Schoolers:Το Κέντρο που βοηθά τα παιδιά που έχουν εγκαταλείψει το σχολείο,να επιστρέψουν

«Τις τελευταίες ημέρες δεν θέλω να πηγαίνω σχολείο.... μου φταίνε όλα...είναι όλα τόσα βαρετά εκεί... ακόμα και το μάθημα...

Schoolers:Το Κέντρο που βοηθά τα παιδιά που έχουν εγκαταλείψει το σχολείο,να επιστρέψουν

Kάνω μεγάλες προσπάθειες να συγκεντρωθώ και να παρακολουθήσω... αλλά μάταια...βαριέμαι και κοιμάμαι...δεν είναι άλλωστε λίγες οι φορές που προτιμώ να κάθομαι στο τελευταίο θρανίο και να διαβάζω για ρομποτική... από το κινητό μου... που φυσικά έχω πρόσβαση στο Ιντερνετ... ξέρετε... είναι κάτι που μου αρέσει πολύ..παλιά είχα συμμετάσχει σε ανάλογους διαγωνισμούς.... Είναι τόσο βαρετό το σχολείο...δεν ήταν πάντα έτσι....μου άρεσε το μάθημα της Φυσικής κ των Μαθηματικών..τώρα πια όμως... όχι... ίσως φταίω εγώ... ίσως όμως φταίει και ο καθηγητής μου.... που κάθε φορά επιδεικτικά με ρωτούσε μπροστά στους συμμαθητές μου ...γα την ορθότητα της διδασκαλίας του; Δεν είμαι ευτυχισμένος όταν πηγαίνω στο σχολείο...έχω προβλήματα με το όλο το εκπαιδευτικό σύστημα... Υποτίθεται ότι είμαι έξυπνος.Και αυτό δεν το λέω εγώ...το πιστοποιεί το τεστ νοημοσύνης που έκανα πρόσφατα...στην προσπάθεια των γονιών μου να διαπιστώσουν εάν έχω Διάσπαση Προσοχής... Πρέπει να βρω τη λύση μόνος μου. Σας κάλεσα για να με βοηθήσετε σχετικά με τις κοινωνικές μου δεξιότητες...Πόσο φυσιολογικό είναι να μην με «γεμίζουν» τα παιδιά της ηλικίας μου; Τι δεν κάνω σωστά;».

Το τηλέφωνο της Γραμμής Στήριξης στη Μονάδα Εντατικής Εφηβικής Υγείας του Παίδων «Αγλαία Κυριακού» δέχεται καθημερινά κλήσεις όπως αυτή που διαβάσατε, από αγόρια και κορίτσια, που ζητούν μία λύση στα προβλήματά τους.

Η σχολική άρνηση αφορά περίπου 10% του εφηβικού πληθυσμού, ενώ στη χώρα μας το ποσοστό ανέρχεται σε 13%, ποσοστό υψηλότερο από τις δεσμεύσεις της χώρας μας στην Σύνοδο της Λισαβώνας (2000), σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Μετάβασης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου του Υπουργείου Παιδείας.

Ο έφηβος που εγκαταλείπει το σχολείο μπορεί να αισθάνεται απελπισία και φόβο, αρνείται ή δυσκολεύεται ανυπέρβλητα να παρακολουθήσει, ενώ συχνά συνυπάρχουν και σωματικά συμπτώματα (είναι χλωμοί, τρέμουν, παρουσιάζουν πόνο στην κοιλιά και πονοκεφάλους).

