Ψηφιακά παιχνίδια στην εκπαίδευση: Μπορούν να χρησιμοποιούν ως εργαλεία στην σχολική τάξη;
Τι είναι τα serious games; Μπορεί το gaming να είναι «θεραπευτικό»;
Μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα ψηφιακά παιχνίδια ως εργαλεία στη σχολική και προσχολική τάξη, αλλά και ως ερμηνευτικά μέσα για μικρούς και μεγάλους σε μουσεία και πολιτιστικούς οργανισμούς; Πώς μπορούν να ενταχθούν τα ψηφιακά παιχνίδια στην ειδική εκπαίδευση για την ανάπτυξη δεξιοτήτων παιδιών με ειδικές ανάγκες, αλλά και από άτομα τρίτης ηλικίας για θεραπευτικούς σκοπούς;
Σε αυτά και αρκετά ακόμα ερωτήματα κλήθηκαν ν’ απαντήσουν οι ομιλητές που συμμετείχαν στην διημερίδα που διοργανώθηκε στο Γκάζι από το Innovathens, τον Κόμβο Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων, με την υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας (ΓΓΕΕ).
Οι απαντήσεις που δόθηκαν είναι καταφατικές. «Η απήχηση που είχαμε, μας δείχνει ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για τα ψηφιακά παιχνίδια στην εκπαίδευση», δηλώνει εκ μέρους του Innovathens η Ολυμπία Εξάρχου. «Υπάρχουν πάρα πολλοί φορείς τους οποίους μπορούν να προσεγγίσουν οι εκπαιδευτικοί για να φέρουν το ψηφιακό παιχνίδι στα σχολεία τους», προσθέτει η ίδια.
Το ζητούμενο τώρα είναι να ενισχυθούν οι Έλληνες δημιουργοί των ψηφιακών παιχνιδιών, τόσο των παιχνιδιών που σχεδιάζονται για εκπαιδευτικούς σκοπούς, όσο και εκείνων σκοπός των οποίων είναι η ψυχαγωγία, προκειμένου να βρουν τη δική τους θέση στον παγκόσμιο χάρτη.
«Εμείς ως Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας έχουμε θέσει ως στρατηγικό στόχο εδώ κι τουλάχιστον έναν χρόνο την ανάπτυξη και προώθηση του οπτικοακουστικού κλάδου», αναφέρει στο ΑΠΕ εκ μέρους της ΓΓΕΕ η Ελίνα Ροϊνιώτη. Στο πλαίσιο αυτό, η ΓΓΕΕ διοργάνωσε εκθέσεις και εκδηλώσεις ή στήριξε τη συμμετοχή ελλήνων δημιουργών σε διεθνή συνέδρια. «Αυτή τη στιγμή σχεδιάζουμε ένα πολύ μεγάλο φεστιβάλ παιχνιδιών, σκοπός του οποίου είναι η προώθηση του ψηφιακού παιχνιδιού ως παραγωγική και εμπορική δραστηριότητα, αφού μιλάμε για έναν εξαιρετικά δυναμικό τομέα με παγκόσμιο τζίρο που ξεπερνάει τα 96 δισ. δολάρια».
Στη χώρα μας υπάρχουν περίπου 50 ομάδες δημιουργών που ασχολούνται με το σχεδιασμό των ψηφιακών παιχνιδιών. «Αυτό που θέλουμε είναι να συμβάλουμε στην οργάνωσή τους και αναδείξουμε τη δυναμική που ήδη έχουν», τονίζει η Ελίνα Ροϊνιώτη. Στο πλαίσιο αυτό δόθηκε πριν από λίγο καιρό σε δημόσια διαβούλευση από την ΓΓΕΕ το νομοσχέδιο για το πλαίσιο ενίσχυσης των ιδιωτικών επιχειρήσεων στον τομέα των οπτικοακουστικών μέσων. «Το ελληνικό ψηφιακό παιχνίδι έχει διακριθεί σε διεθνείς διαγωνισμούς στο εξωτερικό. Δυστυχώς, όμως, είναι ένας κλάδος που δεν τυγχάνει ενίσχυσης και βοήθειας. Κι αυτό θέλουμε να το αλλάξουμε, θέλουμε να γίνουμε διεθνής κόμβος για τους σχεδιαστές και τους εκδότες παιχνιδιών», καταλήγει η ίδια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