Γιατί αρνούμαι να κάνω τις σχολικές εργασίες των παιδιών μου

Νίκη Παπανικολάου
Bigstock

Η Christine Organ εξηγεί τους λόγους και μάλιστα με επιχειρήματα.

Θα μοιραστώ ένα POV που μπορεί να μην είναι δημοφιλές: Αρνούμαι να ασχοληθώ με τις σχολικές εργασίες των παιδιών μου για το σπίτι. Μετά βίας θυμάμαι να τους ρωτήσω αν έχουν κάνει την εργασία τους, πόσο μάλλον να αφιερώσω χρόνο για να την ελέγξω.

Ωστόσο, αν κρίνω από τον περίγυρό μου, φαίνεται ότι μπορεί να είμαι μειοψηφία.

Σύμφωνα με έρευνα της Photomath, μιας εφαρμογής που βοηθά τα παιδιά στα μαθηματικά, ένα εντυπωσιακό 40% των γονέων έχει κάνει τις εργασίες του παιδιού τους. Όχι απλώς βοήθησαν αλλά στην πραγματικότητα έκαναν οι ίδιοι την εργασία.

Εγώ, αρνούμαι να κάνω κάτι τέτοιο.

Και ιδού μερικούς από τους λόγους:

Πώς στηρίζουμε τα παιδιά κατά τις σχολικές αλλαγές-μεταβάσεις

Δεν είναι δική μου δουλειά το σχολείο

Κατανοώ την απελπισία και την επιθυμία να κάνουμε τα πράγματα πιο εύκολα για τα παιδιά μας. Πραγματικά. Όμως από τη στιγμή που η ζωή είναι ένας αγώνας στην ουσία δεν βοηθάμε τα παιδιά μας κάνοντας τις εργασίες τους. Προτιμώ να τα αφήνω να αναμετρηθούν με τις δυνάμεις τους ανεξάρτητα από το από το αποτέλεσμα, ώστε να αναπτύξουν τα απαραίτητα εργαλεία για τη διαχείριση των προκλήσεων που σίγουρα θα κληθούν να αντιμετωπίσουν μεγαλώνοντας.

Από την άλλη, αφήνοντας τα παιδιά μου να χειρίζονται μόνα τους τις εργασίες, περνάω το μήνυμα πώς τα εμπιστεύομαι. Πώς πιστεύω σε αυτά. Κι έτσι, πώς με αυτό τον τρόπο θα βρουν τη δύναμη να ανταπεξέλθουν σε μελλοντικές δυσκολίες.

Επίσης, ακολουθώ μια διαφορετική προσέγγιση για τις σχολικές εργασίες στο σπίτι, έτσι ώστε οι δάσκαλοι των παιδιών μου να έχουν σαφή εικόνα των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους, κι όχι των δικών μου γνώσεων και δεξιοτήτων. Οι δάσκαλοι δεν θα ξέρουν αν ένα παιδί —ή ίσως ολόκληρη η τάξη— δυσκολεύεται με ένα θέμα, εάν οι γονείς κάνουν τις εργασίες.

Δεν έχω την υπομονή να εξηγήσω

Ακόμα κι αν καταλαβαίνω την εργασία, δεν έχω την υπομονή να την εξηγήσω. Γίνομαι ανυπόμονη και μέσα σε λίγα λεπτά, είμαστε όλοι εκνευρισμένοι και απογοητευμένοι. Δεν είναι καλό για κανέναν μας. Έτσι, όταν τα παιδιά μου χρειάζονται βοήθεια με την εργασία στο σπίτι, συνήθως πηγαίνουν στον σύζυγό μου, ο οποίος πολύ καλύτερος από μένα.

Θετικές συνέπειες: Πώς επηρεάζουν τη συμπεριφορά του παιδιού;

Θέλω τα παιδιά μου να κατανοήσουν τις φυσικές συνέπειες και τις ευθύνες

Εάν τα παιδιά μου ξεχάσουν να κάνουν την εργασία τους, θα βιώσουν τις φυσικές συνέπειες . Επομένως, θέλω να κατανοήσουν τη σημασία της τήρησης των ευθυνών τους. Και ο αντίκτυπος των φυσικών συνεπειών θα είναι πολύ πιο αποτελεσματικός εάν ένα παιδί μπορεί πραγματικά να τις υποστεί σε πρακτικό κι όχι σε θεωρητικό επίπεδο.

Οι εργασίες για το σπίτι είναι πιο δύσκολες από ποτέ — και ο χρόνος που έχουμε για να τις κάνουμε είναι μικρότερος από ποτέ.

Αλλά πιστεύω ότι υπάρχει τρόπος να υποστηρίξουμε τα παιδιά μας. Να τα ενδυναμώσουμε χωρίς να τα αφήνουμε να ταλαιπωρούνται. Εάν το παιδί σας δυσκολεύεται, σκεφτείτε να μιλήσετε με τον δάσκαλό του. Εάν δεν έχετε ποτέ αρκετό χρόνο για να κάνει την εργασία του, εξετάστε τι πάει λάθος.

Το βέβαιο είναι πώς υποκύπτοντας στον πειρασμό, τα παρακάλια, την γκρίνια να κάνετε τις σχολικές εργασίες, στην ουσία δεν βοηθάτε κανέναν και σίγουρα όχι τα παιδιά σας.

Ελεύθερη απόδοση από mother.ly

© 2012-2024 Mothersblog.gr - All rights reserved