Σχολείο αντί για «τιμωρία» βάζει τα παιδιά να κάνουν «διαλογισμό»
Φανταστείτε να εργάζεστε σε ένα σχολείο και ένα από τα παιδιά να κάνει φασαρία ενοχλώντας το μάθημα και τους συμμαθητές του; Τι κάνετε;
Παραδοσιακά, η απάντηση θα ήταν η παραδειγματική τιμωρία ή η επίπληξη.
Στη μνήμη μάλιστα, των περισσοτέρων από εμάς, όταν ακούμε τη λέξη «τιμωρία» σκεφτόμαστε έναν κενό τοίχο, ένα άδειο θρανίο απομακρυσμένο από τους συμμαθητές μας, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα, να γράψουμε κάτι, να ζωγραφίσουμε ή να διαβάσουμε ένα βιβλίο. Ο στόχος, της «τιμωρίας» σε έναν άδειο τοίχο ή ένα κενό θρανίο ήταν, να μας κάνει να σκεφτούμε την πράξη μας ή το λάθος μας, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις αυτή τη τακτική δεν «έπιανε». Το μόνο που μπορεί να σκεφτόμασταν ως μαθητές ήταν, το πότε θα περάσει η ώρα και ότι ήταν άδικο που βρισκόμασταν στη θέση της «τιμωρίας».
Αλλά το δημοτικό σχολείο Robert W. Coleman στη Βαλτιμόρη, έχει κάνει κάτι διαφορετικό όταν οι μαθητές κάνουν φασαρία ή ενοχλούν με οποιοδήποτε τρόπο το μάθημα: προσφέρει διαλογισμό.
Αντί να τιμωρούνται τα ατίθασα παιδιά με το να τα στέλνουν στο γραφείο του διευθυντή, τα στέλνουν στο δωμάτιο του Διαλογισμού.
Το δωμάτιο δεν μοιάζει καθόλου με τα δωμάτια-αίθουσες τιμωρίας. Είναι γεμάτο με λάμπες, διακοσμητικά, και βελούδινα μοβ μαξιλάρια. Τα παιδιά που δεν συμπεριφέρθηκαν σωστά, ενθαρρύνονται να καθίσουν στο δωμάτιο και να κάνουν ασκήσεις αναπνοής και διαλογισμού, βοηθώντας τα να ηρεμήσουν. Επίσης, τους ζητείται να μιλήσουν για αυτό που συνέβη και για το λόγο που βρίσκονται εκεί.
Ο διαλογισμός και η ενσυνειδητότητα, είναι αρκετά ενδιαφέρουσες, επιστημονικά.
Η επιστήμη τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να εξετάζει τις επιπτώσεις του διαλογισμού στο μυαλό και το σώμα μας, καταλήγοντας σε μερικά ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Όπως για παράδειγμα ότι ο διαλογισμός μπορεί να βοηθήσει την προσοχή και την εστίαση ενός ατόμου.
Αυτός ο τρόπος όμως, δεν είναι ο μόνος τρόπος όπου το δημοτικό σχολείο, Robert W. Coleman ενθαρρύνει τα παιδιά του.
Η αίθουσα διαλογισμού δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το Ίδρυμα Holistic Life Foundation, μια τοπική μη κερδοσκοπική οργάνωση που τρέχει και άλλα προγράμματα. Για περισσότερα από 10 χρόνια το ίδρυμα έχει συνεισφέρει στο πρόγραμμα μετά το σχολείο, όπου τα παιδιά κάνουν διαλογισμό και γιόγκα.
«Είναι εκπληκτικό», είπε ο Kirk Philips, ο συντονιστής του τμήματος. «Κανείς ποτέ δεν πίστευε ότι τα μικρά παιδιά μπορούν να διαλογιστούν και να μείνουν ήσυχα. Και όμως το κάνουν! Αν τα έχει βοηθήσει; Ναι! Αρκετά, αν κρίνει κανείς από τα αποτελέσματα!».