Πώς η διάθεση του μωρού επηρεάζει την ικανότητα εκμάθησης & απομνημόνευσης;

Η διάθεση του μωρού όταν μαθαίνει νέες πληροφορίες παίζει βασικό ρόλο στην ικανότητά του να τις ανακαλεί, σύμφωνα με έρευνα.

Η διάθεση των βρεφών είναι απρόβλεπτη. Τη μία στιγμή μπορεί να παίζουν χαρούμενα και την άλλη να κλαίνε δίχως σταματημό. "Παραδόξως μέχρι σήμερα δεν ήταν ακόμη γνωστό εάν αυτές οι αλλαγές στη διάθεση του μωρού επηρεάζουν τη μνήμη τους" αναφέρει η καθηγήτρια Sabine Seehagen, επικεφαλής έρευνας που πραγματοποιήθηκε από αναπτυξιακούς ψυχολόγους στο Ruhr Universitat Bochum (RUB).

Σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Child Development τον περασμένο Αυγουστο, το εάν τα μωρά θυμούνται τι έχουν μάθει εξαρτάται από τη διάθεση τους. Αυτό που έχουν μάθει όταν βρίσκονται σε κατάσταση ηρεμίας, δεν μπορούν να το θυμηθούν όταν κλαίνε ή είναι στρεσαρισμένα και το αντίστροφο.

Αντίστοιχες μελέτες που έχουν γίνει σε ενήλικες δείχνουν ότι η διάθεση επηρεάζει τη σκέψη. Θυμόμαστε εμπειρίες που είχαμε όταν βρισκόμαστε σε μία κατάσταση, ιδιαίτερα όταν βιώνουμε την ίδια κατάσταση ξανά.

Για τις ανάγκες της έρευνας, οι ειδικοί μελέτησαν τις συμπεριφορές 96 μωρών ηλικίας έως 9 μηνών. Στο πρώτο στάδιο, τα μωρά έκαναν ήρεμες δραστηριότητες με τους γονείς τους όπως να βλέπουν εικόνες σε βιβλία. Στη συνέχεια παρακολουθούσαν κάποιον να παίζει με μία μαριονέτα με στόχο να μάθουν και τα ίδια να κάνουν την ίδια ενέργεια. "Αυτό που μας ενδιέφερε είναι εάν τα μωρά μπορούσαν να μιμηθούν τις κινήσεις που παρατηρούσαν ένα τέταρτο αργότερα" περιγράφει η ειδικός Sabine Seehagen.

Λίγο πριν ξεκινήσει η δοκιμασία κάποια από τα βρέφη είχαν την ίδια διάθεση με αυτήν που είχαν όταν παρατηρούσαν το παιχνίδι με τη μαριονέτα, ενώ άλλα εντελώς διαφορετική. Τα μωρά που είχαν διαφορετική διάθεση δεν μπορούσαν να μιμηθούν τις κινήσεις με τη μαριονέτα, σύμφωνα μάλιστα με τους ειδικούς, η απόδοση της μνήμης ήταν δυόμιση φορές υψηλότερη στην αντίθετη περίπτωση.

"Αυτό δείχνει ότι οι διακυμάνσεις της διάθεσης σε αυτήν την ηλικία μπορούν να αποτρέψουν την πρόσβαση στο περιεχόμενο μνήμης" επισημαίνει η Seehagen.

Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι σε αυτήν την μελέτη εξετάστηκε μόνο μία ηλικιακή ομάδα και σύμφωνα με την επικεφαλής, θα χρειαστεί περαιτέρω έρευνα για να διερευνηθεί πώς αναπτύσσεται η σχέση μεταξύ διάθεσης και μνήμης με την πάροδο του χρόνου.

Πηγή: neurosciencenews.com

© 2012-2024 Mothersblog.gr - All rights reserved