Έρευνα: Πώς μαθαίνουν τα παιδιά να μιλάνε;
Νέα έρευνα εστιάζει στο πώς τα μικρά παιδιά μαθαίνουν να μιλούν μία γλώσσα και τον ρόλο τον γονιών.
Τα μικρά παιδιά μαθαίνουν μία γλώσσα με πολύ πιο γρήγορο ρυθμό από ότι ένας έφηβος ή ένας ενήλικας. Αυτό, σύμφωνα με τους ερευνητές, πιθανά οφείλεται, όχι στις διαφορές που έχουν παιδιά και ενήλικες, αλλά στον διαφορετικό τρόπο που κάποιος μιλάει σε έναν ενήλικα και σε ένα παιδί.
Για πρώτη φορά, μία ομάδα ερευνητών από το Carnegie Mellon University μελέτησε τον τρόπο που οι γονείς χρησιμοποιούν την ομιλία όταν μιλάνε στα παιδιά τους. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι γονείς φαίνεται να ακολουθούν συγκεκριμένα μοντέλα τα οποία και είναι αυτά που βοηθούν τα παιδιά να μάθουν μία γλώσσα τόσο γρήγορα.
"Γνωρίζουμε εδώ και χρόνια ότι οι γονείς μιλούν διαφορετικά στα παιδιά τους σε σχέση με τους υπόλοιπους με πολλούς τρόπους, για παράδειγμα απλοποιώντας την ομιλία τους, λέγοντας τις λέξεις πολλές φορές και τονίζοντας τα φωνήεντα." αναφέρει ο επικεφαλής της έρευνας Daniel Yurovsky. "Αυτές οι μέθοδοι βοηθούν τα παιδιά να μάθουν μία γλώσσα".
Οι ενήλικες συνηθίζουν στα παιδιά να μιλούν πιο αργά και πιο δυνατά. Χρησιμοποιούν επίσης έντονη προφορά, επανάληψη και μία πιο απλοποιημένη δομή γλώσσας. Επιπλέον, κάνουν συχνά ερωτήσεις, για να εκτιμήσουν εάν το παιδί έχει κατανοήσει τι είναι αυτά που του λένε. Καθώς η γλωσσική ευχέρεια του παιδιού αυξάνεται, τόσο πιο πολύπλοκη είναι και η γλώσσα που χρησιμοποιούν οι γονείς.
Για τις ανάγκες της έρευνας, οι ερευνητές ζήτησαν από 41 ζευγάρια γονέα και παιδιού να παίξουν με δύο διαφορετικά παιχνίδια-ζωάκια. Το ένα παιχνίδι ήταν κάποιο ζώο που τα παιδιά είθισται να γνωρίζουν πριν την ηλικία των δύο ετών όπως η γάτα ή η αγελάδα και το άλλο, ένα ζώο που συνήθως μαθαίνουν αργότερα (πχ καμηλοπάρδαλη, παγώνι).
Παρατηρήθηκε ότι οι γονείς χρησιμοποιούσαν ποικιλία τεχνικών για μιλήσουν στο παιδί για το "άγνωστο" ζώο, με πιο συνηθισμένη τη σύνθετη περιγραφή.
"Οι γονείς έχουν απίστευτα ακριβή γνώση της γλωσσικής ανάπτυξης του παιδιού τους, επειδή τα βλέπουν καθημερινά να μεγαλώνουν και να μαθαίνουν" αναφέρει ο Yrovsky. "Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι γονείς αξιοποιούν τις γνώσεις τους με τέτοιον τρόπο, ώστε να ταιριάζουν στη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών του και να τελειοποιήσουν τις γλωσσικές πληροφορίες που τους παρέχουν".
Τέλος, ο Yurovsky πιστεύει ότι τα αποτελέσματα θα φανούν χρήσιμα σε άλλους ερευνητές που μελετούν και εργάζονται στις μεθόδους εκμάθησης.
"Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας θα μπορούσαν να βοηθήσουν να κατανοήσουμε πώς να σκεφτόμαστε τα συστήματα μηχανικής εκμάθησης γλωσσών" αναφέρει χαρακτηριστικά. H μελέτη δημοσιεύτηκε στο διαδικτυακό περιοδικό Psychological Science.
Πηγή: sciencedaily.com