Το εγχείρημα «επιλέγω σχολείο», στο οποίο καλούμαστε να ανταποκριθούμε εμείς οι μανούλες, από την προσχολική ηλικία των μικρών μας, μέχρι και την τελευταία τάξη του Λυκείου, μοιάζει συχνά με «σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες». Ο λόγος είναι, αναμφίβολα, πως υπό την επίδραση των τεχνολογικών εξελίξεων -που έχουν επηρεάσει σαρωτικά και τον χώρο της εκπαίδευσης- τα ερωτήματα που ταλανίζουν τους γονείς είναι πολλά και καίρια. «Ποια είναι τα κριτήρια που πρέπει να προσέξουμε πριν επιλέξουμε σχολείο;», «Πώς θα βεβαιωθούμε ότι το σχολείο που προκρίνουμε ταιριάζει στο παιδί μας;», «Ποια η σημασία της τεχνολογικής κατάρτισης για τη σωστή επιλογή σχολείου;», «Ιδιωτικό ή δημόσιο σχολείο;».
Πρόκειται για ερωτήματα, που δείχνουν, ξεκάθαρα, πως η εκπαίδευση του παιδιού είναι ένα θέμα που απασχολεί όλη την οικογένεια, ήδη από την προσχολική ηλικία. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε, επομένως, ότι η επιλογή του κατάλληλου σχολείου καθορίζεται από μια σειρά κριτηρίων, με πρώτο και βασικότερο, το αν το παιδί θα ακολουθήσει τον δρόμο της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Ομολογουμένως, σήμερα η ιδιωτική εκπαίδευση κατέχει σημαντικό ρόλο στον χώρο της παιδείας, καθώς αφορά σε μεγάλο μέρος των σύγχρονων οικογενειών. Και αυτός είναι και ο κύριος λόγος, για τον οποίο πρέπει να γίνουν πλήρως αντιληπτά στους γονείς τα πλεονεκτήματα της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Ειδικά, για εμάς τις μητέρες, που πέρα από τη σωστή εκπαιδευτική κατάρτιση, αναζητάμε ένα σχολείο που να παρέχει ασφάλεια, οικογενειακή ατμόσφαιρα και εξαιρετικές εγκαταστάσεις, τα Εκπαιδευτήρια ΔΟΥΚΑ, είναι αξιόλογη επιλογή.
Το οικογενειακό περιβάλλον ενός σχολείου είναι το πιο σημαντικό
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως τα πρώτα βήματα ενός παιδιού στον κόσμο της εκπαίδευσης είναι και τα πιο σημαντικά, καθώς μέσα από αυτά, το παιδί θα αποκτήσει τα απαραίτητα εφόδια για τη σωστή πρόοδο και τη γρήγορη εξέλιξή του. Ποια μητέρα, άλλωστε, δεν θα ήθελε το παιδί της, τις ώρες που βρίσκεται μακριά από την αγκαλιά της, να είναι μέσα σε ένα περιβάλλον που δίνει έμφαση στην ατοµικότητα, τα ενδιαφέροντα, αλλά κυρίως, την ανάγκη του να αποκτήσει γνώσεις, δεξιότητες και αξίες;
Μπορεί, συχνά, για ένα παιδί ο αποχωρισμός από την αγκαλιά των γονιών του, να φαντάζει μία όχι και τόσο ευχάριστη διαδικασία, ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως η δεύτερη οικογένεια για κάθε παιδί, είναι ο «κόσμος» του Προνήπιου και του Νηπιαγωγείου. Τι σημαίνει αυτό; Πως όλα όσα ζητάμε για τα παιδιά μας, μπορούν να υπάρξουν μέσα σε ένα περιβάλλον οικογενειακό, που θα θέτει τις ανάγκες τους στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Το «άλφα και το ωμέγα» για την επιλογή του κατάλληλου σχολείου για τα παιδιά μας, είναι να αισθάνονται πως βρίσκονται μέσα σε ένα ασφαλές και οικογενειακό περιβάλλον, μαθαίνοντας με ευχάριστο τρόπο, μέσα από παιχνίδια και βιωματικές δραστηριότητες, αλλά και αναπτύσσοντας δημιουργικά όλες τις ικανότητες και δεξιότητες της ηλικίας τους, πως η κοινωνική ζωή και ο κόσμος της μάθησης, είναι ένα καινούργιο κεφάλαιο της ζωής τους, χάρη στο οποίο θα εξελίξουν τις καλύτερες πτυχές του εαυτού τους, μέσα από σταθερά βήματα.
