Εσύ, σε πόσες δραστηριότητες έχεις γράψει το παιδί σου;

Σίλια Χαλιώτη
Bigstock

Φέτος,  που ο Άγγελος πάει Δ’ δημοτικού, μετά το σχολείο πηγαίνει ρομποτική, τένις, κιθάρα, αγγλικά και υπολογιστές.

Είναι γεγονός ότι ένα παιδί περνά τις περισσότερες ώρες της ημέρας εκτός σπιτιού.

Η καθημερινότητά του περιλαμβάνει σχολείο, κέντρο μελέτης, αγγλικά, αθλήματα, μαθήματα μουσικής και πολλές άλλες εξωσχολικές δραστηριότητες.

Βρίσκοντας την ισορροπία με τις εξωσχολικές δραστηριότητες μετά το σχολείο

«Μα θέλω να έχει ερεθίσματα». Μου είπε πρόσφατα μια μαμά.

Και έχει εν μέρει δίκιο. Αλλά είναι διαφορετικό να δώσω ερεθίσματα σε ένα παιδί, από το να το πνίξω στα ερεθίσματα.

Και το παιδί καταλήγει να βρίσκεται όλη μέρα σε ένα θρανίο που του λένε οι άλλοι τι να κάνει, πώς να σκέφτεται και πώς να κινείται. Γυρνάει στο σπίτι μόνο και μόνο για να κάνει μπάνιο και να κοιμηθεί. Και οι μέρες περνούν, το παιδί δεν γνωρίζει ουσιαστικά τους γονείς του, οι γονείς δεν προλαβαίνουν να συνδεθούν μαζί του και πιθανόν να ενημερωθούν από το σχολείο ότι το παιδί τους έγινε επιθετικό. Και πρέπει εμείς οι δάσκαλοι να διαχειριστούμε την επιθετικότητα παιδιών μπουχτισμένων από ερεθίσματα. Και η εφηβεία; Είναι επακόλουθο ότι θα είναι δύσκολη με πολλά ξεσπάσματα. Ο λόγος;

Το παιδί δεν έμαθε ποτέ να συνδέεται. Δεν είχε το χρόνο να σκεφτεί. Να δημιουργήσει. Να επιλέξει. Να αποφασίσει. Δεν είχε ελεύθερα απογεύματα. Δεν είχε ποιοτικό χρόνο με την οικογένειά του. Χωρίς δομημένο πρόγραμμα. Παιχνίδι με τη μαμά. Πόσο σπάνιο στις μέρες μας να μπορεί ένα παιδί να παίξει με τη μαμά ή τον μπαμπά του τα απογεύματα.

Εξωσχολικές δραστηριότητες για παιδιά όλων των ηλικιών

Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι είναι απαραίτητο για τη ψυχική υγεία ενός παιδιού να έχει 2-3 κενά απογεύματα την εβδομάδα, ώστε να μπορεί να παίζει στο σπίτι με την οικογένειά του.

Έτσι, το παιδί νιώθει ασφάλεια, καθώς έχει την ευκαιρία να συνδέεται με ανθρώπους που το αγαπούν, χτίζει την αυτοπεποίθησή του, αφού μπορεί να επικοινωνήσει τα θέλω του, μαθαίνει να περνά ευχάριστα και μόνο του χωρίς να έχει απαραίτητα τους φίλους του, αποκτά αυτονομία, γιατί ορίζει το ίδιο πώς θα αξιοποιήσει τον χρόνο του, γίνεται δημιουργικό, καθώς έχει τη δυνατότητα να σκεφτεί και να ανακαλύψει, ρίχνει ρυθμούς και απαλλάσσεται από το άγχος της καθημερινότητας.

Οκτώ εναλλακτικές εξωσχολικές δραστηριότητες για τα παιδιά

Εσύ, σε πόσες δραστηριότητες έγραψες φέτος το παιδί σου;

Σίλια Χαλιώτη
Παιδαγωγός - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας
Ιδιοκτήτρια του κέντρου “School & Career Consulting”
6975541206
chalioti@gmail.com

IG: @celia.chalioti

FB: @School & Career Consulting

© 2012-2024 Mothersblog.gr - All rights reserved