Όταν το παιδί εργάζεται στα Μέσα Ενημέρωσης: Συμβουλεύει η ψυχολόγος Αλεξάνδρα Καππάτου
Όταν γίνεται λόγος για παιδική εργασία, ο νους μας συνήθως πηγαίνει στα παιδιά που κερδίζουν το ψωμί τους σκληρά κάνοντας διάφορες ανθυγιεινές εργασίες.
Ελάχιστοι φανταζόμαστε μια άλλη κατηγορία εργαζομένων παιδιών στον αστραφτερό κόσμο των ΜΜΕ, απασχόληση αρκετά προσοδοφόρα.
Οι μικροί πρωταγωνιστές στο χώρο της διαφήμισης δείχνουν χαρούμενοι, ευτυχισμένοι χωρίς προβλήματα, ντυμένοι όμορφα, σε έναν κόσμο τελειότητας. Η ψυχολόγος Αλεξάνδρα Καππάτου, συμβουλεύει τους γονείς που έχουν παιδιά τι να κάνουν αν αυτά συμμετέχουν σε διαφημίσεις.
• Από την στιγμή που εσείς ως γονείς αποφασίσατε να επιτρέψετε στο παιδί να λάβει μέρος σε μία εκπομπή ή μία διαφήμιση, είναι σημαντικό να κατανοήσετε ότι αυτή η απασχόληση δεν πρέπει να γίνεται συστηματικά.
• Να αναλογιστείτε τους λόγους που το εκθέσατε σε αυτή την δημοσιότητα. Εκπληρώνονται με αυτόν τον τρόπο τα δικά σας όνειρα; Τα χρήματα που κερδίζει ενισχύουν το οικογενειακό σας εισόδημα; Πιστεύετε ότι το παιδί αποκτά εμπειρίες;
• Αυτή η απασχόληση δεν πρέπει να αποτελεί το επίκεντρο της ζωής του, ούτε φυσικά των συζητήσεων στο φιλικό περιβάλλον ή το συγγενικό.
• Να ενισχύσετε την επαφή με άλλα συνομήλικα παιδιά.
• Μην ξεχνάτε ότι το δήθεν δεν βοηθά το παιδί να αναπτυχθεί.
• Έχει ανάγκη να παραμείνει παιδί και να διατηρεί όλα τα όνειρα, τις επιθυμίες και τις προσδοκίες που χαρακτηρίζουν την ηλικία του.
Από το βιβλίο της παιδοψυχολόγου-ψυχολόγου, Αλεξάνδρας Καππάτου, «Μεγαλώστε ευτυχισμένα παιδιά».