Q&A: Πώς θα επιστρέψουν τα παιδιά με ασφάλεια στην τάξη τους;
Οι μαθητές λυκείου και γυμνασίου να έχουν επιστρέψει στις σχολικές αίθουσες και αυτό το Σαββατοκύριακο προετοιμάζονται και τα παιδιά του δημοτικού και του νηπιαγωγείου να επιστρέψουν στις δικές τους τάξεις από την Δευτέρα 1η Ιουνίου.
Πώς όμως θα επιστρέψουν τα παιδιά με ασφάλεια στο σχολείο;
Νωρίς το πρωί της Δευτέρας 25 Μαΐου, ανακοινώθηκαν οι λεπτομέρειες για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων, από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα, την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, και τον υπουργό Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκο.
Τα σχολεία θα επαναλειτουργήσουν την Δευτέρα 1η Ιουνίου και η σχολική χρονιά θα παραταθεί μέχρι την Παρασκευή 26 Ιουνίου.
Για τους εκπαιδευτικούς, η σχολική χρονιά θα λήξει την 30η Ιουνίου ενώ οι συμβάσεις των αναπληρωτών θα παραταθούν μέχρι την 30η Ιουνίου.
Τα τμήματα θα λειτουργούν με 15 μαθητές τη φορά ενώ θα υπάρχει απόσταση 1,5μ ανάμεσα στα θρανία. Σε περίπτωση που τα τμήματα έχουν περισσότερους από 15 μαθητές, τότε το τμήμα θα διαιρείται στα δύο και τα υποτμήματα θα λειτουργούν εκ περιτροπής.
Την ίδια ώρα, θα υπάρχουν αντισηπτικά σε όλες τις τάξεις ενώ οι αίθουσες θα καθαρίζονται δύο φορές την ημέρα.
Οι μαθητές θα βγαίνουν για διάλειμμα σε διαφορετικές ώρες ενώ τα κυλικεία θα είναι κλειστά.
Η χρήση μάσκας είναι προαιρετική τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
Η υπουργός Παιδείας τόνισε πως τα σχολεία θα λειτουργήσουν έως τις 26 Ιουνίου και για τους εκπαιδευτικούς η λήξη του εκπαιδευτικού έτους θα είναι έως τις 30 Ιουνίου.
Όπως είπε η Νίκη Κεραμέως τα παιδιά θα βρίσκονται σε αίθουσες έως 15 ατόμων. Όταν τα τμήματα υπερβαίνουν τον αριθμό αυτό τότε το τμήμα θα χωρίζεται στα δύο και τα παιδιά θα διδάσκονται εκ περιτροπής Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή και Τρίτη-Πέμπτη.
Με αφορμή την έναρξη των δημοτικών και των νηπιαγωγείων στο Israel, η καθηγήτρια Limor Aharonson-Daniel, επικεφαλής καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο Ben Gurion University, μίλησε στο The Times of Israel έδωσε μερικές συμβουλές στους γονείς. Συμβουλές που μπορούμε κι εμείς να ακολουθήσουμε.
Ποιο είναι το κλειδί για μία ασφαλή επιστροφή στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό;
«Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να δώσουμε στα παιδιά την αίσθηση του ελέγχου. Αυτό και μόνο θα τα βοηθήσει να έχουν λιγότερο άγχος. Η γνώση είναι σημαντική εδώ. Μιλήστε τους για όλα όσα θα αντιμετωπίσουν. Τα παιδιά είναι σοφά και ικανά να κατανοήσουν τι προκαλεί η μόλυνση, τι σημαίνει να έχουν μολυσμένες επιφάνειες, γιατί ανησυχούμε εμείς σαν γονείς και γενικά πώς κινδυνεύει κάποιος να κολλήσει κορονοϊό».
Πρέπει να τα ενημερώσουμε για το πώς πρέπει να αντιδράσουν εάν εκθέσουν τον εαυτό τους σε κίνδυνο;
«Ναι. Πείτε τους τι συμβαίνει αν έρθουν σε επαφή με μια μολυσμένη επιφάνεια. Πείτε τους ότι δεν θα έρθει και το τέλος του κόσμου, να μην πανικοβληθούν και να πάνε να πλύνουν πολύ καλά τα χέρια τους με σαπούνι και νερό. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και πρέπει να το διδαχτούν. Δεν θέλουμε τα παιδιά να είναι τρομοκρατημένα».
Τα παιδιά θέλουν να έρχονται κοντά το ένα με το άλλο, αλλά ο ιός αντιμετωπίζεται με το να κρατούμε τις αποστάσεις ο ένας από τον άλλο. Τι πρέπει να κάνουν τα παιδιά όταν είναι μαζί με τους φίλους τους;
«Εξηγήστε τους ότι αυτή είναι μια προσωρινή κατάσταση, μέχρι ο ιός να φύγει. Πρέπει να προσπαθούν όσο περισσότερο μπορούν. Από την άλλη πλευρά όμως, χρειάζονται να παίξουν και ένας λόγος που στέλνουμε τα παιδιά ξανά στο σχολείο, είναι αυτός. Πρέπει να αλληλεπιδράσουν το ένα με το άλλο. Έτσι θα πρέπει να παίξουν, αλλά να κάνουν την προσπάθεια μέσα από τα παιχνίδια που θα διαλέξουν. Για παράδειγμα να διαλέξουν παιχνίδια που δεν χρειάζεται να είναι αρκετά κοντά».
Τι πρέπει να διδαχθούν τα παιδιά σχετικά με το πλύσιμο των χεριών;
«Πείτε τους να καθαρίζουν τα χέρια τους αρκετές φορές και πιο συγκεκριμένα πριν και μετά το φαγητό. Στο σχολείο όμως, που υπάρχουν αρκετά παιδιά για να μην στριμωχτούν στους νιπτήρες και τις βρύσες, θα είναι καλό να υπάρχουν μπουκάλια με αντισηπτικό τριγύρω, όχι μόνο για να τα χρησιμοποιούν αλλά και για να τους θυμίζει ότι αυτή η επιστροφή στο σχολείο είναι διαφορετική».