Πώς οι μαθησιακές δυσκολίες επηρεάζουν την ενήλικη ζωή ενός παιδιού
Συχνά πολλοί γονείς μας ρωτάνε εάν οι μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού τους θα επηρεάσουν την συμπεριφορά του όταν μεγαλώσει.
Εχουν γίνει διάφορες έρευνες ανάμεσα στις διαταραχές συμπεριφοράς ενός παιδιού και στην αντικοινωνική συμπεριφορά ενός ενήλικα. Η σχολική αποτυχία, οδηγεί συνήθως το παιδί σε επιθετική συμπεριφορά και σε έντονα συναισθήματα θυμού.
Είναι αρκετά συνηθισμένο, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στην ενήλικη ζωή να εμφανίσουν διαταραχές συμπεριφοράς όπως είναι η αντικοινωνική συμπεριφορά, όταν μεγαλώσουν και το ανάποδο. Τα παιδιά αλλά και αργότερα οι έφηβοι με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν πιο συχνά κατάθλιψη σε αντίθεση με εκείνα που δεν έχουν δυσκολίες. Ένας πιθανός λόγος που συμβαίνει αυτό είναι τα συναισθήματα αποτυχίας και ανεπάρκειας που δέχονται από το περιβάλλον τους. Τέλος, στα κορίτσια έχει παρατηρηθεί ότι μεγαλώνοντας παρουσιάζουν πιο συχνά καταθλιπτική και αγχώδη συμπεριφορά. Οι περισσότεροι γονείς δίνουν περισσότερη έμφαση στα προγράμματα αποκατάστασης των μαθησιακών δυσκολιών και λιγότερο στις ψυχοσυναισθηματικές συνέπειες που μπορεί να δημιουργήσει η χρόνια πίεση. Για αυτό τον λόγο συστήνεται τα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες να παρακολουθούν προγράμματα ψυχολογικής υποστήριξης. Συνήθως οι έφηβοι αρνούνται γιατί το θεωρούν υποτιμητικό και έτσι τα προγράμματα προσωπικής ανάπτυξης τα δέχονται με μεγαλύτερη ευκολία γιατί νιώθουν ότι θα μπορέσουν να αναπτύξουν κάποιες προσωπικές ικανότητες που έχουν, χωρίς να νιώσουν ότι στιγματίζονται επιπλέον. Στο Αναπτυξιακό Κέντρο Mandou γίνονται προγράμματα επαγγελματικού προσανατολισμού που έχουν ως στόχο να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και να βρουν εποικοδομητικούς τρόπους να αναπτύξουν το δυναμικό τους.
Η συμβουλή του Ειδικού:
Ανεξάρτητα από όσα μπορούν να ισχύουν ανάμεσα στις μαθησιακές δυσκολίες και στα προβλήματα συμπεριφοράς, αυτό που πρέπει να θυμόμαστε εμείς οι γονείς, είναι να είμαστε δίπλα στο παιδί μας, να του δείχνουμε αγάπη, εμπιστοσύνη και να το στηρίζουμε. Βοηθάμε πάντα συναισθηματικά το παιδί μας και προσπαθούμε να το προσεγγίσουμε για να μάθουμε τι του συμβαίνει ή το απασχολεί. Μέσα από μία έγκυρη διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών το παιδί μας εντάσσεται σε ειδικό πρόγραμμα όπου θα μπορεί μελλοντικά να διαχειριστεί και τα θέματα αυτοεκτίμησης αλλά και συμπεριφοράς.