Αυτό είναι το μυστικό για την επιτυχία ενός παιδιού στα μαθηματικά

Τι ανακάλυψαν οι επιστήμονες για τα μαθηματικά.

Για πρώτη φορά, επιστήμονες στις ΗΠΑ, μελετώντας και νευροαπεικονιστικά τον εγκέφαλο μαθητών δημοτικού, επιβεβαίωσαν ότι η θετική ψυχολογική στάση και προδιάθεση ενός παιδιού απέναντι στα μαθηματικά, παίζει ρόλο-κλειδί, εξίσου σημαντικό με τη νοημοσύνη, στο αν θα έχει καλές σχολικές επιδόσεις σε αυτό το μάθημα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Λανγκ Τσεν του Τμήματος Ψυχιατρικής και Συμπεριφορικών Επιστημών της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό ψυχολογίας "Psychological Science", εντόπισαν το «κύκλωμα» του εγκεφάλου που συνδέει τη θετική στάση απέναντι στα μαθηματικά με την επιτυχία σε αυτό τον τομέα.

Οι επιστήμονες βρήκαν ότι όσο πιο θετικά βλέπει ένας μαθητής τα μαθηματικά και δεν τα φοβάται ούτε τα βαριέται ή τα αποφεύγει, τόσο καλύτερα λειτουργεί ο ιππόκαμπος, το κέντρο μνήμης του εγκεφάλου κατά την εκτέλεση των αριθμητικών πράξεων.

Εδώ και χρόνια, οι εκπαιδευτικοί έχουν διαπιστώσει ότι οι μαθητές παίρνουν καλύτερους βαθμούς στα μαθηματικά, όταν δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον γι' αυτά και όταν οι ίδιοι θεωρούν τους εαυτούς τους καλύτερους σε αυτό το μάθημα.

Η νέα μελέτη επιβεβαιώνει ότι η θετική ψυχολογική και νοητική στάση ενός μαθητή, αποτελεί βασικό δείκτη πρόβλεψης για το πόσο καλός θα είναι πράγματι στα μαθηματικά, πέρα μάλιστα από την εξυπνάδα του.

«Η προδιάθεση είναι πραγματικά σημαντική. Σύμφωνα με τα ευρήματά μας, η συμβολή της θετικής προδιάθεσης είναι τόσο μεγάλη όσο και η συνεισφορά του δείκτη νοημοσύνης, όσον αφορά τις επιδόσεις στα μαθηματικά», δήλωσε ο Τσεν και τόνισε ότι οι επιστήμονες δεν περίμεναν να βρουν ότι η προδιάθεση παίζει τόσο μεγάλο ρόλο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης

Ποιος είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για καλύτερες επιδόσεις των παιδιών στα μαθηματικά;
Συμβουλές για να αγαπήσουν οι κόρες σας... την Επιστήμη και τα Μαθηματικά

© 2012-2024 Mothersblog.gr - All rights reserved