Οι κτηριακές εγκαταστάσεις αποτελούν το βασικό κίνητρο για την επιλογή σχολείου
Υπάρχουν κτηριακές προδιαγραφές για τα σχολεία; Πρόκειται για ακόμη ένα καίριο ερώτημα, στο οποίο οι γονείς καλούνται να βρουν απαντήσεις. Άλλωστε, εκτός από τη σημασία της γνώσης και της μάθησης, που χρειάζεται ένα σχολείο για να ανταποκρίνεται σωστά στις ανάγκες των μαθητών, υπάρχει ακόμη ένα ζήτημα που είναι εξίσου σημαντικό, για όλες τις ηλικιακές ομάδες των παιδιών, ειδικότερα όμως, για εκείνα που ξεκινούν να αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους.
Μπορεί, λοιπόν, οι μαθησιακοί στόχοι, οι πρωτοπόρες μεθοδολογίες, τα ενισχυμένα αγγλικά, τα digital skills και οι φυσικές επιστήμες που προσφέρουν τα Εκπαιδευτήρια ΔΟΥΚΑ, να αποτελούν κίνητρα για την επιλογή σχολείου, ωστόσο, πέρα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, οι κτηριακές εγκαταστάσεις θα αποτελέσουν τα εχέγγυα, ώστε τα παιδιά μας να ανακαλύψουν τα κρυμμένα ταλέντα τους και να εξελίξουν εκείνα που ήδη γνωρίζουν.
Είτε παρακολουθούν δραστηριότητες εντός του σχολικού ωραρίου, όπως κολύμβηση, μορφωτικές επισκέψεις, φύτευση των δικών τους φυτών, λαχανικών και μυρωδικών, είτε τα απογευματινά προγράμματα δραστηριοτήτων «After School», στα οποία συμπεριλαμβάνεται θεατρικό εργαστήρι, ρυθμική γυμναστική, μουσική κ.ά., ένα είναι το σίγουρο: Η κοινωνικοποίηση, η δημιουργικότητα και η έκφραση του παιδιού μας, θα ενισχυθεί μέσα από το παιχνίδι, το οποίο λειτουργεί ως εργαλείο για την κατάκτηση της γνώσης, μέσα από την εξερεύνηση, τον πειραματισμό και την αλληλεπίδραση που προσφέρει. Σκέφτεσαι κάτι καλύτερο για το μικρό σου;
Η ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών είναι το «άλφα και το ωμέγα» για την ασφάλειά τους
Φυσικά, από το τρίπτυχο ενός καλού σχολείου για τα μικρά μας δεν θα μπορούσε να λείπει το θέμα της ασφάλειάς τους. Πώς μπορούμε, ωστόσο, να αισθανόμαστε σίγουροι ως γονείς, για την ασφάλεια των παιδιών μας, σαν να είμαστε και εμείς εκεί, σε αυτή την πρώτη «φάση» ανεξαρτητοποίησής τους;
Η απάντηση έρχεται από τους ειδικούς και την ύπαρξη ενός ψυχοπαιδαγωγικού τμήματος, που θα αφορά τόσο στα ίδια τα παιδιά, όσο και σε εμάς τους γονείς. Συγκεκριμένα, στο Νηπιαγωγείο που διαθέτουν τα Εκπαιδευτήρια ΔΟΥΚΑ, η ψυχολόγος και ειδική παιδαγωγός, η οποία βρίσκεται στη διάθεση παιδιών και γονέων, παρέχει την ασφάλεια που έχουν ανάγκη τόσο τα παιδιά, που ανακαλύπτουν έναν νέο κόσμο, όσο και οι γονείς που έρχονται για πρώτη φορά αντιμέτωποι με το αίσθημα του αποχωρισμού, έστω και για λίγες ώρες. Πράγματι, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε, πως ανά πάσα ώρα και στιγμή, το παιδί μπορεί να βρει ένα «καταφύγιο» μέσα στο οποίο θα αισθάνεται ασφαλές.
