Lightyear: Ο Ορφέας Αυγουστίδης μιλάει στο Mothersblog για όλα όσα θα δούμε στη νέα ταινία της Pixar
Ο Ορφέας Αυγουστίδης δίνει τη φωνή του στον θρυλικό Μπαζ και μιλάει στο Mothersblog.gr για όσα θα δούμε στη νέα ταινία της Disney-Pixar, την εμπειρία της πρώτης του μεταγλώττισης και πολλά ακόμα.
21 χρόνια μετά την προβολή του Toy Story, η Disney-Pixar δημιούργησε μία ταινία για τον θρυλικό Μπαζ, τον ήρωα που ξεχώρισε και κέρδισε γενιές θαυμαστών. Το Lightyear είναι το origin story του αγαπημένου ήρωα μέσα από το οποίο θα γνωρίσουμε την ανθρώπινη πλευρά του και θα ανακαλύψουμε νέες πτυχές της προσωπικότητάς του. Θα τον δούμε να διαχειρίζεται την πρώτη του αποτυχία, να έρχεται αντιμέτωπος με τον εαυτό του, με τα ελαττώματα και τους φόβους του και όλα αυτά σε ένα μακρινό ταξίδι στον γαλαξία.
Η νέα ταινία της Pixar, σε σκηνοθεσία του βραβευμένου Angus MacLane, υπόσχεται δράση, συγκίνηση και έρχεται στους κινηματογράφους στις 16 Ιουνίου από την Feelgood.
Ο Ορφέας Αυγουστίδης δίνει την φωνή του στον θρυλικό Ranger και λίγο πριν την πρεμιέρα μιλήσαμε μαζί του για όσα θα δούμε στις κινηματογραφικές αίθουσες, για την εμπειρία της πρώτης του μεταγλώττισης και πολλά ακόμα.
To Toy Story είναι μια ταινία που όλοι ξέρουμε και όλοι αγαπήσαμε. Τι καινούριο θα δούμε σε σχέση με αυτήν στο Lightyear;
Αρχικά, το καινούριο είναι ο ίδιος ο Μπαζ. Εδώ πια είναι ο Μπαζ, ο άνθρωπος, δεν είναι ο Μπαζ, το παιχνίδι. Το παιχνίδι πήρε έμπνευση από τις ιστορίες, από τις περιπέτειες του συγκεκριμένου Μπαζ. Δεν θα κάνω πολλά spoiler, θα σου πω όμως ότι εδώ βλέπουμε τον άνθρωπο που έδωσε έμπνευση σε αυτούς που έφτιαξαν το παιχνίδι. Αυτό είναι μία πολύ μεγάλη αλλαγή, για αυτό και η φωνή του Μπαζ αλλάζει και στην Αμερική, δεν είναι δηλαδή πια ο Tim Allen όπως στο Toy Story, αλλά ο Chris Evans. Είναι μία άλλη φωνή, ένα άλλο πρόσωπο κατά κάποιον τρόπο. Και πάλι ο Μπαζ είναι, αλλά κάπως διαφορετικός.
Ποια νέα χαρακτηριστικά του περιμένουμε να δούμε;
Στην ταινία του Μπαζ συναντάμε τα πολύ οικεία χαρακτηριστικά του, δηλαδή ότι είναι πιστός στην αποστολή του, ότι είναι ένας Ranger του διαστήματος, προγραμματισμένος να βγάλει εις πέρας αυτό που του έχουν αναθέσει. Αυτό που βλέπουμε επιπλέον τωρα είναι η εξέλιξή του, η ανθρώπινή του πλευρά, ότι βρίσκεται αντιμέτωπος με αυτά τα πιο σκληρά χαρακτηριστικά του, τα πιο απόλυτα, τα πιο αμετακίνητα. Έχει μία πολύ γλυκιά και συγκινητική διαδρομή. Για μένα αυτό είναι κάτι πολύ ανθρώπινο, και είναι ένα από τα πιο όμορφα στοιχεία της ταινίας. Ότι δηλαδή ο συγκεκριμένος άνθρωπος βρίσκεται στην ουσία αντιμέτωπος με τον εαυτό του, με αυτό που θεωρεί βασικό του προσόν και τελικά με κάποιον τρόπο όλο αυτό ανατρέπεται και βρίσκεται στο σημείο που πρέπει να το διαχειριστεί. Αυτό θεωρώ ότι είναι ένα μεγάλο κομμάτι της επιτυχίας της ταινίας. Η Pixar πάντα έτσι και αλλιώς μας συνηθίζει σε ταινίες που πάνε σε βάθος. Έτσι και αυτή.
