Ερευνα: Η μουσική εκπαίδευση δεν βελτιώνει τη νοημοσύνη του παιδιού
Εδώ και πολλά χρόνια υπάρχει ένας μύθος για την μουσική εκπαίδευση που υποτίθεται ότι κάνει τα παιδιά πιο έξυπνα.
Ο μύθος έρχεται να καταρριφθεί με μια νέα έρευνα του Χάρβαρντ που υποστηρίζει πως τα μαθήματα μουσικής ναι μεν ενισχύουν τη δημιουργικότητα του παιδιού, την πνευματική καλλιέργειά του και την αυτοπεποίθησή του αλλά όχι τη νοημοσύνη του.
Η έρευνα διεξήχθη σε τετράχρονα παιδιά με τις οικογένειες τους που χωρίστηκαν σε δυο ομάδες, μία που έκανε μαθήματα μουσικής και μία που έκανε μαθήματα εικαστικών τεχνών.
Στα τέσσερα τεστ που τους έκαναν, μετά από κάποια χρονική περίοδο, διαπιστώθηκε πως τα αποτελέσματα και των δυο ομάδων δεν εμφάνιζαν μεγάλες διαφορές στις επιδόσεις και ότι η μουσική δεν προσφέρει νοητικά-γνωστικά οφέλη.
Το πείραμα επαναλήφθηκε με άλλα παιδιά και τα αποτελέσματα βγήκαν πάλι ίδια.
Μία παλαιότερη επιστημονική έρευνα, ήταν η πρώτη που είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι, μετά από την ακρόαση μουσικής Μότσαρτ, οι συμμετέχοντες στο πείραμα τα πήγαιναν καλύτερα σε κάποια νοητικά τεστ. Όμως στη συνέχεια η εν λόγω έρευνα καταγγέλθηκε ως λανθασμένη, κάτι που επιβεβαιώνει και η νέα αμερικανική μελέτη.
Η σχετική δημοσίευση της έρευνας έγινε στο περιοδικό «PLoS One»