Έρευνα: Το διάβασμα σε ηλεκτρονικές συσκευές δυσχαιρένει την κατανόηση γραπτού λόγου
Το έντυπο βιβλίο εξακολουθεί να κερδίζει.
Ίσως να θέλετε να αλλάξετε τη συνήθεια του παιδιού σας το οποίο δεν ενδιαφέρεται για τα «παραδοσιακά» βιβλία και προτιμά να διαβάζει στο tablet ή άλλη συσκευή. Μια έκθεση του 2023 διαπίστωσε ότι η ψηφιακή ανάγνωση δεν φαίνεται να βελτιώνει την κατανόηση του γραπτού λόγου σε μικρούς μαθητές .
Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο Review of Educational Research. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι αν ένας μαθητής διαβάσει περίπου 10 ώρες σε έντυπη μορφή, έχει την ικανότητα να κατανοήσει περίπου 6 έως 8 φορές περισσότερο ένα κείμενο από ό,τι αν διαβάσει σε ψηφιακές συσκευές για τον ίδιο χρόνο.
Τι συμβαίνει με την ψηφιακή ανάγνωση , ή αλλιώς τα γνωστά e-books ; Οι συγγραφείς της έρευνας πιστεύουν πως αυτό συμβαίνει καθώς το διαδίκτυο χρησιμοποιείται κυρίως για λόγους ψυχαγωγίας στις μικρότερες ηλικίες αλλά και τις περισσότερες φορές ο λόγος στο ίντερνετ χαρακτηρίζεται από υποδεέστερο λεξιλόγιο και χαμηλής ποιότητας περιεχομένου.
«Συνοψίζοντας, για τους μικρούς αναγνώστες, η ψηφιακή ανάγνωση δεν φαίνεται να αποδίδει όσον αφορά την ανάγνωση, τουλάχιστον όχι τόσο πολύ όσο η παραδοσιακή ανάγνωση σε έντυπη μορφή», δήλωσε η δρ Lidia Altamura, μία από τις ερευνήτριες της μελέτης και πρόσθεσε: «Τα ευρήματα μάς προκαλούν ιδιαίτερη έκπληξη όταν τα συγκρίνουμε με όσα ήδη γνωρίζουμε για την καθιερωμένη θετική σχέση μεταξύ της συχνότητας ανάγνωσης σε έντυπη μορφή και της κατανόησης κειμένου [...]Αναμέναμε ότι η ψηφιακή ανάγνωση για ενημερωτικούς σκοπούς, όπως η επίσκεψη στη Wikipedia ή σε άλλες εκπαιδευτικές ιστοσελίδες ή η ανάγνωση των ειδήσεων, θα συνδεόταν πολύ πιο θετικά με την κατανόηση του γραπτού λόγου ».
Οι συγγραφείς εξέτασαν 25 μελέτες που δημοσιεύθηκαν μεταξύ 2000 και 2022. Τα στοιχεία αφορούσαν περίπου 470.000 άτομα από τουλάχιστον τρεις δωδεκάδες χώρες.
Οι ερευνητές θεωρούν πως τα ευρήματά τους υπογραμμίζουν τη σημασία του να διαβάζει ένα παιδί από μικρή ηλικία περισσότερο έντυπο υλικό παρά περιεχόμενο σε ψηφιακές συσκευές.
«Με βάση αυτά τα αποτελέσματά, δεν μπορούμε απλά να υποθέσουμε ότι η ανάγνωση στον ελεύθερο χρόνο είναι ευεργετική για τις μικρές και τους μικρούς αναγώστες. Το μέσο που χρησιμοποιείται έχει σημασία », κατέληξε η δρ Altamura.
Πηγή: mother.ly