Αγόρια, κορίτσια και ...σχολικές επιδόσεις!
Δεν μαθαίνουν ούτε με τον ίδιο τρόπο ούτε με τον ίδιο ρυθμό, πράγμα που μπορεί να οφείλεται στις βιολογικές τους διαφορές.
Υπάρχουν επιστημονικές πληροφορίες που αποδεικνύουν οτι τα αγόρια διαφέρουν από τα κορίτσια και στους γνωστικούς τομείς.
Ο εγκέφαλος του αγοριού διαφέρει από τον εγκέφαλο του κοριτσιού ως προς τη δομή και τα τμήματα που το κάθε φύλο χρησιμοποιεί περισσότερο, με αποτέλεσμα οι βιολογικές διαφορές να επηρεάζουν την ικανότητα μάθησης.
Έρευνα στο Καναδά δείχνει ότι μέχρι την τρίτη δημοτικού το 20% των αγοριών είναι πίσω στην ανάγνωση, ενώ σύμφωνα με άλλες έρευνες, η ανάγνωση δεν είναι ελκυστική για τα αγόρια.
Συχνά τα κορίτσια υπερέχουν σε μαθήματα που βασίζονται στη μνήμη, την ακριβολογία και τις γλωσσικές ικανότητες. Ο μετωπικός λοβός, υπεύθυνος για την ομιλία, τη σκέψη και τη μνήμη, είναι καλύτερα ανεπτυγμένος στα κορίτσια. Γι’ αυτό έχουν καλύτερους βαθμούς στα θεωρητικά μαθήματα και επικοινωνούν πιο εύκολα. Επίσης, τα κορίτσια φτιάχνουν νωρίς μεγάλες και σύνθετες προτάσεις και χρησιμοποιούν πιο εύκολα το συντακτικό.
Τα αγόρια εκδηλώνουν 3 φορές πιο συχνά μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, σύνδρομο υπερκινητικότητας και διάσπαση προσοχής. Επιπλέον, 4 στα 5 παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες είναι αγόρια. Τα αγόρια αποτελούν το 95% των υπερκινητικών παιδιών.
Γενικά, τα αγόρια έχουν καλύτερες επιδόσεις σε μαθήματα που απαιτούν ανεπτυγμένη αίσθηση του χώρου, όπως είναι η γεωμετρία και η φυσική. Αυτό πιθανόν να οφείλεται στο γεγονός ότι η ικανότητα προσανατολισμού στο χώρο είναι περισσότερο αναπτυγμένη στα αγόρια. Επίσης, ενθαρρύνονται πιο συχνά να παίζουν με τα τουβλάκια και τις κατασκευές, παιχνίδια που ενθαρρύνουν τη μαθηματική σκέψη.
Από μέρους μας οι γονείς, είναι σημαντικό να δίνουμε και στα δύο φύλα την ευκαιρία να εκφραστούν ακόμα και στους τομείς που μπορεί να πιστεύουμε ότι δεν έχουν τις καλύτερες σχολικές επιδόσεις.