Ερευνητές υποστηρίζουν ότι βρήκαν τον τρόπο να σταματήσουν το bullying στα σχολεία
Το πείραμα σε σχολεία της Νότιας Κορέας.
Ένα πείραμα με στόχο την αντιμετώπιση του εκφοβισμού δοκιμάστηκε σε σχολεία στη Νότια Κορέα.
Στο πλαίσιο της μελέτης, οι δάσκαλοι κλήθηκαν να δημιουργήσουν αυτό που έχει περιγραφεί ως «κλίμα κατά του εκφοβισμού» στις τάξεις.
Στο πείραμα συμμετείχαν επαγγελματίες ψυχικής υγείας που συνεργάστηκαν με δασκάλους για να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον όπου οι μαθητές θα αισθάνονταν ικανοί να υπερασπιστούν τα θύματα του εκφοβισμού.
Ο εκφοβισμός στα σχολεία της Νότιας Κορέας είναι σημαντικό πρόβλημα. Πρόσφατη έρευνα του υπουργείου Παιδείας της χώρας αποκάλυψε ότι ο αριθμός των θυμάτων σχολικού εκφοβισμού αυξάνεται κάθε χρόνο.
Οι εμπειρίες του εκφοβισμού που βιώνουν τα παιδιά στα σχολεία της χώρας προβάλλονται συχνά στην τηλεόραση και σε ταινίες δραματικές σκηνές.
Τι έδειξε η μελέτη
Οι ερευνητές συνεργάστηκαν με μια ομάδα 24 έμπειρων εκπαιδευτικών στη Σεούλ, την πρωτεύουσα της Νότιας Κορέας ενώ στο πλαίσιο της μελέτης συμμετείχαν 1.178 μαθητές, συνολικά 48 τάξεων.
Σε διάστημα 18 εβδομάδων που διήρκεσε η μελέτη, οι εκπαιδευτικοί χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: στη μία όπου οι δάσκαλοι ή οι μαθητές δεν ενθαρρύνονταν να εμπλακούν για να σταματήσουν τον εκφοβισμό και στη δεύτερη που είχε τη νέα προσέγγιση της μελέτης.
Η νέα προσέγγιση, που στόχευε στη δημιουργία ενός «κλίματος κατά του εκφοβισμού» στις τάξεις, το πέτυχε αυτό εστιάζοντας στη φροντίδα των άλλων και στη μείωση του ανταγωνισμού μεταξύ των μαθητών.
Συμπέρασμα
Οι ερευνητές λένε ότι αυτή η προσέγγιση «μείωσε σημαντικά» τα θύματα εκφοβισμού και ότι η μελέτη τους αποδεικνύει ότι η εστίαση στη συμπεριφορά ενός μεμονωμένου εκφοβιστή είναι πολύ λιγότερο αποτελεσματική από την εξέταση της στάσης των μαθητών στο σύνολό τους.
Πρόσθεσαν ότι σε αυτές τις τάξεις, οι μαθητές - που περιγράφονται ως παιδιά που δεν εμπλέκονται άμεσα - δεν ανέχονταν τον εκφοβισμό από άλλους συμμαθητές και θα υπερασπίζονταν τα θύματα που υφίστανται εκφοβισμό.
«Οι παρευρισκόμενοι υποστήριξαν τα θύματα επειδή το κλίμα της τάξης υποστήριζε τους παρευρισκόμενους», είπαν χαρακτηριστικά οι ερευνητές.
Σύμφωνα με τους ίδιους, το κλειδί είναι η δημιουργία ενός κλίματος αντι – bullying από τους καθηγητές στις τάξεις τους. Όταν οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν υπόψη την οπτική γωνία των μαθητών, αναγνωρίζουν τα αρνητικά συναισθήματά τους και προσπαθούν να αλληλεπιδράσουν μαζί τους, οι μαθητές νιώθουν ότι είναι με το μέρος τους. Αυτή η αίσθηση ότι ο δάσκαλος, τους ακούει, τους κατανοεί και τους συμμερίζεται επηρεάζει και τις σχέσεις των ίδιων των συμμαθητών μεταξύ τους.
Οι ερευνητές σκοπεύουν να επαναλάβουν το πείραμα σε σχολεία της Αυστραλίας.
Πηγή: www.bbc.co.uk