Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη διαμονή σας σε τουριστικά καταλύματα στις διακοπές
Οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας σήμερα είναι ιδιαίτερα δύσκολες για όλους.
Ωστόσο πολλοί από εμάς ίσως καταφέρουμε να κάνουμε ολιγοήμερες διακοπές στο τόπο καταγωγής μας ή κάπου αλλού. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε δικαιώματα.
Πρέπει λοιπόν να τα γνωρίζουμε και να τα διεκδικούμε. Η ΕΚΠΟΙΖΩ υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα βασικά δικαιώματά μας κατά τη διαμονή μας σε κάποιο κατάλυμα στις διακοπές:
Προϋποθέσεις
Το ξενοδοχείο ή τα ενοικιαζόμενα δωμάτια πρέπει:
• να διαθέτουν όλες τις διαφημιζόμενες και συμφωνηθείσες παροχές (κλιματισμό, πισίνα, γυμναστήριο, internet κλπ).
• να επιβεβαιώνουν γραπτά εντός τριών (3) ημερών την αποδοχή ή όχι της κράτησης.
• να έχουν αναρτημένο τιμοκατάλογο σε κάθε δωμάτιο.
Εάν δεν τηρηθούν τα συμφωνηθέντα ο ξενοδόχος οφείλει:
• να εξασφαλίσει τη διαμονή σας σε άλλο ξενοδοχείο ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας, καταβάλλοντας τα έξοδα μεταφοράς σας αυτό το ξενοδοχείο και την όποια διαφορά υπάρχει στην τιμή.
Κρατήσεις
Προκαταβολή
Όταν κάνετε μια κράτηση, το ξενοδοχείο δικαιούται να σας ζητήσει προκαταβολή έως το 25% του συνολικού κόστους της διαμονής σας. Το ποσό αυτό, δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το κόστος διαμονής για μια ημέρα.
Ακύρωση
Εάν θέλετε να ακυρώσετε την κράτησή σας:
• Σας επιστρέφεται το 100% των χρημάτων, εάν κάνετε την ακύρωση τουλάχιστον 21 ημέρες πριν από τη διαμονή σας.
• Εάν δεν κάνετε την ακύρωσή σας μέχρι 21 ημέρες πριν από τη διαμονή σας, οφείλετε να καταβάλετε μέχρι το 50% του συνολικού κόστους της κράτησή σας, ανάλογα με την πολιτική του ξενοδοχείου.
Σε περίπτωση που θέλετε να μείνετε λιγότερες ημέρες από τις ημέρες της αρχικής σας κράτησης, θα πρέπει να έχετε ενημερώσει τον ξενοδόχο τουλάχιστον 21 ημέρες πριν και δεν θα έχετε καμία επιβάρυνση.
Εάν δεν ενημερώσετε έγκαιρα (21 ημέρες πριν), ο ξενοδόχος δικαιούται να σας ζητήσει αποζημίωση έως το 50% της συμφωνίας.
Κατά τις συναλλαγές σας με τουριστικά γραφεία που διαθέτουν σήμα λειτουργίας σύμφωνα με τον ΕΟΤ, ισχύουν τα ακόλουθα:
1. Το τουριστικό γραφείο είναι υπεύθυνο έναντι του καταναλωτή για όλες τις υπηρεσίες που του πούλησε ακόμα και για εκείνες που παράγονται από τρίτους.(ξενοδοχεία, κέντρα εστίασης, ενοικίαση αυτοκινήτων κλπ), εκτός των περιπτώσεων ευθύνης του ίδιου του καταναλωτή, τρίτου προσώπου ή ανωτέρας βίας.
2. Σε κάθε περίπτωση ο πελάτης του τουριστικού γραφείου και του γραφείου ενοικίασης αυτοκινήτων, πρέπει να έχει έγγραφη ενημέρωση για τους αναλυτικούς όρους της παροχής των προϊόντων και υπηρεσιών πριν προβεί στην αγορά τους.
Ειδικότερα για τα Οργανωμένα ταξίδια, (πδ 339/96) τα οποία σύμφωνα με τον νόμο είναι προκαθορισμένος συνδυασμός τουλάχιστον δύο από τα ακόλουθα στοιχεία, ήτοι μεταφοράς, διαμονής ή άλλης παροχής (συμμετοχή σε επαγγελματική, πολιτιστική ή καλλιτεχνική συνάντηση ή εκδήλωση, κλπ) είναι υποχρεωτική η σύναψη σχετικής σύμβασης στην οποία να αναφέρονται:
1. οι όροι των παροχών που περιλαμβάνονται στη σύμβαση αυτή, (η τιμή, η κατηγορία του καταλύματος)
2. τα μέσα μεταφοράς, τα παρεχόμενα γεύματα, το δρομολόγιο, πληροφορίες σχετικά με τα διαβατήρια και τις απαραίτητες θεωρήσεις, προϋποθέσεις ακύρωσης, ξεναγήσεις, εισόδους σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, άλλες υπηρεσίες αναψυχής κλπ).
3. Η ύπαρξη ασφαλιστικής σύμβασης στην οποία θα αναφέρεται ρητά ότι σε περίπτωση αφερεγγυότητας ή πτώχευσης του τουριστικού γραφείου ο καταναλωτής πέραν των άλλων αξιώσεων ,δικαιούται επιστροφής των καταβληθέντων και του τρόπου άμεσης καταβολής των εξόδων επαναπατρισμού.
Σε κάθε περίπτωση ο τουρίστας καταναλωτής
Για την καλύτερη εξυπηρέτησή του οφείλει να ενημερώνεται πάντοτε σχετικά με την χρήση των δημοσίων μέσων μεταφοράς του τόπου προορισμού του και ιδιαίτερα ως προς το κόστος διαδρομής, την ισχύ και ακύρωση εισιτηρίου, τους χρόνους προσέλευσης πριν την εκκίνηση.
Όταν χρησιμοποιεί ταξί πρέπει να γνωρίζει ότι οι οδηγοί υποχρεούνται εφόσον τους ζητηθεί να εκδίδουν θεωρημένες αποδείξεις για το σύνολο του ποσού στις οποίες αναφέρεται ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος και το όνομα του ιδιοκτήτη.
ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ
ΕΚΠΟΙΖΩ
Τ: 2103304444
E-mail: info@ekpizo.gr www.ekpizo.gr
Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ)
T: 2103310392, 2103310716
E-mail: info@gnto.gr
Τουριστική Αστυνομία
T: 1571 (24ωρη γραμμή)