"Καλός" και "κακός" χρόνος του παιδιού μπροστά στην οθόνη-Πώς να τον ξεχωρίσετε

Μπορεί ο χρόνος που περνούν τα παιδιά μας μπροστά στην οθόνη να αυξάνεται ολοένα και περισσότερο, αλλά υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα σε μια ώρα που ξοδεύεται στην εξόντωση... ζόμπι στα σχετικά παιχνίδια και, από την άλλη, σε μια ώρα που ξοδεύεται για την εκμάθηση λεξιλογίου μιας γλώσσας μέσω μιας smartphone app ή σύνθεσης μουσικής online.

"Καλός" και "κακός" χρόνος του παιδιού μπροστά στην οθόνη-Πώς να τον ξεχωρίσετε

Αυτό δεν σημαίνει πως θα πρέπει να αναγορευτούν όλες οι δραστηριότητες σε εκπαιδευτικές προκειμένου να είναι θετικές για την ανάπτυξη του παιδιού. Και πάλι, όποιο μέσο και εάν επιλέξουμε για τα παιδιά μας – ταινίες, παιχνίδια, τηλεοπτικές εκπομπές ή εφαρμογές- θα πρέπει συνεχώς να παρατηρούμε τις επιπτώσεις που θα έχει στην ψυχοσύνθεση και στην ανάπτυξή τους.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο www.safekids.gr παρόλο που δεν υπάρχει κάτι κακό με λίγη απροβλημάτιστη διασκέδαση, μπορούμε να αυξήσουμε το χρόνο μπροστά στην οθόνη του παιδιού μας, υπό τις εξής προϋποθέσεις:

1.Ταύτιση
Είναι σημαντικό για το παιδί να συνδεθεί σε προσωπικό επίπεδο με ό,τι βλέπει, παίζει ή διαβάζει. Παρατηρώντας τις αντιδράσεις του, μπορούμε να καταλάβουμε πολλά. Η ταύτιση με μια ιστορία ή η αναγνώριση κάποιων χαρακτήρων, έχει ως αποτέλεσμα τη διεύρυνση των γνωστικών δεξιοτήτων του.

2.Κριτική σκέψη
Καλό είναι να αναζητούμε μέσα που εμβαθύνουν σε ένα αντικείμενο, θέμα ή ικανότητα. Μπορεί σε αυτή την κατηγορία να ανήκουν και τα παιχνίδια, όπου το παιδί θα πρέπει να αντιμετωπίζει ηθικά διλήμματα ή στρατηγικές για να ξεπεράσει εμπόδια. Μπορεί εκ πρώτης τα εκπαιδευτικά παιχνίδια με κουίζ ή απλές ερωταπαντήσεις να μας φαίνονται πιο κατάλληλα, αλλά δεν θα βοηθήσουν τα παιδιά στο θέμα της κριτικής σκέψης και στην απαραίτητη εμβάθυνση.

3.Δημιουργικότητα
Μια σημαντική παράμετρος που ενυπάρχει σε πληθώρα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, είναι η ικανότητα για τη δημιουργία νέου περιεχομένου -για παράδειγμα, ένα νέο επίπεδο σε ένα παιχνίδι ή η σύνθεση ενός τραγουδιού. Το παιδί θα αισθανθεί ακόμα πιο κοντά στη μαθησιακή διαδικασία, εφόσον συνεισφέρει ενεργητικά στη δημιουργία.

4.Ευρύτερο πλαίσιο
Βοηθάμε το παιδί να κατανοήσει πώς ακριβώς τα media συνδέονται με τον κόσμο και το ευρύτερο πλαίσιο. Ιδιαίτερα στην περίπτωση των μικρότερων σε ηλικία παιδιών, το "κλειδί" παραμένουν οι συζητήσεις και οι δραστηριότητες που έχουν σχέση με παιχνίδια και ταινίες. Το να είμαστε δίπλα στο παιδί ενώ παίζει ή παρακολουθεί κάποιο μέσο, συζητώντας μαζί του σχετικά με το τι ακριβώς αντιλαμβάνεται και επεκτείνοντας ταυτόχρονα τις σχετικές offline δραστηριότητες, θα διευκολύνει τη διαδικασία της μάθησης.

© 2012-2024 Mothersblog.gr - All rights reserved