Το δέρμα των εφήβων διαφέρει από των ενηλίκων
Μια δερματολόγος εξηγεί: καιρός να σταματήσετε να αγοράζετε ακριβά καλλυντικά για τα έφηβα κορίτσια σας που έχουν σχεδιαστεί για ενήλικες.
Βάζουμε στοίχημα ότι η ρουτίνα ομορφιάς και φροντίδας του δέρματος της κόρης σας, στοιχίζει περισσότερο απ' ό,τι η δική σας. Ναι, μπορείτε να κατηγορήσετε τα social media για αυτό. Με τους influencers να δείχνουν προϊόντα στα παιδιά μας, με το υπέροχο και γεμάτο φίλτρα βίντεό τους και brands που κοστίζουν πάνω από 50 ευρώ, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η γενιά Άλφα (Gen Alpha) δίνει σημασία στην εμφάνιση, κάτι που δεν έκαναν οι προηγούμενες γενιές.
Για να μην αναφέρουμε πόσο περισσότερο χρόνο ξοδεύουν τη μέρα μπροστά από τον καθρέφτη κοιτώντας τον εαυτό τους ή δημιουργώντας βίντεο για τα social media και το TikTok. Νιώθουν άνετα μπροστά στην κάμερα και θέλουν το δέρμα τους και το πρόσωπό τους να δείχνει τέλειο - σε περίπτωση που γίνουν viral.
Τα social media επίσης, μαθαίνουν τα παιδιά μας, που πλέον τείνουν να γνωρίζουν περισσότερα πράγματα, για δράσεις και συστατικά προϊόντων που προορίζονται για τη ρουτίνα ομορφιάς και την περιποίηση προσώπου. Αλλά μια δερματολόγος και μαμά, έχει άλλη γνώμη για αυτό: η ενημέρωση για το δέρμα μέσα από το YouTube και το TikTok είναι συχνά επικίνδυνη και ορίστε γιατί.
Το εφηβικό δέρμα δεν είναι όμοιο με εκείνο των ενηλίκων
Το παιδικό δέρμα είναι διαφορετικό από εκείνο των ενηλίκων. Και αυτό δεν το διδάσκουν στα social media. Το νεότερο δέρμα είναι περισσότερο ευαίσθητο και συχνά δεν ανέχεται προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί για ενήλικες.
Αλλά υπάρχουν και άλλες ανησυχίες. Ο χρόνιος ερεθισμός και η φλεγμονή θέτει σε κίνδυνο τον επιδερμικό φραγμό ο οποίος εξασθενεί όταν ταλαιπωρείται από περιβαλλοντολογικούς παράγοντες όπως η ρύπανση, η αλλαγή στη θερμοκρασία καθώς επίσης και από τη χρήση λάθος προϊόντων περιποίησης, και την υπερβολική χρήση scrub και καθαριστικών προσώπου.
Αυτή η βλάβη έχει ως αποτέλεσμα τη διάσπαση του κολλαγόνου. Αυτό ακριβώς που πολλές δραστικές ουσίες σε προϊόντα για ενήλικες προσπαθούν να σταματήσουν. Τα παιδιά έχουν το περισσότερο κολλαγόνο που θα έχουν ποτέ μέχρι τα 20 τους, αλλά εάν χρησιμοποιούν «σκληρά» και αρκετά δυνατά ενεργά συστατικά (όπως γλυκολικό οξύ, βιταμίνη C και ρετινόλη) θα επιταχύνουν τη ζημιά που προσπαθούν να αποτρέψουν.
Τα έφηβα παιδιά δεν χρειάζονται ακριβά και πολυτελή προϊόντα για τη φροντίδα και περιποίηση του δέρματός τους
Και κάπου εδώ έρχονται τα brands. Brands για ενήλικες που συχνά εστιάζουν σε μια πιο πολυτελή αισθητική και όχι στη νεολαία. Αλλά δυστυχώς, υπάρχει τελευταία μια τάση που δημιουργείται σκόπιμα για αυτά τα επώνυμα προϊόντα. Αν και έχουν σχεδιαστεί για ενήλικες τυχαίνει να είναι πολύχρωμα και να τραβούν τα βλέμματα και των μικρότερων παιδιών.
Τα έφηβα κορίτσια σήμερα έχουν πιο ακριβά καλλυντικά απ' ότι οι μαμάδες τους, αλλά δεν υπάρχει κανένας λόγος να συμβαίνει αυτό. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος τα παιδιά να έχουν στα καλλυντικά τους και στα προϊόντα φροντίδας του προσώπου τους, brands που κοστίζουν 50, 60 ή και 70 ευρώ το ένα.
Το εφηβικό δέρμα χρειάζεται ειδική φροντίδα
Οι δερματολόγοι έχουν ανάμεσα στους ασθενείς τους και παιδιά της γενιάς Άλφα (Gen Alpha). Τα περισσότερα από αυτά καταφθάνουν εκεί με προβλήματα ακμής ή άλλων προβλημάτων που προκλήθηκαν από κάποια ενεργά συστατικά που περιέχονται σε όλα αυτά τα μη κατάλληλα για την ηλικία τους καλλυντικά και που χρησιμοποιούν κατά κόρον.
Όταν οι δερματολόγοι μειώνουν τη χρήση προϊόντων και καλλυντικών, και εστιάζουν στην πραγματική και κατάλληλη για τον τύπο δέρματος και ηλικίας ρουτίνα , τότε βλέπουν βελτίωση στο δέρμα των παιδιών.
Πώς πρέπει τα παιδιά σας να φροντίζουν το δέρμα τους;
Φτιάξτε μια απλή ρουτίνα χρησιμοποιώντας απαλά για το δέρμα τους προϊόντα, χωρίς άρωμα, δύο φορές την ημέρα.
Προμηθευτείτε προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τις ανάγκες του νεαρού δέρματος ή για το ευαίσθητο δέρμα.
Ενημερώστε τα παιδιά σας και μιλήστε τους για το μάρκετινγκ.
Διδάξτε τα να μαθαίνουν ό,τι θέλουν για το δέρμα τους από ειδικούς δερματολόγους, αισθητικούς ή πλαστικούς χειρουργούς, μετά από κατ' ιδίαν συνάντηση και όχι μέσα από λογαριασμούς social media. Κανένας γιατρός δεν δίνει συμβουλές μέσα από το διαδίκτυο.
ελεύθερη μετάφραση: mother.ly