Ποια ηλικία είναι κατάλληλη για να ξεκινήσει το παιδί μία ξένη γλώσσα;
Έρχεται ο Σεπτέμβριος και ήδη οι γονείς εξετάζουν ποιες δραστηριότητες να ξεκινήσουν τα παιδιά τους.
Και μέσα στις επιλογές, βρίσκεται η ξένη γλώσσα, που αποτελεί ένα μεγάλο δίλημμα για τους γονείς, αφού δεν γνωρίζουν με σιγουριά ποια είναι κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει το παιδί την εκμάθηση μίας ξένης γλώσσας. Και αν η επιθυμία τους να του προσφέρουν ένα επιπλέον εφόδιο, τελικά φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα και λειτουργήσει εις βάρος της προόδου του στο σχολείο.
Όσο πιο νωρίς, τόσο πιο εύκολη η εκμάθηση
Όπως υποστηρίζουν, οι νευροβιοολόγοι, ο εγκέφαλος του ανθρώπου, μέχρι την ηλικία των 11, έχει αυξημένες δυνατότητες. Που σημαίνει, ότι μέχρι την ηλικία αυτή, μπορεί να αφομοιώσει και να μάθει με μεγαλύτερη ευκολία, νέες πληροφορίες και ερεθίσματα. Οπότε, όσο πιο νωρίς το παιδί έρθει σε επαφή με μία ξένη γλώσσα, τόσο πιο εύκολη θα είναι για εκείνο η εκμάθηση του.
Ακόμη και από το παιδικό, μπορείτε να τα φέρετε σε επαφή με μία ξένη γλώσσα. Και μην τρομάζετε. Στην ηλικία αυτή, το παιδί δε θα μάθει να γράφει και να διαβάζει αγγλικά. Η εκμάθηση γίνεται μέσα από τραγουδάκια, ποιήματα, εύκολες λεξούλες και εικόνες. Το παιδί αποκτά μία εξοικείωση με τη γλώσσα, από νωρίς.
Γραφή και ανάγνωση, μαθαίνουν συνήθως στη Β τάξη του δημοτικού, αφού τότε έχουν ήδη μάθει αντίστοιχα να διαβάζουν και να γράφουν στα ελληνικά. Έτσι, η ταυτόχρονη μάθηση δεν θα προκαλέσει σύγχυση στο παιδί.
Ωστόσο, αν το παιδί δεν έχει προηγουμένως καμία επαφή με ξένη γλώσσα, θα πρέπει να περιμένετε και να το γράψετε στη Τρίτη τάξη του δημοτικού, ακόμη και στην Τετάρτη, αν δυσκολεύεται με τη μητρική του γλώσσα.
Κι αν σας φαίνεται ότι είναι αργά, δεν είναι καθόλου έτσι. Οι δύο πρώτες τάξεις του δημοτικού, δεν είναι εύκολες για ένα παιδί. Η Πρώτη είναι η μεταβατική περίοδος από το νηπιαγωγείο και η Δευτέρα, η τάξη που μπαίνει πιο βαθιά στα νερά της εκπαίδευσης. Και στο μυαλό πολλών παιδιών, αυτό μοιάζει με ένα ανοιχτό «μέτωπο», που σε αρκετές περιπτώσεις του δημιουργεί άγχος. Γι αυτό μην το φορτώνεται με επιπρόσθετο άγχος, με μία ξένη γλώσσα.
Βέβαια, μπορείτε να το γράψετε σε κάποια γλώσσα, αλλά αν δείτε ότι το παιδί δυσκολεύεται ή του στερεί από τον ελεύθερο χρόνο του, καθώς του παίρνει ώρα για να διαβάσει, τότε θα πρέπει να το σταματήσετε. Γιατί έχετε υπόψη σας, πως ο κουρασμένος εγκέφαλος, όσες δυνατότητες και να έχει όπως των παιδιών, αδυνατεί να αφομοιώσει τις πληροφορίες που λαμβάνει.