Μοντεσσοριανή εκπαίδευση: Δραστηριότητες για ένα μωρό 7 μηνών
Δραστηριότητες καθημερινής ζωής με ένα μωρό 7 μηνών.
Όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρελθόν η μοντεσσοριανή μέθοδος βοηθά ένα παιδί να αυτοπειθαρχεί μέσα από το περιβάλλον και την μέθοδο που του διδάσκεται.
Η Έφη Καλαμαρά, πιστοποιημένη δασκάλα μοντεσσοριανής εκπαίδευσης, μέσα από τον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram, δεν είναι λίγες οι φορές που έχει προσπαθήσει να μάθει στους άλλους γονείς τρόπους και μεθόδους της μοντεσσοριανής εκπαίδευσης.
Εμείς ξεχωρίσαμε από το προφίλ της τις δραστηριότητες που μπορούν να βοηθήσουν ένα παιδί να γίνει γρήγορα ανεξάρτητο. Δείτε παρακάτω μία απλή και εύκολη μέθοδο επανάληψης δραστηριοτήτων.
Η ίδια σχολιάζει:
«Συνήθως όπου βρίσκομαι μέσα στο σπίτι είναι κοντά μου και το μωρό. Ότι και αν κάνω, με οποίο τρόπο μπορεί, συμμετέχει και εκείνο.
Με αυτό το τρόπο νιώθει μέλος της οικογένειας και καλύπτει την ανάγκη να «ανήκει», θεμελιώδη αναπτυξιακή ανάγκη για τα παιδιά έως 6 ετών.
Όταν βρίσκομαι στην κουζίνα, τα λαχανικά και τα φρούτα είναι η καλύτερη απασχόληση για εκείνο. Τα μυρίζει και αισθάνεται τις διαφορετικές υφές.
Όταν πλένω τα πιάτα, κάποια από τα σκεύη της κουζίνας, όπως ένα πλαστικό μπολ ή ένα μικρό μεταλλικό σουρωτήρι είναι ασφαλείς επιλογές για εξερεύνηση.
Σ’ αυτή τη φάση τον ενδιαφέρει η κίνηση, προσπαθεί να σταθεί κ να περπατήσει. Όση ώρα βρισκόμαστε στην κουζίνα, του αρέσει να στηρίζεται στην μικρή καρέκλα φαγητού και να την μετακινεί στο χώρο χρησιμοποιώντας την ως περπατούρα.
Όταν διπλώνω τα καθαρά ρούχα του προσφέρω κάποιο από αυτά για να το επεξεργαστεί.
Όσο μεγαλώνει το παιδί ηλικιακά η συμμετοχή του στη δραστηριότητα μπορεί να είναι μεγαλύτερη ή να κάνει τη δραστηριότητα μόνο του π.χ. μπορεί να διπλώσει τις πετσέτες ή μπορεί να πλύνει τα λαχανικά για τη σαλάτα κ.ά..
Συμμετέχοντας σε δραστηριότητες της καθημερινής ζωής προσφέρουμε στο παιδί ποικίλες κιναισθητικες εμπειρίες, εξασκώντας την κίνηση κ ενεργοποιώντας τις αισθήσεις, προσφέρουμε πλούσιο λεξιλόγιο δίνοντας ονόματα στα αντικείμενα, συνεργαζόμαστε κ συνδεόμαστε μαζί του κάνοντας το σπιτι μας ένα μέρος που ανήκει σε όλη την οικογένεια.
Τέλος, μέσω της επανάληψης των δραστηριοτήτων το παιδί γίνεται ολοένα και πιο ανεξάρτητα χτίζοντας την αυτοπεποίθηση του»