Η αυξανόμενη χρήση προϊόντων περιποίησης της επιδερμίδας από παιδιά είναι επικίνδυνη λένε οι ειδικοί

Τα παιδιά ηλικίας έως 8 ετών που χρησιμοποιούν τακτικά προϊόντα περιποίησης του δέρματος μπορεί να έχουν μη αναστρέψιμα δερματικά προβλήματα, προειδοποίει η Βρετανική Ένωση Δερματολόγων.

Η αυξανόμενη χρήση προϊόντων περιποίησης της επιδερμίδας από παιδιά είναι επικίνδυνη λένε οι ειδικοί

Μαμά και κόρη περιποιούνται το πρόσωπό τους

Ζούμε στην εποχή των Social Media και ολοένα μεγαλύτερο είναι το ποσοστό των παιδιών που ζητούν από τους γονείς τους να τους πάρουν πανάκριβες κρέμες, σέρουμ και καλλυντικά, τα οποία πρώτα έχουν δει να διαφημίζουν influencers με εκατομμύρια followers σε Instagram και TikTok.

Πολλά από αυτά τα προϊόντα, προειδοποιούν οι ειδικοί, περιέχουν επιβλαβή για την παιδική επιδερμίδα συστατικά που μπορεί να προκαλέσουν αλλεργίες ή έκζεμα.

Καλλυντικά με πολύχρωμες συσκευασίες και παιχνιδιάρικα λογότυπα φαίνεται να συγκαταλέγονται στα πιο δημοφιλή για παιδιά και εφήβους, παρότι περιέχουν απολεπιστικά συστατικά όπως τα άλφα και βήτα υδροξυοξέα και ρετινόλη.

omorfia-gia-mamades-proionta-kallintika-(6).jpg

Η ιστορία της Sadie

Η 8χρονη Sadie είδε για πρώτη φορά βίντεο περιποίησης στο TikTok. Όπως είπε στο BBC News ξεχώρισε αμέσως ένα προϊόν με ιδιαίτερη εμφάνιση σε σχήμα λουλουδιού και μία εταιρεία με εντυπωσιακή συσκευασία και \προϊόντα από lip balms μέχρι ενυδατικές κρέμες.

H Sadie έβλεπε τους φίλους της να χρησιμοποιούν αυτά τα καλλυντικά και παρακάλεσε τη μητέρα της, Lucy, να αγοράσει και σε εκείνη. Όταν η Lucy αρνήθηκε γνωρίζοντας ότι ήταν ακατάλληλα για το δέρμα της 8χρονης, η Sadie προσέγγισε άλλα μέλη της οικογένειας και τελικά αγόρασε αυτό που ήθελε. Το αποτέλεσμα; Της προκάλεσαν φαγούρα και κοκκινίλες και ήταν τα ίδια καλλυντικά που είχε δει να παρουσιάζονται στο TikTok ως «τα καλύτερα προϊόντα» για το δέρμα. Και πράγματι μπορεί και να είναι, όχι όμως για το δέρμα ενός παιδιού στην ηλικία της Sadie.

«Είναι πραγματικά δύσκολο όταν μιλάει το παιδί σου μόνο για αυτό», λέει η Lucy στο BBC News. «Στη Sadie αρέσει να περιποιείται το δέρμα της όπως και οι φίλες της και όταν δεν την αφήνουμε νιώθει ότι οι φίλες της την απομονώνουν» συμπληρώνει.

Η Lucy ανέφερε επίσης ότι παρότι και η ίδια ενδιαφέρεται για τη φροντίδα της επιδερμίδας της, πολλά από τα brands που της είχε αναφέρει η κόρη της, δεν τα είχε ακούσει ποτέ.

Η Lucy είχε απαγορεύσει στη Sadie να μπαίνει στο TikTok, καθώς ήταν πολύ μικρή για την πλατφόρμα, πολλοί όμως από τους διάσημους TikTokers δημοσίευσαν βίντεό τους και στο YouTube Shorts.

«Το να προσπαθείς να εκπαιδεύσεις την κόρη σου ηλικίας οκτώ ετών για το πώς να περιποιείται την επιδερμίδα της είναι πολύ δύσκολο όταν έχει επιρροές και πρότυπα που πιστεύει περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον», αναφέρει η νεαρή μητέρα.

«Είναι το μικρότερο παιδί μου και δεν πίστευα ότι θα έπρεπε να ανησυχώ για την περιποίηση της επιδερμίδας της και τι να της πω σε αυτή την ηλικία.»

«Νιώθω σαν να της έχουν στερήσει την παιδική της ηλικία».

Τι λένε οι ειδικοί

Η παιδοδερματολόγος dr Tess McPherson αναφέρει στο BBC News ότι είναι σημαντικό τα παιδιά να «πληροφορούνται και όχι να παραπληροφορούνται» σχετικά με την περιποίηση του δέρματός τους.

«Πολλά από αυτά είναι προϊόντα κατά της γήρανσης. Μπορεί να είναι κατάλληλα για μεγαλύτερα δέρματα – δεν είναι κατάλληλα για παιδιά. Μπορεί να προκαλέσουν ερεθισμό στο δέρμα όποια ηλικία κι αν βρίσκεστε - αλλά σαφώς για το νεότερο δέρμα, μπορεί να είναι δυνητικά επικίνδυνα ή προβληματικά. Για ένα παιδί με έκζεμα ή ευαίσθητο δέρμα, θα μπορούσαν να προκαλέσουν σημαντικά προβλήματα. Και πολλά από αυτά θα είναι πολύ αρωματικά και θα μπορούσαν να εμφανίσουν αλλεργίες εξ επαφής σε ορισμένα από αυτά τα προϊόντα» συμπληρώνει.

kallintika-apo-mikri-hlikia.jpg

Η dr McPherson, η οποίος εκπροσωπεί τη Βρετανική Ένωση Δερματολόγων, ανησυχεί επίσης για την «παραπλανητική συσκευασία», συχνά φωτεινή και πολύχρωμη και ως εκ τούτου ελκυστική για τα παιδιά.

Οι γονείς που ανησυχούν για το δέρμα των παιδιών τους θα πρέπει να μιλήσουν με έναν γιατρό ή δερματολόγο για να «έχουν αποτελεσματικές θεραπείες», προσθέτει η dr McPherson

«Δεν χρειάζεται να ξοδεύετε πολλά χρήματα σε ακριβά προϊόντα και δεν έχει νόημα να αναζητήσετε τέλειο δέρμα, το οποίο ξέρουμε ότι δεν υπάρχει».

Εντυπωσιακό, ωστόσο, είναι ότι δεν υπάρχουν ηλικιακοί περιορισμοί ηλικίας για την αγορά αυτών των προϊόντων από καταστήματα ή διαδικτυακά.

© 2012-2024 Mothersblog.gr - All rights reserved