Μαθησιακές δυσκολίες: Ορισμός - Αναγνώριση - Τρόποι αντιμετώπισης
Μια σημαντική εκστρατεία αφύπνισης και ενημέρωσης πραγματοποιεί «Το Χαμόγελο του Παιδιού» για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο σχολείο.
Από τις 4 έως τις 11 Σεπτεμβρίου, η εκστρατεία με τίτλο «Πριν χτυπήσει το κουδούνι» στοχεύει στη συνειδητοποίηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα παιδιά, οι γονείς αλλά και οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο.
Ένα από τα θέματα της εκστρατείας, τα οποία καλύπτονται μέσα από άρθρα της επιστημονικής ομάδας του «Χαμόγελου», είναι και οι μαθησιακές δυσκολίες.
Τι είναι οι μαθησιακές δυσκολίες
Οι μαθησιακές δυσκολίες τα τελευταία χρόνια απασχολούν έναν μεγάλο αριθμό μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών και ερευνητών από πολλούς επιστημονικούς χώρους.
Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν τη μεγαλύτερη κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και, σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, το 50% των μαθητών που φοιτούν σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής έχουν διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών. Μάλιστα, το 80% από αυτές αφορούν δυσκολίες στην ανάγνωση.
Ένας σύντομος ορισμός των μαθησιακών δυσκολιών παρουσιάζεται σε μελέτη στην επιθεώρηση Journal of Learning Disabilities: «Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένας γενικός όρος που αναφέρεται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών, οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην κατάκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικής ικανότητας. Οι διαταραχές αυτές είναι εγγενείς στο άτομο, αποδίδονται σε δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και μπορεί να υπάρχουν σε όλη τη διάρκεια της ζωής».
Διαβάστε περισσότερα στο Onmed.gr