Εάν δηλαδή έπρεπε να περιγράψεις το μήνυμα της ταινίας για σένα, είναι αυτό;
Αντιστέκομαι λίγο σε αυτή τη λέξη, ότι δηλαδή οι ταινίες στέλνουν ένα μήνυμα. Οι ταινίες δημιουργούν χώρο και εύφορο έδαφος στις ψυχές των θεατών, και των μικρών και των μεγάλων, για να ταξιδέψουν και να σκεφτούν μόνοι τους. Εγώ δηλαδή, δεν θα ήθελα να δείξω ποιο είναι το μήνυμα και να αποκαλύψω κάτι γιατί είναι κρίμα να βάζουμε τόσο στενά όρια σε αυτό που μπορεί να προκαλέσει μία ταινία ή ένα έργο τέχνης γενικότερα σε κάποιον. Δεν είναι ένα πράγμα. Για αυτό λέω ότι αυτή η ταινία ανοίγει πολύ χώρο και σε καινούριες περιοχές που έχουν να κάνουν με τη σχέση μας με τον εαυτό μας, με τη φιλία, με τη σημασία της οικογένειας, το τι σημαίνει η οικογένεια, δηλαδή του τι θα μπορούσε να θεωρείται οικογένεια. Από εκεί και ύστερα το μυαλό των παιδιών και των γονιών μπορεί να ενώσει τις τελείες σύμφωνα με τις αξίες τις δικές τους.
Αυτή είναι η πρώτη φορά που κάνεις μεταγλώττιση, σωστά; Πώς σου φάνηκε σαν εμπειρία;
Ναι, είναι η πρώτη φορά. Ήταν μία αρκετά προκλητική εμπειρία για μένα γιατί στις μεταγλωττίσεις προσπαθείς να ακολουθήσεις την ερμηνεία που έχει δώσει ο ξένος ηθοποιός. Γιατί το καρτούν πλέον φτιάχνεται στην Αμερική με βάση την ερμηνεία του ηθοποιού και όχι το ανάποδο όπως γινόταν παλιά. Ερμηνεύει δηλαδή ο ηθοποιός και οι εκφράσεις και τα χαρακτηριστικά του προσαρμόζονται στην ερμηνεία του. Έτσι εσύ εδώ καλείσαι να συναντήσεις την ερμηνεία εκείνου και ταυτόχρονα να βάλεις τη δική σου πινελιά, να το κρατήσεις αληθινό και να το γειώσεις στην ελληνική γλώσσα. Δεν είναι τόσο απλό αυτό το task να τα κάνεις όλα μαζί. Έτσι προσπαθώντας να το πετύχω όσο το δυνατόν καλύτερα, όλο αυτό το βρήκα κάτι πάρα πολύ διασκεδαστικό και ταυτόχρονα αρκετά μεγάλη πρόκληση.
Κάτι που δεν γνωρίζουν πολλοί, είναι ότι και ο μπαμπάς σου έχει κάνει πολλές μεταγλωττίσεις σε παιδικές ταινίες και κινούμενα σχέδια.
Ναι, όταν ήμουν μικρός από τα παιδικά που έβλεπα στην τηλεόραση ή αυτά που νοικιάζαμε στο βίντεο κλαμπ, σε αρκετά είχε δανείσει τη φωνή του ο πατέρας μου. Ακόμα και τώρα κάθονται αρκετά ζωηρα στη μνήμη μου στιγμές που κάποια από τις φωνές τις έκανε ο μπαμπάς μου. Τον αναγνώριζα και ήξερα και ακριβώς ποιος ήταν και που και τα παρακολουθούσα.
