Δυσκολεύονται τα παιδιά σας στα αγγλικά; Tips για να τα κατανοήσουν καλύτερα
Τα αγγλικά είναι σχετικά πολύπλοκα...
Είναι σχετικά πολύπλοκα τόσο στον προφορικό (speaking) όσο και στον γραπτό λόγο (writing), άλλωστε μη ξεχνάμε ότι είναι μια μη φωνολογική γλώσσα, δηλαδή γενικά άλλα ακούμε… άλλα διαβάζουμε… και άλλα γράφουμε!
Αν θέλετε λοιπόν ενημερωθείτε για κάποιες τεχνικές (tips), που βοηθάνε να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες στην αγγλική γλώσσα, σε τέσσερις σημαντικές μαθησιακές ενότητες.
Παιδιά και αγγλικά: κατανόηση
Πώς θα βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν αυτή την ξένη γλώσσα;
Προσπαθούμε να ενεργοποιήσουμε τη φαντασία των παιδιών, δίνοντας τους την ευκαιρία να επιλέξουν, να υποθέσουν ή να αλλάξουν την εξέλιξη ή το τέλος της ιστορίας.
Στη συνέχεια, καθώς θα προχωράει η εξέλιξη της αφήγησης, μπορούμε να διακόψουμε την ανάγνωση σε κρίσιμα σημεία της πλοκής και να ρωτήσουμε το παιδί ποια νομίζει ότι θα είναι η εξέλιξη. Για τα μικρότερα παιδιά μπορούμε να ζητήσουμε να ζωγραφίσουν την υπόθεση, ή να την αναπαραστήσουν, υποδυόμενα τα πρόσωπα της ιστορίας.
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά στην ορθογραφία των αγγλικών;
Α) Σχεδιάζουμε ένα διάδρομο με κενές θέσεις στις οποίες θα συμπληρώνονται οι λέξεις της ορθογραφίας. Νικητής θα είναι αυτός που θα συμπληρώσει πρώτος τις λέξεις του σωστά.
Β) Γράφουμε τις λέξεις της ορθογραφίας σε ξεχωριστές κάρτες και τις δείχνουμε μία – μία στο παιδί. Όταν το παιδί παρατηρήσει τη λέξη στην κάρτα, θα πρέπει να σηκωθεί από το γραφείο, να κάνει ένα γύρο τρέχοντας και να επανέλθει για να γράψει τη λέξη στο χαρτί του.
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά με το λεξιλόγιο των αγγλικών;
Γράφουμε τις λέξεις – κλειδιά του μαθήματος που θέλουμε να διδάξουμε σε κάρτες και τις κρύβουμε σε διαφορετικά σημεία μέσα στο δωμάτιο του παιδιού ή την τάξη. Καλούμε το παιδί να εντοπίσει τις κάρτες με τις λέξεις μέσα στο χώρο παίζοντας το παιχνίδι του «κρυμμένου θησαυρού».
Παιδιά που μαθαίνουν αγγλικά και Φωνολογική ενημερότητα
Σχεδιάζουμε δύο διαδρομές με θέσεις. Κάθε μία διαδρομή θα αντιστοιχεί σε ένα φώνημα που συγχέει ακουστικά το παιδί ( π.χ. b – p ή u – y ). Κάθε φορά που το παιδί ακούει μία λέξη που αρχίζει από το συγκεκριμένο φώνημα προχωράει μία θέση μπροστά στον αντίστοιχο διάδρομο.
Μικρές ή μεγάλες οι δυσκολίες στα αγγλικά είναι κοινές για τους μικρούς και μεγάλους, αντιμετωπίζονται όμως όλες αν υπάρχει η κατάλληλη εξειδικευμένη υποστήριξη…
Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου - Ψυχολόγος / Επιστημονική υπεύθυνη : www.specialenglish.gr