Γράφει η Μαργαρίτα Νικολάου
Λατρεύουν και τα δικά σας παιδιά τους πλανήτες, τους αστροναύτες και τα διαστημόπλοια; Αν ναι, τότε βοηθήστε τα να καταλάβουν περισσότερα γύρω από αυτό που αγαπούν διασκεδάζοντας.
Τα παιδιά έχουν τα δικά τους ενδιαφέροντα και σαν γονείς θα πρέπει πάντα να τα ενθαρρύνουμε. Εδώ και περίπου έναν μήνα η Νικόλ άρχισε να δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον γύρω από τον γαλαξία, τους πλανήτες, τους δορυφόρους, τους αστροναύτες. Η αγάπη αυτή ήρθε τη στιγμή που μια φίλη της, της έφερε για δώρο αυτοκόλλητα με πλανήτες και αστέρια για το ταβάνι στο δωμάτιό της. Μόλις τα κολλήσαμε άρχισε να τα χαζεύει και να αναρωτιέται πώς θα ήταν να μένει στο φεγγάρι. Έτσι ήρθαν και οι ερωτήσεις.
«Ποιος ήταν ο πρώτος άνθρωπος που ταξίδεψε στο φεγγάρι;», «Μπορώ να πάω και εγώ μαμά;», «Πώς δημιουργήθηκε ο γαλαξίας;», «Γιατί οι πλανήτες έχουν ονόματα θεών;» ήταν μερικές από τις ερωτήσεις που μου έκανε. Πολλά από αυτά τα γνώριζα έτσι της έλυσα γρήγορα τις απορίες. Μέρα με τη μέρα αυτό το ενδιαφέρον μεγάλωνε και ήθελε να μάθει περισσότερα για όλα αυτά.
Και να που ήρθε η ημέρα της γιορτής της (Αγίου Νικολάου) και τη ρώτησα τι θα ήθελε για δώρο. Η απάντησή της; Άμεση! «Θέλω ο,τι έχει σχέση με τον γαλαξία. Θέλω galaxy κεκάκια και θέλω για δώρο βιβλία για να μάθω περισσότερα μαμά!».
Η κόρη μου αγαπά τα βιβλία και προτιμά να μαθαίνει για πράγματα που την ενδιαφέρουν μέσα από αυτά. Αν και έχει πρόσβαση σε συσκευές και τάμπλετ, την ελκύουν οι εικόνες μέσα από τα βιβλία περισσότερο και τα παιχνίδια που μπορεί να τα κατασκευάσει μόνη της.
Ήξερα ακριβώς τι θα κάνω! Ζήτησα από τους παππούδες της αντί να αγοράσουν κάτι να μου δώσουν τα χρήματα του δώρου ώστε να της αγοράσω αυτά που πραγματικά ήθελε και της άρεσαν. Πήγα στα Max Stores της γειτονιάς μου (Λεωφόρο Αμαρουσίου 50) και άρχισα να ψάχνω ο,τιδήποτε είχε να κάνει με τον γαλαξία.
Και πραγματικά βρήκα υπέροχα δώρα. Της αγόρασα ένα πλανητάριο, έναν προτζέκτορα, βιβλία, μπλοκ ζωγραφικής, μαρκαδόρους, αυτοκόλλητα με διαστημόπλοια και φακέλους για να αποθηκεύει τις γαλαξιακές της ζωγραφιές.
Αφού γέμισα την τσάντα, έφυγα για το σπίτι. Έβαλα την τσάντα κάτω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο και περίμενα πώς και πώς να επιστρέψει από το σχολείο. Μόλις μπήκε μέσα της είπα ότι την περιμένει το δώρο μας και το δώρο των παππούδων. Πήρε την τσάντα και την άνοιξε όλο χαρά! Ενθουσιάστηκε που όλα είχαν να κάνουν με το αγαπημένο της θέμα.
Πλανητάριο ηλιακής ενέργειας
Αυτό το Πλανητάριο είναι ένα υπόδειγμα του Πλανητικού μας συστήματος. Η Νικόλ αποφάσισε να ασχοληθεί με αυτό πρώτα απ' όλα. Άνοιξε το κουτί, ζήτησε από τον μπαμπά της κατσαβίδι και μπαταρίες και άρχισε να το φτιάχνει διαβάζοντας τις οδηγίες. Πραγματικά εντυπωσιάστηκα από τον τρόπο που έπαιζε. Πέρασε πάνω από μια ώρα φτιάχνοντάς το.
Κάποια στιγμή με φώναξε ώστε να δω το κατόρθωμά της. «Μαμάααααα!!!! Έλα να δεις!!! Είναι τέλειο!!! Κοίτααααααα!» Μπήκα στο δωμάτιό της και την είδα πώς παρακολουθούσε τους πλανήτες να κινούνται γύρω από τον Ήλιο. Έγινε το αγαπημένο της παιχνίδι και αντί να το βάλει στο κουτί, όπως συνήθως έκανε με τα άλλα παιχνίδια της, το τοποθέτησε στο γραφείο της και μάλιστα σε σημείο όπου ο ήλιος «χτυπάει» με το φως της μέρας κάνοντάς το να δουλεύει χωρίς καν μπαταρίες.
