Αλεξανδρούπολη: Μαθητές έφτιαξαν ηλεκτρονικό και επιτραπέζιο παιχνίδι για τη «Νίκη της Σαμοθράκης»!
Άκουσαν, είδαν, έμαθαν, γοητεύθηκαν από την ιστορία που «κουβαλά» και αποφάσισαν να αποτυπώσουν όχι σε χαρτί, αλλά σε επιτραπέζιο και ηλεκτρονικό παιχνίδι, την αγάπη τους για το μαρμάρινο γλυπτό της Νίκης της Σαμοθράκης, που μπορεί να εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου συγκεντρώνοντας τεράστιο ενδιαφέρον, όμως δεν παύει να είναι μέρος της καρδιάς του τόπου τους.
Δώδεκα μαθητές και μαθήτριες της Α' και της Β' Γυμνασίου του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης, ηλικίας 12 έως 14 ετών, δημιούργησαν ένα ηλεκτρονικό και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, το "Σαωκίς Νίκης Παίγνιον" για τη Νίκη της Σαμοθράκης. Η ομάδα εργασίας των παιδιών ξεκίνησε την υλοποίηση του εγχειρήματος από τον Νοέμβριο του 2013 και ολοκλήρωσε την προσπάθεια στις αρχές του Μαΐου 2014.
Ενθουσιασμός, δημιουργικότητα, φαντασία και επιμονή ήταν τα συστατικά που έφεραν ένα αποτέλεσμα που δικαιώνει τα παιδιά: το παιχνίδι, στην επιτραπέζια μορφή του, είναι ένα ταμπλό σε ύφασμα, με τέσσερα πιόνια από πηλό, κάθε ένα εκ των οποίων είναι αγαλματίδιο της Νίκης και περιλαμβάνει τέσσερις κατηγορίες καρτών, με ερωτήσεις σε θέματα εικαστικά, ιστορικά, αρχαιολογία και γενικού ενδιαφέροντος (αγγειοπλαστική, ζωγραφική σε ύφασμα, γνώσεις πληροφορικής).
Το ηλεκτρονικό παιχνίδι, μια εφαρμογή που εγκαθίσταται σε υπολογιστή, έχει επίσης τέσσερις κατηγορίες ερωτήσεων και χρονόμετρο για την υποβολή απάντησης. Σε περίπτωση που η απάντηση είναι σωστή, συνοδεύεται από πράσινο χρωματισμό και χειροκρότημα επιδοκιμασίας, ενώ αν είναι λανθασμένη, τότε το χρώμα αλλάζει και γίνεται κόκκινο.
Το παιχνίδι για τη Νίκη της Σαμοθράκης (και στις δύο μορφές του) παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος "Η Νίκη πάει Σχολείο" και οι μαθητές των σχολείων του Έβρου επιφύλαξαν θερμή υποδοχή στους δημιουργούς του: χαρακτήρισαν το παιχνίδι πρωτότυπο, δημιουργικό, διαφορετικό.
Τόσο τα παιδιά όσο και οι εκπαιδευτικοί, που συμμετείχαν στη δημιουργία του έργου, αισθάνονται υπερήφανοι και τώρα πλέον, η δημιουργική του ομάδα συζητά το ενδεχόμενο προώθησης του προϊόντος στην εγχώρια αγορά (και στις δύο μορφές του).