Έρευνα: Μαθηματική ικανότητα - Τα παιδιά γεννιούνται με αυτή!
Σύμφωνα με μια καινούρια αμερικάνικη έρευνα η ιδιαίτερη μαθηματική ικανότητα που διαθέτει ένα παιδί, είναι σε κάποιο βαθμό έμφυτο.
Η έρευνα του Πανεπιστημίου Ντιούκ, επιβεβαιώνει αυτό που υποψιάζονταν πολλοί, πως δηλαδή τα μαθηματικά «μυαλά» γεννιούνται εν μέρει με αυτό.
Νοητικά τεστ έγιναν σε 48 νήπια ηλικίας έξι μηνών, τα οποία επανέλαβαν μετά από τρία χρόνια. Τα παιδάκια που κατά τον έκτο μήνα της ζωής τους μπορούσαν να διακρίνουν ανάμεσα στις δέκα και στις 20 κουκίδες σε μια οθόνη υπολογιστή, ήταν αυτά επίσης που στην ηλικία των 3,5 ετών είχαν καλύτερες επιδόσεις στις απλές πράξεις της αριθμητικής (πρόσθεση, αφαίρεση, διάκριση μεταξύ μεγαλύτερων και μικρότερων αριθμών κ.α.).
Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ορισμένα νήπια έχουν μια έμφυτη ικανότητα με τους αριθμούς, κάτι που τους συνοδεύει στην υπόλοιπη ζωή τους. Μάλιστα, η ικανότητα αυτή εμφανίζεται να υπάρχει άσχετα από το δείκτη νοημοσύνης (IQ) του παιδιού και τις επιδόσεις του στα μη αριθμητικά τεστ.
Οι επιστήμονες γενικά συμφωνούν ότι η μαθηματική ικανότητα είναι πολύπλοκη και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Το πόσο ικανός στα μαθηματικά θα γίνει ένας ενήλικας, εξαρτάται π.χ. από το πόσο καλή είναι η μνήμη του, από το αν έχει καλούς δασκάλους στα μαθηματικά και φυσικά, από το πόσο εξασκείται σε αυτά.
Εκτός από τους ανθρώπους, διάφορα ζώα (αρουραίοι, μαϊμούδες, πουλιά, ψάρια κ.α.) δείχνουν μια εγγενή ικανότητα να διακρίνουν ανάμεσα σε ομάδες αντικειμένων ανάλογα με το μέγεθός τους. Έτσι, για παράδειγμα, ορισμένα ζώα μπορούν να συσχετίσουν τον αριθμό των ήχων που ακούνε, με τον αριθμό των αντικειμένων που βλέπουν, ενώ άλλα, ακόμα και όταν έχουν πολλές επιλογές μπροστά τους, είναι σε θέση να διαλέξουν εκείνο το δοχείο που περιέχει τα περισσότερα τρόφιμα.
Επικεφαλής της έρευνας είναι η νευροεπιστήμονας Ελίζαμπεθ Μπράνον του πανεπιστημίου Ντιουκ, από όπου έγινε και η σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS).
Η Ελίζαμπεθ Μπράνον διευκρίνισε πάντως ότι τα νέα ευρήματα δεν αποδεικνύουν πως η δεξιότητα με τους αριθμούς είναι απολύτως έμφυτη, καθώς, όπως είπε, ήδη στον έκτο μήνα ζωής, έχουν υπάρξει άφθονες ευκαιρίες περιβαλλοντικών επιρροών πάνω στις μαθηματικές ικανότητες ενός παιδιού.
Αυτή η βασική έμφυτη ικανότητα αντίληψης των μεγεθών και των αριθμών θεωρείται ότι βοήθησε τους πρωτόγονους ανθρώπους να επιβιώσουν, καθώς διέκριναν αν τα ζώα που τους κυνηγούσαν, ήταν πολλά ή λίγα.