Οταν τα αξεσουάρ ενός κινητού τηλεφώνου, κοστίζουν μια περιουσία: Πώς θα το κατανοήσει το παιδί μου;
Κάθε φορά που παίρνετε την 5χρονη κορούλα σας από το νηπιαγωγείο, σας ζητάει να σταματήσετε στο κοντινό ψιλικατζίδικο για να «αγοράσει κάτι».
Το κατάστημα έχει ένα πολύ ωραίο ράφι γεμάτο από διάφορα πακέτα με πατατάκια. Η κόρη σας τρελαίνεται για τα πατατάκια που περιέχουν μικρά «δώρα αξεσουάρ». Σήμερα, λοιπόν, έχει σταθεί πολύ τυχερή: μέσα στο πακέτο έχει βρει μια θήκη για κινητό τηλέφωνο, μαζί με μια φωτογραφία από την καλή νεράιδα, την πιο αγαπημένη της.
«Τι τη θέλεις τη θήκη για ένα κινητό τηλέφωνο, αγάπη μου, αφού δεν έχεις κινητό... είσαι ακόμα μικρούλα για κινητό...» επισημαίνετε στην κόρη σας. «Μα έχω ένα! Ο παππούς μου το έδωσε τα Χριστούγεννα, είναι πολύ ωραίο... με ωραία φωτάκια»!
Πώς μπορείτε να ερμηνεύσετε ένα τέτοιο περιστατικό
Το ζήτημα του δώρου ενός κινητού στο παιδί σας, το Mothersblog το έχει αναλύσει. Το ζήτημα των αξεσουάρ ενός κινητού είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο που κοστίζει σε μια οικογένεια. Ίσως σας αρέσει και εσάς να κάνετε το κινητό σας τηλέφωνο πιο προσωπικό και να αλλάζετε συχνά τον ήχο κλήσης. Αυτός ο παραλληλισμός θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε πόσο τα κινητά τηλέφωνα έχουν γίνει προσωπικά αντικείμενα και -σε πολλές περιπτώσεις- η προέκταση της προσωπικότητάς μας, μάλιστα συχνά σε υπερβολικό βαθμό που ξεπερνάει κατά πολύ τον σκοπό του κινητού, που δεν είναι άλλος από το να μας παρέχει συγκεκριμένες τεχνικές λειτουργίες.
Όπως τα περισσότερα προϊόντα, έτσι και το κινητό τηλέφωνο είναι αντικείμενο εμπορικού ενδιαφέροντος, μάλιστα σε μεγάλη έκταση. Γκάτζετ, μπρελόκ, θήκες και τσάντες για κινητά, παιχνίδια και ελκυστικοί ήχοι κλήσης είναι συχνά σχεδιασμένα για να αρέσουν στο νεανικό, ακόμα και στο παιδικό κοινό.
Ως γονέας αλλά και ως παιδαγωγός, δε θα πρέπει ποτέ να ξεχνάτε ότι οι εταιρίες που παράγουν αυτά τα αντικείμενα δεν έχουν ως στόχο να προάγουν την υγιή φυσική και ψυχική ανάπτυξη του παιδιού ή του εφήβου, αλλά, όπως εξάλλου είναι φυσικό, να αυξήσουν τα κέρδη τους. Με τον καιρό, τέτοιου είδους αγορές μπορεί να αποδειχτούν αρκετά ακριβές και μπορεί να ενθαρρύνουν το παιδί σας να γίνει επιρρεπές στον καταναλωτισμό.
Έτσι, λοιπόν, όταν έρχεστε αντιμέτωποι με αιτήματα από τα παιδιά σας για τέτοιου είδους αγορές, προσπαθήστε να τους μεταδώσετε το μήνυμα ότι οι οικονομικοί πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι. Ειδικά τα μικρά παιδιά, δεν είναι πάντα εύκολο να κατανοήσουν την έννοια του μισθού ή της ανάγκης να εργάζεστε για να κερδίζετε χρήματα. Όμως, μπορείτε να επισημάνετε πώς κάποια προϊόντα έχουν τα πλεονεκτήματά τους έναντι κάποιων άλλων. Για παράδειγμα, δείξτε στα παιδιά σας, ότι τα πακέτα με πατατάκια που δεν περιέχουν δώρα, περιέχουν στ' αλήθεια πολύ μεγαλύτερη ποσότητα από πατατάκια!