Tα «θέλω» κάθε γονέα για το πρώτο σχολικό περιβάλλον του παιδιού του
Η πρώτη επαφή του παιδιού με το σχολείο παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην κοινωνικοποίησή του, αφού εκεί θα έχει τις πρώτες του ευκαιρίες να αλληλεπιδράσει με άλλα παιδιά και να δημιουργήσει έτσι τις βάσεις για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.
Η επιλογή του πρώτου σχολείου των παιδιών μπορεί να είναι μια αγχωτική διαδικασία για τους γονείς. Εφόσον αναγνωρίσετε οι ίδιοι τις ανάγκες που έχετε από ένα σχολείο, μπορείτε να επιλέξετε τον καλύτερο παιδικό σταθμό και νηπιαγωγείο για το παιδί σας.
Γιατί είναι σημαντικός ο παιδικός σταθμός και το νηπιαγωγείο;
Ο παιδικός σταθμός όπως και το νηπιαγωγείο παρέχουν τα θεμέλια για την εκπαιδευτική εμπειρία των παιδιών και τους δίνουν την ευκαιρία να λειτουργήσουν κοινωνικά σε ένα ευρύτερο περιβάλλον, εκτός από εκείνο της οικογένειας.
Τα 3 «θέλω» των γονιών
Οι ερωτήσεις που υπάρχουν μέσα στο μυαλό των γονιών είναι πολλές: «Θα του αρέσει το σχολείο;», «Θα κάνει φίλους;», «Μήπως είναι νωρίς ακόμη;», «Θα δεθεί με τη δασκάλα του;», «Είναι έτοιμο για τον παιδικό σταθμό ή το νηπιαγωγείο;». Μέσα από αυτές τις ερωτήσεις προκύπτουν και όλα εκείνα τα «θέλω» των γονιών. Άλλα σημαντικά, άλλα λιγότερο σημαντικά και άλλα κοινά για όλους. Ποια είναι λοιπόν τα 3 βασικά «θέλω» των γονιών από έναν παιδικό σταθμό ή νηπιαγωγείο;
Το περιβάλλον
Η ασφάλεια και η σωστή διαπαιδαγώγηση είναι τα σημαντικότερα στοιχεία που αναζητά ένας γονιός, δεδομένου ότι ο παιδικός σταθμός και το νηπιαγωγείο θα είναι πλέον το «δεύτερο σπίτι» του παιδιού τους.
Το περιβάλλον, λοιπόν, είναι το Α και το Ω και παίζει μεγάλο ρόλο στην τελική απόφαση των γονιών. Συχνά, αν δεν είναι το κατάλληλο, τα παιδιά δεν «ανθίζουν», δεν μαθαίνουν εύκολα και -επομένως αποθαρρύνονται.
Το παιχνίδι
Το παιχνίδι είναι ένας από τους καλύτερους «δασκάλους» για τα μικρά παιδιά. Όταν τα παιδιά παίζουν, μαθαίνουν πώς να αυτορρυθμίζονται ώστε να μπορούν να ακολουθούν τους κανόνες του παιχνιδιού και πώς να αλληλεπιδρούν με τους συνομηλίκους τους.
«Τα παιδιά είναι ειδήμονες στο παιχνίδι, το παιχνίδι είναι η δουλειά τους», (Cohen, 1993).
Το ελεύθερο παιχνίδι προσφέρει σε ένα παιδί ανεκτίμητες ευκαιρίες να πειραματιστεί, να αποτύχει, να επιτύχει και να εμπεδώσει τις γλωσσικές του δεξιότητες. Όταν μάλιστα, αναφερόμαστε σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, τότε το παιχνίδι είναι ο ιδανικός τρόπος να εξελιχθούν και να κατακτήσουν γνώσεις και οι γονείς πλέον, το (ανά)γνωρίζουν αυτό.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Οι γονείς θέλουν από την αφετηρία αυτής της συναρπαστικής διαδρομής, τα παιδιά τους να βρίσκονται σε ένα περιβάλλον που θα προάγει την ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων, παρατηρητικότητας, επιμονής, συγκέντρωσης, σύνθετης σκέψης και επιπλέον ένα περιβάλλον όπου καλλιεργείται η αυτοπεποίθηση και η συναισθηματική αντοχή.
«Όλα αυτά ακούγονται ουτοπικά. Υπάρχουν;»
Ναι! Υπάρχουν σχολεία όπου, εκτός από γνώση, προσφέρουν στα παιδιά εμπειρίες, οριοθέτηση και συμβάλλουν στην κοινωνικοποίησή τους, συνοδεύοντάς τα στην ανάπτυξή τους μέχρι την ενηλικίωση. Ένα τέτοιο εκπαιδευτικό περιβάλλον είναι τα Εκπαιδευτήρια Καίσαρη. Σε αυτό το περιβάλλον, εδώ και 65 χρόνια γονείς και εκπαιδευτικοί σε απόλυτη αρμονία γίνονται στήριγμα, θεμέλια και συνοδοιπόροι στην εκπαίδευση του παιδιού. Φέτος, θέλοντας να δώσουν πίσω στη σχολική κοινότητα, πραγματοποιούν μία επετειακή ενέργεια στα δίδακτρα που δίνει την ευκαιρία σε περισσότερα παιδιά να φοιτήσουν στο Νηπιαγωγείο και τον Παιδικό Σταθμό!