Ερευνα: Κάτω από τον μέσο όρο οι σχολικές επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών

Οι χαμηλές επιδόσεις στην εκπαίδευση των εφήβων έχουν αυξηθεί σημαντικά, σύμφωνα με την καινούργια  έρευνα που πραγματοποιήθηκε.

Η Ελλάδα έκανε μεταξύ 65 χωρών, το τεστ αξιολόγησης PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) που πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια, και διαπιστώθηκε πως κατέχει την 43η θέση σε σχέση με το 2009 που κατείχε την 25η θέση.

Το τεστ μετρά τις επιδόσεις 15-16χρονων μαθητών στα Μαθηματικά, τις Φυσικές Επιστήμες και την Κατανόηση Κειμένων.

Οι Έλληνες μαθητές βρέθηκαν κάτω από τον μέσο όρο των χωρών καταλαμβάνοντας τις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη.

Το ποσοστό των 15χρονων Ελλήνων μαθητών με χαμηλές επιδόσεις στην κατανόηση κειμένου ανέρχεται σε 22,6%, έναντι 17,8% στην ΕΕ. Το ποσοστό των μαθητών με χαμηλές επιδόσεις στα μαθηματικά ανέρχεται σε 35,7% (22,1% στην ΕΕ) και στις φυσικές επιστήμες σε 38% (16,6% στην ΕΕ). Επιπλέον, μεταξύ 2009-2012, το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών με χαμηλές επιδόσεις στην κατανόηση κειμένου αυξήθηκε κατά 1,3% (-1,9% στην ΕΕ), στα μαθηματικά κατά 5,4% (-0,2% στην ΕΕ) και στις φυσικές επιστήμες κατά 0,2% (-1,2% στην ΕΕ).
Ο στόχος της ΕΕ είναι το ποσοστό των ατόμων με χαμηλές επιδόσεις και στις τρεις δεξιότητες να μειωθεί κάτω από το 15% ως το 2020.

Την κορυφή κατέλαβαν μαθητές από χώρες της νοτιανατολικής Ασίας. Στην πρώτη θέση βρέθηκε η Σανγκάη (Κίνα) ξεπερνώντας το «σκορ» των 600 μονάδων και ακολούθησαν η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, η Ταϊπέι και η Νότια Κορέα, η οποία κατέβηκε στην 5η θέση από την πρώτη που ήταν το 2009.

Η Φινλανδία, το εκπαιδευτικό σύστημα της οποίας θεωρείται από τα καλύτερα στον κόσμο, υποχώρησε στη 12η θέση από τη δεύτερη που βρισκόταν το 2009.

Από το τελευταίο τεστ του 2009, δέκα κράτη μέλη (Βουλγαρία, Τσεχία, Γερμανία, Εσθονία, Ιρλανδία, Ουγγαρία, Λετονία, Αυστρία, Πολωνία και Ρουμανία έχουν επιτύχει σημαντική πρόοδο στη μείωση του ποσοστού των ατόμων με χαμηλές επιδόσεις στις τρεις βασικές δεξιότητες. Ωστόσο, πέντε χώρες της ΕΕ (Ελλάδα, Ουγγαρία, Σλοβακία, Φινλανδία και Σουηδία) κατέγραψαν αύξηση αυτού του αριθμού. Συνολικά, πάντως, η ΕΕ έχει καλύτερες επιδόσεις απ' ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και οι δύο υστερούν σε σχέση με την Ιαπωνία.

Η ανάλυση του ΟΟΣΑ καταλήγει στο συμπέρασμα, ότι οι πολιτικές, για να είναι αποτελεσματικές, πρέπει να εστιάζονται στη βελτίωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. «Μετά το επίπεδο αυτό είναι συνήθως πολύ αργά για να αντισταθμιστεί η ευκαιρία που χάθηκε στο σχολείο», αναφέρει η έκθεση.

Άλλο ένα σημαντικό κριτήριο για τις επιδόσεις των μαθητών, είναι η κοινωνικοοικονομική κατάσταση τους που έχει σημαντική επίπτωση στις επιδόσεις. Εκείνοι που προέρχονται από νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος είναι πολύ πιθανότερο να έχουν χαμηλότερες επιδόσεις στα μαθηματικά, τις θετικές επιστήμες και την ανάγνωση.

Άλλοι σημαντικοί παράγοντες περιλαμβάνουν τις κυρίως αρνητικές συνέπειες που συνεπάγεται η προέλευση από οικογένειες μεταναστών, τη σημασία της συμμετοχής σε προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα, καθώς και το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ των φύλων, ως προς τις ικανότητες ανάγνωσης (τα κορίτσια τα καταφέρνουν πολύ καλύτερα απ' ό,τι τα αγόρια).

© 2012-2024 Mothersblog.gr - All rights reserved