Η σχολική άρνηση είναι μια πολυπαραγοντική έκφραση και μπορεί να οφείλεται σε συνδυασμό παραγόντων, ενώ εξατομικεύεται αυστηρά. Υπάρχουν διαφορετικοί λόγοι που οδηγούν ένα παιδί σε αυτό το αποτέλεσμα:

1. Ατομικοί (ευαλωτότητα προσωπικότητας, καταθλιπτικό συναίσθημα, άγχος αποχωρισμού, κοινωνική φοβία και άλλες φοβίες, μαθησιακές δυσκολίες, εναντίωση σε περίπτωση που έχει δεχθεί εκφοβισμό-bullying)
2. Περιβαλλοντικοί (δυσλειτουργία οικογένειας, υπεραπασχόληση γονέων, λόγοι που σχετίζονται με την κοινωνικο-οικονομική κρίση κτλ)

Η Μονάδα της Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) του Νοσοκομείου Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» www.youth-health.gr σε συνεργασία με τον επιστημονικό οργανισμό «Μαζί για την εφηβική υγεία» www.youth-life.gr έχουν οργανώσει για πρώτη φορά ένα κέντρο απασχόλησης παιδιών και εφήβων που έχουν σταματήσει τη σχολική φοίτηση, με στόχο την δημιουργική τους απασχόληση και την επιστροφή τους στην καθημερινότητα και τη σχολική ζωή με ομαλό τρόπο.

Η έναρξη της κοινότητας Schoolers επισημοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2016 όπου και συμμετέχουν ενεργά δέκα μέλη.

Τα παιδιά απασχολούνται πρωϊνές ώρες, δύο φορές την εβδομάδα (10.00-15.00) σε δραστηριότητες:
• καλλιτεχνικές
• αθλητικές
• παιχνίδια επιτραπέζια-στρατηγικής
• θέατρο
• χορό
• ρητορική-φιλοσοφία, λογοτεχνία
• εκπαιδευτικές δραστηριότητες κ.λπ,
με βάση τα ταλέντα, τις κλίσεις και τις επιθυμίες τους. Αρχικά συμμετέχουν 10 παιδιά Γυμνασίου και Λυκείου (14-17 ετών), με σειρά προτεραιότητας, τα οποία προσήλθαν στη Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) με ανάλογο αίτημα.

Η δράση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον επιστημονικό οργανισμό «Μαζί για την Εφηβική Υγεία» και έχει μέγιστη διάρκεια για κάθε παιδί περίπου 6 μήνες. Υπάρχει διεπιστημονική ομάδα (παιδίατρος, παιδοψυχίατρος, εκπαιδευτικός, ψυχολόγος, διατροφολόγος, θεατρολόγος κλπ) και χώρος της δράσης είναι η Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.), Μεσογείων 24, 6ος όροφος, πτέρυγα «Ελένη Δαλακούρα».

Επιστημονικοί υπεύθυνοι του προγράμματος είναι η κα Άρτεμις Τσίτσικα, Επικ. Καθηγήτρια Παν/μίου Αθηνών και υπεύθυνη της Μ.Ε.Υ. και ο κος Νίκος Σταθόπουλος, παιδοψυχίατρος και επιστ. συνεργάτης της Μ.Ε.Υ.

Η διεξαγωγή της κοινότητας έχει καταγράψει σημαντική πρόοδο, και οι Schoolers leaders κατέγραψαν μαρτυρίες των εφήβων/μελών!

Μάριος (15)
«Το πιο σημαντικό είναι πως γνώρισα άλλα παιδιά που μοιράζονται παρόμοια προβλήματα με εμένα και πως πλέον γεμίζει η μέρα μου με κάτι ενδιαφέρον.»

Ορέστης (16)
«Η κοινότητα είναι αρκετά χρήσιμη για εμένα, καθώς ήδη έχω γίνει πιο κοινωνικός και οι συζητήσεις με τ’ άλλα παιδιά με βοηθούν αρκετά.»

Κωνσταντίνα (14)
«Μου αρέσει η κοινότητα των Schoolers γιατί τα πρωινά μου έχω τι να κάνω που με ενδιαφέρει και μου δίνει ελπίδα για το μέλλον μου.»

Κατερίνα (16)
«Η κοινότητα μου είναι χρήσιμη γιατί είμαι εγώ χρήσιμη μέσα σε αυτήν. Έχει αυξηθεί η αυτό-πεποίθηση μου και με βοηθάει γιατί νιώθω πιο γεμάτη.»

© 2012-2024 Mothersblog.gr - All rights reserved