Έρευνα: Από μικρά στο Διαδίκτυο τα Ελληνόπουλα
του Δημήτρη Μαλλά
Μία νέα γενιά «ψηφιακών ιθαγενών» όπου το Διαδίκτυο και ιδίως τα social media αποτελούν βασικό κομμάτι της καθημερινότητας τους έχει πλέον δημιουργηθεί και στην Ελλάδα. Αυτό προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία της έρευνας Focus On Tech Life που δημοσιοποίησε η Focus Bari, σύμφωνα με τα οποία σχεδόν το 80% των παιδιών ηλικίας 5-12 ετών χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο, ενώ στις μεγαλύτερες ηλικίες η σύνδεση στο Internet φθάνει σε καθημερινή βάση τις 5 ώρες!
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της Focus Bari, τα οποία αφορούν το χρονικό διάστημα Μάρτιος – Ιούνιος 2019, σχεδόν το σύνολο (92%) των παιδιών ηλικίας 10-12 ετών χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο, ενώ εξαιρετικά υψηλά είναι και τα ποσοστά στις μικρότερες ηλικίες: 81% στην κατηγορία 7-9 ετών και 62% σε εκείνη των 5-6 ετών. Αξιοσημείωτο είναι ακόμη ότι το 34% των παιδιών ηλικίας 10-12 ετών έχει κινητό τηλέφωνο, ενώ το 47% των παιδιών στην ίδια ηλικία χρησιμοποιεί smartphone για να έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
Η δημοτικότητα του Διαδικτύου στις νέες γενιές αποδεικνύεται και από το χρόνο χρήσης στις κατηγορίες άνω των 13 ετών. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην κατηγορία 13-34 ετών ο μέσος όρος χρήσης του Διαδικτύου σε ημερήσια βάση φθάνει στις 4 ώρες (έναντι 3,5 ώρες που είναι για το σύνολο των Ελλήνων χρηστών που αντιπροσωπεύουν πλέον το 88% του πληθυσμού) και φθάνει ακόμη και στις 5 ώρες στις ηλικίες 18-24 ετών.
Οι νέοι ασχολούνται ιδιαίτερα με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα οποία συνδέεται καθημερινώς το 85% στις ηλικίες 13-17 ετών, το 92% στην ομάδα 18-24 ετών και το 81% σε εκείνη των 25-34 ετών. Σε συνολικό επίπεδο, το 59% των Ελλήνων επισκέπτεται καθημερινά τα social media με το 52% να αφιερώνει έως μία ώρα ημερησίως και το 26% πάνω από μία ώρα.
Για τις νεαρότερες ηλικίες, το Διαδίκτυο είναι και εργαλείο αγορών. Το 72% των Ελλήνων στις ηλικίες 25-44 ετών δηλώνει ότι έχει κάνει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο εξάμηνο, όταν το ποσοστό σε συνολικό επίπεδο είναι στο 58%, ενώ στις ηλικίες άνω των 65 ετών πέφτει στο 35%. Αν και το τελευταίο ποσοστό δεν φαντάζει και τόσο χαμηλό σε σχέση με το παρελθόν.
Το 82% των Ελλήνων ηλικίας 13-74 ετών έχει smartphone και το 77% δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί για να έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ενώ ένας στους δύο (46%) δηλώνει ότι συνδέεται στο Internet από το κινητό τηλέφωνο του έως 1 ώρα κάθε ημέρα.
Το 83% των ελληνικών νοικοκυριών έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ενώ αρκετά δημοφιλής είναι πλέον και η συνδρομητική τηλεόραση καθώς, σύμφωνα με τη Focus Bari, 1,542 εκατ. Νοικοκυριά δηλώνουν ότι έχουν συνδρομή σε κάποια τηλεοπτική πλατφόρμα.