Οι συμμετέχοντες
Dr. Sarah Gerson
Σάντυ Κουτσοσταμάτη
Χρήστος Δημόπουλος
Δέσποινα Καμπούρη
Στράτος Αλεξάνδρου
Αφροδίτη Κονδύλη
«Κύκλος-γυναίκα/θηλασμός/γονεϊκότητα»
Διεθνής επιστημονική μελέτη συνδέει την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης με το παιχνίδι με τις κούκλες. Ειδικοί αναλύουν τα δεδομένα και εκφράζουν τις απόψεις τους για την ενσυναίσθηση, τη γονεϊκότητα και το role playing.
Το παιχνίδι με κούκλες ενεργοποιεί περιοχές του εγκεφάλου που επιτρέπουν στα παιδιά να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και δεξιότητες επεξεργασίας των κοινωνικών πληροφοριών, ακόμη και όταν παίζουν μόνα τους.
Το παιχνίδι με κούκλες, όπως η Barbie, προσφέρει σημαντικά οφέλη για την προετοιμασία των παιδιών για το μέλλον, μέσω της καλλιέργειας κοινωνικών δεξιοτήτων.
Παγκόσμια δημοσκόπηση καταδεικνύει πως το 91% των γονέων κατατάσσει την ενσυναίσθηση ως βασική κοινωνική δεξιότητα που θα ήθελε να αναπτύξει το παιδί του.
Η δημοσκόπηση έδειξε ότι από τους γονείς που ερωτήθηκαν:
Οι γονείς αντιλαμβάνονται την αξία της ενσυναίσθησης και προσπαθούν να την εμπνεύσουν στα παιδιά τους.
Με ποιον τρόπο το κάνουν;
Είναι, συνήθως, ο πιο κατάλληλος;
Οι επιστήμονες έχουν τις ενστάσεις τους.
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία της επιστημονικής μελέτης είναι το ότι κατέδειξε συγκεκριμένα τα οφέλη του παιχνιδιού με κούκλες.
Όλοι γνωρίζουμε πως το παιχνίδι γενικά, όποιας μορφής και αν είναι, ωφελεί το παιδί.
Ακόμα και όταν το παιδί ασχολείται μόνο του με ένα παιχνίδι, είναι βέβαιο πως ωφελείται πολλαπλώς.
Εν καιρώ πανδημίας, όμως, πώς το παιδί που παίζει όλο και περισσότερο μόνο του μπορεί να αναπτύξει κοινωνικές δεξιότητες;
Κατά τη διάρκεια της μελέτης στο πανεπιστήμιο του Κάρντιφ αναλύθηκε ενδελεχώς το παιχνίδι των παιδιών, που χωρίστηκε σε διαφορετικά τμήματα:
Τα ευρήματα της μελέτης
ήταν εξαιρετικά ενδιαφέροντα:
Διαπιστώθηκε ότι η οπίσθια άνω κροταφική αύλακα (pSTS), η περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με την επεξεργασία των κοινωνικών πληροφοριών όπως η ενσυναίσθηση, ενεργοποιήθηκε ακόμα και όταν το παιδί έπαιζε μόνο του.
Τι «λένε» τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι τους; Υπάρχουν «παγίδες» στο παιχνίδι των παιδιών που θα πρέπει να έχει υπόψιν του ο γονιός;
Πώς μπορεί να τις αποφύγει και ποιες εναλλακτικές μπορεί να δώσει στο παιδί;