Ποια είναι η μεγαλύτερη παραγωγός χώρα παιχνιδιών στην ΕΕ
Η εγχώρια παραγωγή παιχνιδιών, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες ορισμένων επιχειρήσεων, παραμένει περιορισμένη και επικεντρώνεται σε κάποιες επιμέρους κατηγορίες παραδοσιακών παιχνιδιών. Οι εισαγωγές προέρχονται ως επί το πλείστον από την Κίνα και τα παιχνίδια που έχουν κατασκευαστεί εκεί υπολογίζεται ότι καλύπτουν πλέον περίπου το μισό της συνολικής αγοράς.
Υπάρχουν όμως και χώρες στην ΕΕ που εξακολουθούν και παράγουν παιχνίδια. Όπως η Γερμανία που είναι η μεγαλύτερη παραγωγός χώρα παιχνιδιών στην Ε.Ε. Τα εμπορεύματά της αντιστοιχούσαν στο 40% (2,7 δις ευρώ) της συνολικής παραγωγής της Ε.Ε το 2012.
Ωστόσο, έχει δεχθεί και αυτή, σοβαρό πλήγμα από την παρουσία των παραποιημένων παιχνιδιών και βίντεο-παιχνιδιών που κοστίζει στο γερμανικό κατασκευαστικό τομέα 327 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, που αντιστοιχεί σε 10,9% της αξίας της παραγωγής. Η χώρα βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. για τις πωλήσεις και τις θέσεις εργασίας που χάνονται.
Η νέα έκθεση από το Γραφείο Εναρμόνισης στο Πλαίσιο της Εσωτερικής Αγοράς (ΓΕΕΑ-ΟΗΙΜ), που έδωσε στη δημοσιότητα ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, αποκαλύπτει ότι περίπου 1,4 δισ. ευρώ χάνονται, κάθε χρόνο, για τους κατασκευαστές παιχνιδιών στην ΕΕ, λόγω της παρουσίας προϊόντων παραποίησης/απομίμησης στην αγορά.
Αυτές οι χαμένες πωλήσεις μεταφράζονται σε 6.150 χαμένες θέσεις εργασίας, με επακόλουθο οι νόμιμες επιχειρήσεις να απασχολούν λιγότερους ανθρώπους απ' ό,τι μπορούσε να είχε επιτευχθεί, λόγω της αντιγραφής.
Ο τομέας της βιομηχανίας που κατασκευάζει αυτά τα παιχνίδια σε μεγάλο βαθμό αποτελείται από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) στην ΕΕ, που απασχολούν, κατά μέσο όρο, περίπου 10 εργαζόμενους ανά επιχείρηση. Από την έκθεση προκύπτει, επίσης ότι, αν ληφθούν υπόψη οι άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις της παραποίησης/απομίμησης, χάνονται 370 εκατομμύρια ευρώ από τα κρατικά έσοδα σε όλη την ΕΕ, που αφορούν το ΦΠΑ, το φόρο εισοδήματος, ασφαλιστικές εισφορές, αλλά και το φόρο επί των κερδών μιας εταιρείας.
Η έκθεση αναφέρεται στην παραγωγή προϊόντων, όπως είναι οι κούκλες, τα λούτρινα ζωάκια, τα επιτραπέζια παιχνίδια, τα μουσικά παιχνίδια και όργανα, τα είδη μοντελισμού, όπως είναι τα τρένα και τα παζλ. Δεν περιλαμβάνει, όμως, τις κονσόλες των βίντεο-παιχνιδιών ή το λογισμικό για βιντεοπαιχνίδια ή τα ποδήλατα.