Ποια είναι τα καταλληλότερα βιβλία για παιδιά δύο χρονών και μεγαλύτερα;
Η ανάγνωση ενός βιβλίου είναι μια από τις πιο διαδεδομένες δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν όλοι οι ενήλικες με ένα μωρό ή νήπιο.
Είναι μια εύκολη και προσιτή δραστηριότητα που μπορεί να γίνει παντού αφού σχεδόν όπου και να πάμε ένα βιβλίο ή ένα περιοδικό θα είναι διαθέσιμο.
Με τον όρο διάβασμα δεν εννοούμε μόνο την ανάγνωση αλλά και το κοίταγμα εικόνων. Είναι μια δραστηριότητα που θα μας δώσει την ευκαιρία να κάνουμε μια κοινή δραστηριότητα με το νήπιο και η όποια θα μας οδηγήσει σε επικοινωνία και διάλογο.
Το διάβασμα βιβλίων είναι μια δραστηριότητα που ενισχύει τη σχέση παιδιού γονέα αλλά και τις ίδιες τις δεξιότητές του. Είναι πραγματικά ωφέλιμο την ώρα που διαβάζουμε ένα βιβλίο να του κάνουμε ερωτήσεις π.χ. Πού είναι ο λύκος; Τι είναι αυτό;, ώστε να αναπτύσσεται τόσο ο λόγος του όσο και ο γνωστικός του τομέας.
Χρειάζεται να ανησυχήσουμε όταν ένα δίχρονο παιδί :
- Δεν έχει καθόλου διάθεση να καθίσει μαζί μας ή σε ένα παιδικό κάθισμα να δει ένα βιβλίο.
- Όταν δε δέχεται εύκολα να κάνει μια από κοινού δραστηριότητα.
- Όταν σκίζει τα βιβλία, πετά και καταστρέφει τα παιχνίδια.
- Όταν δεν κάθεται για μια δραστηριότητα μαζί μας απερίσπαστο τουλάχιστον για 1 λεπτό.
- Όταν τα παιχνίδια και τα βιβλία αντί να τα παίζει ή να τα κοιτάζει, άπλα τα κρατά μαζί του .
- Όταν παρουσιάζει έντονη κινητικότητα και δεν εκτελεί απλές εντολές.
- Αν ο λόγος και η ομιλία του δεν είναι αυτή που θα αναμέναμε σε αυτή την ηλικία.
Τι μπορώ να κάνω για βοηθήσω το δίχρονο παιδί μου;
Η αδυναμία του δίχρονου να κάνει μια κοινή δραστηριότητα με τους γονείς, η δυσκολία να μην μπορεί συγκεντρωθεί πάνω από δυο λεπτά απερίσπαστα είναι συμπεριφορές που θα πρέπει να προβληματίσουν τους γονείς. Αν παρουσιάζει καθυστέρηση λογού ή περιορισμένες μη λεκτικές ικανότητες είναι παράγοντες που πολύ συχνά χρειάζονται διερεύνηση από ένα ειδικό σε ένα αναπτυξιακό κέντρο. Συχνά μια αναπτυξιακή εξέταση με το αναπτυξιακό Check up Plus μπορεί να μας δώσει σημαντικές πληροφορίες σχετικά τε το ρυθμό ανάπτυξης του παιδιού μας.