Τι είναι η αναγνωστική δυσκολία και πώς θα την αναγνωρίσετε;
Όταν ένα παιδί έχει δυσκολία στην ανάγνωση, όταν δυσκολεύεται να μάθει να διαβάζει ή να καταλάβει ακόμη και το κείμενο το οποίο διαβάζει, τότε μπορούμε να πούμε πως έχει αναγνωστική δυσκολία.
Στο δημοτικό ένα ποσοστό της τάξεως 5-10% των μαθητών, αντιμετωπίζουν αναγνωστικές δυσκολίες και έχουν ανάγκη τη βοήθεια τόσο των δασκάλων τους όσο και των γονιών τους. Οι λόγοι ωστόσο που μπορούν να συμβάλουν σε αυτό είναι πολλοί.
- Παρουσία γλωσσσικής διαταραχής
- Κληρονομικότητα
- Προβλήματα στην πρόσληψη οπτικών ερεθισμάτων ή την αντίληψη
Βέβαια πρέπει να πούμε πώς ο προφορικός λόγος με την ανάγνωση έχουν άμεση σχέση καθώς ο προφορικός λόγος αποτελεί τη βάση τόσο για τη γραφή όσο και για την ανάγνωση. Τα παιδιά λοιπόν που αντιμετωπίζουν γλωσσικές διαταραχές στα πρώτα χρόνια, διατρέχουν επίσης κίνδυνο να εμφανίσουν δυσκολίες και στην ανάγνωση.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι κάθε παιδί που δυσκολεύτηκε γλωσσικά θα δυσκολευτεί στην ανάγνωση στο μέλλον όπως υπάρχουν και παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ανάγνωση αλλά δεν είχαν ποτέ κάποιο πρόβλημα στην ανάπτυξη του προφορικού τους λόγου.
Τι μπορείτε να κάνετε σαν γονείς για να βοηθήσετε τα παιδιά σας;
- Να διαβάζετε με κάθε ευκαιρία στο παιδί σας.
- Να περνάτε χρόνο με το παιδί σας κουβεντιάζοντας αλλά και προσπαθώντας να μάθετε γραμματάκια από την κάθε λέξη.
- Να παίζετε μαζί παιχνίδια λέξεων, με τραγούδια, παραμύθια, ακόμη παρακινήστε το να σας ενώσει μια λέξη κάνοντάς τη, μία!