Πώς μπορεί να βοηθηθεί στο σχολείο ένας μαθητής με δυσκολίες στη μάθηση;
Μαθητές με δυσκολίες στη μάθηση πώς μπορούν να βοηθηθούν στο σχολείο;
Για να ενταχθεί ένας μαθητής/τρια σε τάξη υποδοχής ή σε πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας, πρέπει να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη των γονέων/ κηδεμόνων του.
Σε μαθητές/τριες που παρουσιάζουν δυσκολίες στη μάθηση, συμπληρωματικά με τη φοίτησή τους στο τμήμα, παρέχεται η δυνατότητα για επιπλέον διδακτική βοήθεια με ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας.
Η ενισχυτική διδασκαλία ,σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, προσφέρεται στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών και αφορά κυρίως σε μαθητές που δεν κατέκτησαν τους βασικούς μηχανισμούς ανάγνωσης, γραφής και αριθμητικού υπολογισμού.
Ποιο είναι το κατάλληλο πλαίσιο φοίτησης για τα παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;
Οι μαθητές/τριες με αναπηρία ή /και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν:
- Σε σχολική τάξη του Γενικού Σχολείου, εφόσον πρόκειται για μαθητές/τριες με ήπιες μαθησιακές δυσκολίες, υποστηριζόμενοι από τον εκπαιδευτικό της τάξης.
- Σε σχολική τάξη του Γενικού Σχολείου, με παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση. Την παράλληλη στήριξη εισηγείται αποκλειστικά το οικείο Κ.Ε.Σ.Υ..
Οι αιτήσεις για παράλληλη στήριξη υποβάλλονται από τους γονείς/κηδεμόνες στη Διεύθυνση του σχολείου και μέσω της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης διαβιβάζονται στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για έγκριση και προγραμματισμό εκτέλεσης.
Ο χρόνος υποβολής αιτήσεων παράλληλης στήριξης ορίζεται από την ημερομηνία εγγραφής στο σχολείο μέχρι την 20ή Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους. - Σε ειδικά οργανωμένα και κατάλληλα στελεχωμένα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) που λειτουργούν μέσα στα σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης.
- Σε αυτοτελείς Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), όταν η φοίτηση των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη στα σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης.
Θα πρέπει να θυμάστε ότι οι μαθησιακές δυσκολίες πρέπει να εντοπίζονται και να αντιμετωπίζονται όσο το δυνατόν πιο νωρίς. Έτσι, το παιδί θα μπορέσει να βελτιώσει τις επιδόσεις του στο σχολείο, να αποκτήσει αυτοπεποίθηση και να αξιοποιήσει τις δυνατότητές του.