Πώς ντυνόμαστε για να πάμε στη δουλειά μας; Τι δείχνουν τα στοιχεία
Άλλαξαν οι απόψεις των εργαζόμενων για την "παραδοσιακή στολή εργασίας" που για τον άνδρα είναι το κοστούμι και για τη γυναίκα το ταγέρ.
Το 74% των ερωτηθέντων σε νέα παγκόσμια έρευνα της Regus σε 106 χώρες και 40.000 εργαζομένους, απαντά πως το συγκεκριμένο ντύσιμο θεωρείται πλέον πολύ επίσημο.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα jeans (79%) και τα Τ-shirt (51%) θεωρούνται πια αποδεκτά ως ενδυμασία εργασίας. Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το εύρημα πως στην εργασία από το σπίτι, το 43% δηλώνει πως δουλεύει με τις πιζάμες, αλλά σύμφωνα με το 82% θα αλλάξει σε κάτι πιο επίσημο αν υπάρχει video-call στο πρόγραμμα της ημέρας.
Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν και οι απαντήσεις των Ελλήνων ερωτηθέντων της έρευνας.
Στο ερώτημα αν το κοστούμι είναι πολύ επίσημο για τον εργασιακό χώρο, το 79% απάντησε θετικά, ενώ αυτό που δεν είναι καθόλου αποδεκτό από τους Έλληνες εργαζομένους είναι οι σαγιονάρες στο γραφείο (6%). Στην ερώτηση αν τα jeans και Τ-shirt είναι αποδεκτά στον εργασιακό χώρο, τα ποσοστά είναι υψηλά με ένα 86% να απαντάει θετικά για τα jeans και ένα 62% για τα Τ-shirt. Από την άλλη μεριά τα φούτερ θεωρούνται πολύ σπορ καθώς μόλις ένα 19% θεωρεί πως μπορεί να φορεθούν στο γραφείο.
Σχετικά χαμηλό είναι επίσης το ποσοστό των ερωτηθέντων που απάντησε ότι εργάζεται από το σπίτι φορώντας απλά τα εσώρουχα του (22%). Σε άλλες χώρες το ποσοστό αυτό ανεβαίνει, όπως στην Κροατία που φτάνει στο 45% και στην παγωμένη Φινλανδία που φτάνει στο 31%.
Η γενική διευθύντρια της Regus για την Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία Κατερίνα Μάνου, δήλωσε σχετικά : «Ο τρόπος που εργαζόμαστε έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι μόνο η τεχνολογία που έχει εξελιχθεί και μας επιτρέπει να είμαστε πιο ευέλικτοι στην εργασία μας αλλά και σε θέματα οργάνωσης η κάθετη ιεραρχία στις επιχειρήσεις έχει αρχίζει και υποχωρεί. Δεν προκαλεί έκπληξη λοιπόν ότι αλλάζει και ο τρόπος που ντυνόμαστε στον εργασιακό μας χώρο. Έτσι παρατηρούμε ότι σε αρκετά μεγάλο ποσοστό το jean, το Τ-shirt και οι smart casual επιλογές γίνονται όλο και περισσότερο αποδεκτές για να ταιριάζουν με το προφίλ των ανθρώπων που εργάζονται ευέλικτα και δημιουργικά ».