Προσοχή στα applications για παιδιά, των έξυπνων κινητών!
Η ανάπτυξη των έξυπνων κινητών αυξάνεται με τη χρήση τους να γίνεται ολοένα και πιο αναγκαία αφού μπορούν να βοηθήσουν σε καθημερινή βάση. Επιπλέον πολλοί γονείς διευκολύνονται με εφαρμογές που είναι εξειδικευμένες για μωρά κερδίζοντας επιπλέον ελεύθερο και ήσυχο χρόνο για τον εαυτό τους .
Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής αποθαρρύνει τη χρήση ηλεκτρονικών οθονών σε βρεφικές ηλικίες. Μαζί τους συμφωνεί και μια οργάνωση με την Καμπάνια Διαφήμιση-Ελεύθερη Παιδική Ηλικία, που έκανε διαμαρτυρία προς τη κυβέρνηση για τις εφαρμογές κινητών που ισχυρίζονται πως βοηθάνε τα παιδιά να μάθουν.
Συγκεκριμένα, υπήρχαν κατηγορίες εναντίον των βίντεο της Ντίσνεϊ "Baby Einstein" (Μωρό Αϊνστάιν), οι οποίοι αναγκάστηκαν να επιστρέψουν χρήματα πίσω στους καταναλωτές.
Η Καμπάνια για τη Διαφήμιση-Ελέυθερη Παιδική Ηλικία, που ανήγγειλε τις κατηγορίες δε σταμάτησε εκεί. Επιπλέον, παρότρυνε ομοσπονδιακούς ρυθμιστές να εξετάσουν τις πρακτικές διαφήμισης που χρησιμοποιεί η Fisher-Price για την εφαρμογές της στο "Laugh & Learn" (Γελάω και Μαθαίνω) και η Open Solutions για παιχνίδια της όπως το "Baby Hear and Read" (Το μωρό ακούει και μαθαίνει) και το "Baby First Puzzle" (Το πρώτο παζλ του μωρού).
«Οτιδήποτε γνωρίζουμε για τις έρευνες του εγκεφάλου και την παιδική ανάπτυξη, μας κατευθύνει μακριά από το να χρησιμοποιούμε οθόνες για να εκπαιδεύσουμε μωρά. Το τι χρειάζονται τα μωρά για την υγιή ανάπτυξη του εγκεφάλου τους, είναι το ενεργητικό παιχνίδι, παιχνίδια με τα χέρια και πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία», είπε η Σούζαν Λιν, διευθύντρια της Καμπάνιας.
Η Λιν επίσης ανέφερε πως στόχος της οργάνωσής της έγιναν μεγάλες εταιρείες όπως η Fisher Price και η Open Solutions, που οι εφαρμογές τους είναι από τις πιο διάσημες και επειδή χρησιμοποιούν απατηλές πρακτικές διαφήμισης που αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο αριθμό δημιουργών εφαρμογών.
Η πρώτη καταγγελία που έκανε εξάλλου η οργάνωση προς την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου είναι πως οι δημιουργοί εφαρμογών προσπαθούν να εξαπατήσουν τους γονείς κάνοντας τους να θεωρούν πως οι εφαρμογές είναι πιο εκπαιδευτικές παρά ψυχαγωγικές.
Σε μια δήλωση που έκανε η Open Solutions στην Associated Press, συμφωνεί πως «τα ηλεκτρονικά δεν είναι υποκατάστατο της για την ανθρώπινη αλληλεπίδραση αλλά είδαμε πως υπάρχουν πολλές θετικές αναφορές για τις εφαρμογές μας από καταναλωτές.
Επίσης, δε λέμε «πάρτε ταυτό το παιχνίδι και αφήστε το να διδάξει το παιδί σας τα πάντα». Θεωρούμε πως έχουμε εφαρμογές που μπορούν να βοηθήσουν τους γονείς με μωρά, είτε ψυχαγωγώντας τα μωρά είτε να τους βοηθήσει να δουν καινούργια πράγματα, ζώα, να ακούσουν τους ήχους τους, κτλ.».
Ωστόσο η Αμερικάνικη Ακαδημία Παιδιατρικής αποθαρρύνει καθετί έχει να κάνει με ηλεκτρονικές οθόνες για μωρά κάτω των δύο ετών. Τα μεγαλύτερα παιδιά πρέπει να ασχολούνται μια με δύο ώρες την ημέρα ενώ παραθέτει μια έρευνα που δείχνει πως τα βίντεο για βρέφη, μπορούν να καθυστερήσουν την ανάπτυξη της γλώσσας, και προειδοποιεί πως καμία έρευνα μέχρι τώρα δεν έχει δείξει κάποιο πλεονέκτημα στη χρήση οθονών σε μικρά παιδιά.