Η σημασία της αλληλοβοήθειας είναι το μεγαλύτερο «μάθημα»
H αγάπη του γονιού προς το παιδί, αδιαμφισβήτητα, είναι ανιδιοτελής και απεριόριστη. Όσο και αν του τη δείχνουμε όμως, από την πρώτη κιόλας στιγμή που το παίρνουμε στην αγκαλιά μας, είναι αρκετά δύσκολο για εκείνο, να αντιληφθεί πόσο σημαντικό είναι με τη σειρά του να δείχνει αγάπη στους άλλους.
Τα Εκπαιδευτήρια ΔΟΥΚΑ, λοιπόν, βρήκαν τον τρόπο να μάθουν στα παιδιά την αξία της αγάπης και της προσφοράς, με τον πιο απλό και ουσιαστικό τρόπο. Πώς; Ανοίγοντας ένα ολόκληρο τμήμα στο Νηπιαγωγείο τους, για να υποδεχθούν εντελώς δωρεάν 19 παιδάκια από την Ουκρανία, ηλικίας τεσσάρων έως και πέντε ετών. Εκεί, τα παιδιά που βρίσκονται σε ανάγκη, έχουν την ευκαιρία να συνεχίσουν τη ζωή τους, μέσα στα πλαίσια μίας «κανονικότητας» και μέσα από ένα εξάωρο, καθημερινό πρόγραμμα που περιλαμβάνει όλα τα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου, αλλά και δημιουργικό παιχνίδι, μουσική, αγγλικά, ελληνικά, φυσική αγωγή, μουσικοκινητική και πολλά άλλα. Συγχρόνως, τα παιδιά μετακινούνται -από και προς το σπίτι τους- με σχολικά λεωφορεία και σιτίζονται στο σχολείο.
Πρόκειται για μια σημαντική ανθρωπιστική ενέργεια που κάνει πράξη την αποδοχή της διαφορετικότητας και τα ίσα δικαιώματα όλων των παιδιών. Αυτός δεν είναι, άλλωστε, ο ρόλος που πρέπει να έχει ένα σχολείο ως κύτταρο της κοινωνίας; Να λειτουργεί ως ένα φωτεινό παράδειγμα και να στέκεται δίπλα στο πρόβλημα, βοηθώντας για την επίλυσή του, μέσα από πράξεις.
Η αλήθεια είναι πως ο χώρος της ιδιωτικής εκπαίδευσης καλείται να ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες της κοινωνίας και να παράσχει σφαιρική παιδεία, αλλά και στοχευμένη κατάρτιση στα παιδιά, από τα βρεφικά και νηπιακά χρόνια έως την ενηλικίωση. Ωστόσο και εμείς οι μανούλες με τη σειρά μας, καλούμαστε να κάνουμε την καλύτερη επιλογή για τα μικρά μας. Πρόκειται για ένα στοίχημα, το οποίο μπορούμε να κερδίσουμε, διαλέγοντας ένα σχολείο το οποίο έχει ως κατευθυντήριους άξονες την ασφάλεια, την οικογενειακή ατμόσφαιρα και τις εξαιρετικές εγκαταστάσεις, ώστε να χαρίσει στα παιδιά μας το μέλλον που τους αξίζει.
Μάθετε περισσότερα για την ιδιωτική εκπαίδευση στο αφιέρωμα που ετοιμάσαμε: