Πρώτη φορά πρωτάκι: Τα κριτήρια που με έκαναν να επιλέξω σχολείο
Ναι, και εγώ την ίδια σκέψη έκανα. Πώς, από τότε που άφηνα την κόρη μου με δισταγμό έξω από τον παιδικό σταθμό μέχρι φέτος, που έκανε το «βήμα» προς το μεγάλο σχολείο, πέρασε τόσο γρήγορα ο καιρός. Ακόμη τη θυμάμαι να ανυπομονεί για την πρώτη μέρα στο Δημοτικό από τότε που τέλειωσαν οι διακοπές. Βοηθούσε βλέπεις, το γεγονός ότι ήξερε πολλά παιδιά ήδη, αφού θα συνέχιζαν μαζί από το νηπιαγωγείο και πως είχε διαλέξει φυσικά, μία μεγάλη ροζ τσάντα με μονόκερο και ροδάκια για να χωράει μέσα όλα τα βιβλία και τα τετράδιά της.
Αλλά ας κάνουμε ένα νοσταλγικό throwback και ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή ή για να ακριβολογούμε, από την πρώτη ημέρα στο Δημοτικό.
Το πρωί της πρώτης μέρας, λοιπόν, ξυπνήσαμε πριν το ξυπνητήρι, παρότι είχαμε μόνο αγιασμό (είχε, το ξέρω, εγώ δεν είμαι πρωτάκι). Φτάνοντας στην αυλή των Εκπαιδευτηρίων Δούκα με την ολοκαίνουρια επίσημη στολή και μία ροζ στέκα αντικρίσαμε μικρά προσωπάκια όλο απορία για το τι θα ακολουθούσε.
Εγώ, όμως, ήμουν σίγουρη πως είχα κάνει τη σωστή επιλογή για τη μικρή μου. Και αυτό γιατί, από την πρώτη μέρα, είδα την ευτυχία στα μάτια της, ενώ παράλληλα από το Οpen Day που είχα παρευρεθεί (θα σου εξηγήσω σε λίγο) γνώριζα καλά πως το Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Δούκα ήταν το καλύτερο για την ακαδημαϊκή της εξέλιξη και την πολύπλευρη ανάπτυξή της.
Αν, λοιπόν, πρόκειται να πάει το παιδί σου πρώτη δημοτικού, σε καταλαβαίνω. Για αυτό, θα σου αναλύσω αμέσως τα κριτήρια που με έκαναν να επιλέξω το συγκεκριμένο σχολείο.
#1 Πολύπλευρη μάθηση για πολίτες του κόσμου
Ξεκινώντας, να αναφέρω πως τα Εκπαιδευτήρια Δούκα είναι μέλος του διεθνούς δικτύου Cognita με πάνω από 100 σχολείο σε όλο τον κόσμο. Αυτό σημαίνει πως η κόρη μου, με την εγγραφή στο Δημοτικό, έχει την ευκαιρία να γίνει… πολίτης του κόσμου. Αυτό δεν αφορά μόνο στη μετάδοση/διάχυση γνώσεων, αλλά και στην ανταλλαγή πολιτιστικών αξιών και εμπειριών με συμμαθητές και εκπαιδευτικούς από διαφορετικές χώρες. Έτσι η μικρή μου, κάθε φορά που καθόμαστε να φάμε στο τραπέζι, αφηγείται και μία ιστορία από διαφορετικό μέρος του κόσμου. Αυτό είναι και το νόημα της παγκόσμιας εκπαίδευσης.
#2 Δημιουργική μάθηση και σύγχρονες δεξιότητες
Πέρα από τη παγκόσμια εκπαίδευση, σημαντικό ρόλο στην επιλογή μου έπαιξε και ο τρόπος διδασκαλίας αλλά και οι… επιθυμίες της κόρης μου. Βλέπεις, από μικρή είχε μεγάλη αγάπη και στους υπολογιστές (εκπαιδευτικά παιχνίδια). Κάθε φορά που έπαιζε μαζί τους, ένας «άγνωστος» κόσμος ανοιγόταν μπροστά της και ήταν γεμάτος νούμερα. Αυτός ο «άγνωστος» κόσμος, στο Δημοτικό των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, μέρα με τη μέρα, γίνεται και πιο γνωστός, χάρη στα καινοτόμα προγράμματα που περιλαμβάνουν ψηφιακές δεξιότητες, εισαγωγή και εκπαίδευση στην υπολογιστική σκέψη (Computational thinking), ρομποτική αλλά και το οργανωμένο σύστημα μελέτης.
#3 Κοινωνικό-συναισθηματική ενδυνάμωση
Σημαντικό για εμένα ήταν να γνωρίζω πως στο Δημοτικό που θα κάνει τα πρώτα «βήματα» η κόρη μου, η εκπαίδευση δεν θα είναι μόνο ακαδημαϊκή. Έτσι, είχα ενημερωθεί για προγράμματα, όπως το «Στάση Ζωής», που με τις βιωματικές του δράσεις, ευαισθητοποιεί τα παιδιά σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά θέματα, θέματα Πολιτισμού, ασφάλειας στο διαδίκτυο, εθελοντισμού και αλληλεγγύης, ενισχύοντας την κοινωνική τους συνείδηση.
Επιπλέον, μέσα από το πρόγραμμα Κοινωνικοσυναισθηματικής Ενδυνάμωσης, η κόρη μου έχει αρχίσει να μαθαίνει πώς να αναγνωρίζει, να εκφράζει και να διαχειρίζεται τα συναισθήματά της. Κάθε νέο συναίσθημα που προστίθεται στο τετράδιό της, μάς το περιγράφει όλο χαρά με την επιστροφή της στο σπίτι.
Μία ακόμη ιδιαίτερη δράση που με συγκίνησε είναι το πρόγραμμα «Πάμε Μαζί», μέσω του οποίου οι μαθητές της Α’ Δημοτικού αποκτούν έναν μεγαλύτερο φίλο από την Ε’ Δημοτικού, ο οποίος τους βοηθά να προσαρμοστούν και να ενσωματωθούν στην καθημερινότητα του σχολείου. Ο «δικός μας», λοιπόν, είναι ο Γιαννάκης και μπορώ να πω πως έχει γίνει ο αγαπημένος της μικρής.
#4 Στήριξη σε κάθε βήμα της
Η υποστήριξη της μικρής μου ήταν, είναι και θα είναι το Α και το Ω. Όταν λοιπόν, συνειδητοποίησα πως τα Εκπαιδευτήρια Δούκα είναι εδώ για να μου δείξουν πως κάθε πιθανό «εμπόδιο» ξεπερνιέται, ήμουν πλέον σίγουρη ότι είχα κάνει τη σωστή επιλογή. Και αυτό, διότι προσφέρουν δωρεάν γλωσσική αξιολόγηση σε μαθητές Α’ και Β’ Δημοτικού μέσω του Τμήματος Ψυχοπαιδαγωγών, με στόχο την έγκαιρη ανίχνευση δυσκολιών στον γραπτό και προφορικό λόγο. Αν αναρωτιέσαι πώς, αρκεί να γνωρίζεις ότι η εξειδικευμένη αυτή αξιολόγηση εξετάζει την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (Α.Γ.Δ.) και τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Ε.Μ.Δ.), με τεστ που εστιάζουν σε φωνολογική, λεξιλογική και μορφολογική επίγνωση, ενώ περιλαμβάνει 24 δραστηριότητες σε μορφή παιχνιδιού με χρήση tablet, και στο τέλος παρέχεται αναλυτική έκθεση αποτελεσμάτων. Και κάπως έτσι, οι δυσκολίες που εντοπίζονται, αντιμετωπίζονται με ενδοσχολικές παρεμβάσεις, ενισχύοντας την πρόληψη και αποτρέποντας πιθανή επιδείνωση στο μέλλον.
Το πιο σημαντικό, ωστόσο, για εμένα και την μικρή μου γι’ αυτήν την σημαντική χρονιά στη ζωή της, ήταν οι εργοθεραπευτικές αξιολογήσεις και παρεμβάσεις (και συνεχίζουν να είναι). Και εάν κάπου εδώ, αρχίζεις και έχεις άγνωστες λέξεις, θα σου εξηγήσω αμέσως περί τίνος πρόκειται: Στο Νηπιαγωγείο και την Α’ Δημοτικού, λοιπόν, τα παιδιά ενδέχεται να δυσκολεύονται με τη λεπτή κινητικότητα και τον συντονισμό -κάτι που, ναι μεν είναι σύνηθες σε αυτές τις ηλικίες, όμως, μπορεί να επηρεάσει αργότερα δραστηριότητες, όπως το γράψιμο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, γίνονται εργοθεραπευτικές αξιολογήσεις και παρεμβάσεις, με τη βοήθεια ειδικών. Έτσι, η μικρή μου από την πρώτη κιόλας ημέρα στο Σχολείο της, είχε τη στήριξη που χρειαζόταν χωρίς να χάνει μαθήματα ή να χρειάζεται να επισκεπτόμαστε το σχολείο και το απόγευμα. Και δεν σου κρύβω ότι, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, έχουν βελτιωθεί κατά πολύ οι δεξιότητές της, ενώ είναι πολύ πιο άνετη και στα μαθήματά της.
#5 Ολοκληρωμένο πρόγραμμα μαθησιακής ευεξίας και υγείας
Για την κόρη μου που δεν κρύβει τις καλλιτεχνικές της ανησυχίες, ένα πλούσιο πρόγραμμα εξωσχολικών δραστηριοτήτων, που θα περιλαμβάνει από μουσικοθεατρική αγωγή και θεατρικό εργαστήρι μέχρι φυσική αγωγή και ομαδικά αθλήματα, ήταν απαραίτητο. Έτσι, μέσα από τα προγράμματα Φυσικής Αγωγής και τις δραστηριότητες του Προγράμματος «Εν Σώματι» των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, η μικρή αρχίζει να αποκτάει κινητικές δεξιότητες, εστιάζοντας στην ευεξία και τη σωστή διατροφή. Ενώ με τις δημιουργικές δραστηριότητες που τις προσφέρει το Δημοτικό της, ανακαλύπτει τα ταλέντα της.
Η «πόρτα» σε έναν κόσμο ευκαιριών
Κάπου στην αρχή, σου ανέφερα το βιωματικό Open Day των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, που είχα παρευρεθεί πριν από την επίσημη έναρξη του σχολικού έτους και το οποίο μου επιβεβαίωσε πως έχω κάνει τη σωστή επιλογή σχολείου για τη μικρή μου. Και αυτό γιατί εκείνη την ημέρα, είχα την ευκαιρία να δω από κοντά όλα όσα ανέφερα παραπάνω. Γονείς και παιδιά συμμετείχαμε σε εργαστήρια στους τομείς της ρομποτικής, της κοινωνικοσυναισθηματικής ενδυνάμωσης και των ψηφιακών δεξιοτήτων. Έτσι, νιώσαμε τη ζωντάνια και τη δημιουργικότητα του σχολείου και σιγουρευτήκαμε πως σε ένα τέτοιο περιβάλλον, το παιδί μας δεν θα μάθει μόνο το «τι» και το «πώς» αλλά και το «γιατί» κάθε πράξης και ερεθίσματος που πρόκειται να δεχθεί. Τι λες; Μήπως να ζήσεις και εσύ μία τέτοια βιωματική εμπειρία, πριν πάρεις την τελική απόφαση; Από εμένα είναι «ναι»!
Δήλωσε Συμμετοχή ΕΔΩ
Κάπως έτσι, με τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, το μέλλον της κόρης μου φαίνεται φωτεινό και γεμάτο δυνατότητες και το αντιλήφθηκα από την πρώτη μέρα της στο Δημοτικό. Και αυτό είναι το πιο σημαντικό για κάθε μητέρα: Να γνωρίζει ότι το παιδί της θα φοιτά σε ένα περιβάλλον που το ενθαρρύνει να γίνει όχι μόνο ένας καλός μαθητής ή μία καλή μαθήτρια, αλλά και ένας/μία υπεύθυνος/η πολίτης του κόσμου.
Για περισσότερες πληροφορίες:
www.doukas.edu.gr | T: 210 6186 000