Άρα και ο μικρός μόλις λίγο μεγαλώσει θα αρχίσει να ακούει κι εσένα;
Χαίρομαι πάρα πολύ που μου δίνεται η ευκαιρία να αφήσω κι εγώ κάτι για να έχει να το δει ο γιος μου και ναι, αν μου δοθεί η ευκαιρία θα το ξαναέκανα με πολύ μεγάλη χαρά.
Τώρα, που έχεις γίνει μπαμπάς κρίνεις διαφορετικά τις παιδικές ταινίες ή τις θεατρικές παραστάσεις; Τις βλέπεις από μία διαφορετική σκοπιά;
Ακόμα δεν έχω έρθει στο σημείο να βλέπω τα πράγματα έτσι. Θέλουμε ακόμα ενάμιση χρόνο μέχρι να αρχίσουμε όλα αυτά να τα διαχειριζόμαστε παρέα με τον μικρό. Άρα, ακόμα δεν είναι κάτι που έχω αρχίσει να κάνω, να σου πω την αλήθεια. Μπορεί να πέσει το μάτι μου σε χαρακτηριστικά που προτείνονται και να τα προσέξω διαφορετικά, πράγματα που σε άλλη στιγμή της ζωής μου δεν θα τα πρόσεχα.
Μετά από την πολύμηνη καραντίνα, φέτος είχες μία πολύ γεμάτη χρονιά με «Σασμό», θέατρο, τη μεταγλώττιση του Lightyear. Επόμενα σχέδια;
Τα σχέδια για το καλοκαίρι είναι να έχω λίγο περισσότερο χρόνο να ξεκουραστώ και να απολαύσω στιγμές με την οικογένειά μου. Επίσης έχω γυρίσματα για τον «Σασμό» που θα συνεχιστεί και για δεύτερη χρονιά. Θα γεμίσω μπαταρίες γιατί θα συνεχίσω και τη «Μηχανή του Τούρινγκ», κάθε μέρα, στο θέατρο Βασιλάκου και αυτό θέλει μία απόσταση, μία ανάσα και να ξαναβουτήξεις. Είναι πολύ μεγάλο θέμα ενεργειακά ένας μονόλογος σε ένα μεγάλο θέατρο, Τετάρτη με Κυριακή, και χρειάζεσαι απόθεμα ενέργειας και ψυχικών «χυμών». Δεν είναι τόσο αυτονόητο να μπεις και να το κάνεις και θέλω να κάνω ό,τι χρειάζεται για να το υποστηρίξω, όπως το υποστήριξα και φέτος.
Ο μικρός είναι σχεδόν ενάμιση ετών. Πόσο δύσκολο ήταν αυτή τη χρονιά βρεις την ισορροπία μεταξύ δουλειάς και οικογένειας;
Δεν είναι δύσκολο, ρυθμίζεται. Το θέμα είναι τα όρια, το που τα ξεκινάς. Όσο δεν βάζεις όρια, τόσο δεν θα τα βρίσκεις μετά. Είναι δηλαδή και λίγο στο χέρι σου. Μόλις αυτό ρυθμιστεί έχει να κάνει με το ότι όταν είσαι σπίτι, είσαι σπίτι. Δεν είσαι πάλι στη δουλειά, στα τηλέφωνα, σε συνεννοήσεις. Αυτό μόλις ξεκαθαριστεί και στο μυαλό μου και στον τρόπο που χειρίζομαι την επαγγελματική καθημερινότητα, δεν είναι πιεστικό καθόλου. Όταν είσαι με την οικογένεια, είσαι με την οικογένεια. Η πίεση έρχεται όταν ακριβώς δεν τελειώνει η δουλειά ποτέ, οπότε στην πραγματικότητα και πέντε μέρες με την οικογένεια να είσαι, τελικά δεν είσαι. Αυτό που έχει αξία και σημασία είναι αυτό εδώ, η οικογένεια. Γιατί όλα για αυτό γίνονται, και όχι για κάτι άλλο.