Ανακάλυψε το διάστημα
Το ίδιο βράδυ και λίγο πριν πέσει για ύπνο, ξεφύλλισε τα καινούρια της βιβλία και μου ξεκαθάρισε ότι θα διαβάσει πρώτο το «Ανακάλυψε το διάστημα» και έπειτα το «Άρμοστρονγκ, το περιπετειώδες ταξίδι ενός ποντικού στο φεγγάρι» και το «Προορισμός: Πλανήτης Γη».
Το πρώτο βιβλίο την ενθουσίασε όχι μόνο επειδή είχε υπέροχες εικόνες αλλά «έκρυβε» μέσα απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις που είχε η ίδια για το διάστημα και το ηλιακό μας σύστημα.
«Έτσι φαντάζομαι το διάστημα»
Το επόμενο πρωί μόλις ξύπνησε και λίγο πριν αρχίσει το διάβασμά της, έκατσε στο γραφείο της και άρχισε να ζωγραφίζει. «Νικόλ μου, ζωγραφίζεις;» τη ρώτησα μιας και δεν με είχε συνηθίζει σε καλλιτεχνικές δημιουργίες πρωί-πρωί. «Μαμά μου... ονειρεύτηκα τους πλανήτες που έφτιαξα χθες και πως γύρω υπήρχαν διαστημόπλοια πολλά! Θέλω να φτιάξω ό,τι ονειρεύτηκα!» μου είπε και έπιασε τους καινούριους της μαρκαδόρους, τα αυτοκόλλητα και το μπλοκ και άρχισε να ζωγραφίζει. Δεν γινόταν να μην χαρώ η «κουκουβάγια» μάνα... Αυτό που έφτιαξε ήταν υπέροχο!
Είχε φτιάξει τους πλανήτες από το πλανητάριο και κόλλησε αυτοκόλλητα με διαστημόπλοια. Το έκοψε και το φύλαξε στους καινούριους της φακέλους. «Μαμά βάζω εδώ τη ζωγραφιά μου και εδώ θα βάζω όλες τις ζωγραφιές που θα φτιάχνω με πλανήτες, διαστημόπλοια και αστροναύτες!» μου δήλωσε.
Ο πρώτος της προτζέκτορας ολόγραμμα
Το βράδυ και αφού επιστρέψαμε από το θέατρο που είχαμε πάει, ήθελε να φτιάξει το δεύτερο παιχνίδι που της είχα αγοράσει. Τον προτζέκτορα. Έκατσε οκλαδόν στο πάτωμα, ζήτησε πάλι από τον μπαμπά της κατσαβίδι και μπαταρίες και στρώθηκε στη δουλειά. Αυτή τη φορά έκατσα στο πλευρό της. «Μαμά, δεν θέλω βοήθεια... μπορώ και μόνη μου», μου δήλωσε γεμάτη ενθουσιασμό.
Αφού κατάφερε να τον συναρμολογήσει, έβαλε το σχέδιο του αστροναύτη, έκλεισε το φως και ως δια μαγείας εμφανίστηκε το 3D ολόγραμμά του μπροστά της.
«Μαμά, αυτά ήταν τα καλύτερα δώρα που θα μπορούσατε να μου κάνετε όλοι μαζί! Σας ευχαριστώ!», μου είπε γεμάτη χαρά που είχε όλα όσα χρειαζόταν για να μάθει ακόμη περισσότερα για αυτό που αγαπούσε.
Το δώρο του Άγιου Βασίλη
Τα Χριστούγεννα φτάνουν και μαζί και το δώρο του Άγιου Βασίλη. Η ίδια θέλει πάλι κάτι που έχει να κάνει με το διάστημα. Και ξέρω ακριβώς πού θα το βρω. Στα Max Stores της γειτονιάς μου. Έχει τα πάντα βρε παιδί μου! ΤΑ ΠΑ-ΝΤΑ!!! Θες βιβλίο, θες παιχνίδι, θες σχολικά, θες διακοσμητικά με το αγαπημένο θέμα του παιδιού σου; Θα το βρεις εκεί και μάλιστα χωρίς να δυσκολευτείς καθόλου.
Αν και το δικό σας παιδί έχει αγάπη σε κάτι συγκεκριμένο, όπως η κόρη μου στο διάστημα, δεν έχετε παρά να ρίξετε μια ματιά σε ένα από τα Max Stores. Θα βρείτε ό,τι θέλετε. Θα με θυμηθείτε και ίσως να με βρείτε και εμένα εκεί να τριγυρνώ ψάχνοντας για βιβλία, κούπες, αυτοκόλλητα, μαρκαδόρους, μπλοκ ζωγραφικής, τσαντάκια και ό,τι άλλο βρω με αστροναύτες, αστέρια, γαλαξίες, πλανήτες και διαστημόπλοια.
Βρε λέτε να μεγαλώνω μια μικρή αστρονόμο και να μην το 'χω πάρει χαμπάρι;