Ευγένιος Τριβιζάς:«Χρειαζόμαστε μαθητές καινοτόμους, πρωτοπόρους, όχι πιόνια και ρομπότ»

Οι όροι για την εισαγωγή και την ανάπτυξη της διαφοροποιημένης εκπαίδευσης στα ελληνικά σχολεία συζητήθηκαν στο πλαίσιο ημερίδας με θέμα: «Ανοίγοντας τους ορίζοντες της εκπαίδευσης: σχολείο με προσωπικότητα», που πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου.

Ευγένιος Τριβιζάς:«Χρειαζόμαστε μαθητές καινοτόμους, πρωτοπόρους, όχι πιόνια και ρομπότ»

«Χρειαζόμαστε καινοτόμους πρωτοπόρους, όχι πιόνια και ρομπότ», είπε στον χαιρετισμό του ο Ευγένιος Τριβιζάς, υπέρμαχος της εισαγωγής της φαντασίας στην εκπαιδευτική διαδικασία. «Η φαντασία δεν είναι δευτερεύον» τόνισε και πρόσθεσε ότι η εκπαίδευση «χρειάζεται να μπολιαστεί με χιούμορ, περιπέτεια και φαντασία».

Μάλιστα, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αναβίωση του ενδιαφέροντος των μαθητών, ακόμα και σε τάξεις του δημοτικού, στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, για το μάθημα των λατινικών, με αφορμή την έκδοση ενός βιβλίου εκμάθησης της γλώσσας, με ήρωα ένα ποντικάκι, αλλά και την εμπορική επιτυχία των βιβλίων του Χάρυ Πότερ, που τα ξόρκια του είναι στα λατινικά.

«Γιατί να μην μπορέσει να γίνει κάτι αντίστοιχο και με τα αρχαία;», αναρωτήθηκε και συνέχισε: «Η γνώση πρέπει να ενταχθεί σε μια εξελισσόμενη ιστορία για να εντυπωθεί, χωρίς να προσθέτει φόρτο στο μαθητή. Στόχος δεν είναι η μετάδοση φόρτου, αλλά η δημιουργία κινήτρων για να ενδιαφερθεί ο μαθητής, καθώς και η ανάπτυξη της φαντασίας, ώστε μετά να προβεί στην εκμετάλλευση της γνώσης».

Συ συνέχεια της ημερίδας, οι εισηγήσεις, πιο ειδικές, προσέγγισαν το ζήτημα της μετάβασης στο «σχολειό με προσωπικότητα», δηλαδή στη διαφοροποιημένη εκπαίδευση.

«Δεν ανακαλύψαμε τώρα τη διαφοροποιημένη εκπαίδευση, αλλά δεν έχει έρθει ακόμα στην Ελλάδα. Δεν είναι μόδα, ούτε δημιουργική απασχόληση, είναι εκπαίδευση, με αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών», ανέφερε εκ μέρους της οργανωτικής επιτροπής, ο Αλέξανδρος Παπανδρέου, πρόεδρος της Χαρισμάθειας, ενός εκ των δέκα φορέων που έχουν πάρει την πρωτοβουλία να θέσουν τους άξονες του «σχολείου με προσωπικότητα».

Βασικό στοιχείο και ζητούμενο αναδείχθηκε η προσαρμοστικότητα, καθώς η υλοποίηση της διαφοροποιημένης εκπαίδευσης σημαίνει για τον εκπαιδευτικό να γνωρίζει τα ενδιαφέροντα, τι συμβαίνει στο περιβάλλον του κάθε μαθητή, το χαρακτήρα και τη συναισθηματική του κατάσταση.

Ένας βασικός λόγος που πρέπει να αλλάξει ο χαρακτήρας της εκπαίδευσης είναι ότι είναι παρωχημένος, σύμφωνα με τον κ. Παπανδρέου. «Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα είναι προϊόν της βιομηχανικής επανάστασης, αλλά βρισκόμαστε στην εποχή της πληροφορίας», είπε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, ο κ. Παπανδρέου προανήγγειλε την Ίδρυση Κέντρου Έρευνας και Εκπαίδευσης που θα αναπτύξει, από το νέο έτος, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εκπαίδευσης, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σήμερα: τάξεις πολλαπλών ταχυτήτων, εμπλουτισμό της ύλης, εμβάθυνση, διαβάθμιση της διδασκαλίας και εξατομικευμένη ποιότητα εκπαίδευσης για όλους. Και όλα αυτά, υπό το τρίπτυχο: ανάπτυξη δημιουργικότητας, πρωτότυπο εκπαιδευτικό υλικό και χρήση τεχνολογιών στην εκπαίδευση.

Τέλος, σημειώνεται ότι οι δέκα φορείς που εμπλέκονται στην προσπάθεια ανάπτυξης και εφαρμογής του «σχολείου με προσωπικότητα» είναι: η Χαρισμάθεια, το Ίδρυμα Ωνάση, η β' Παιδιατρική κλινική του ΕΚΠΑ, το egg (Enter, Grow, Go), το American College of Greece, το Learning out of the box, το Deree, η Σχολή Μωραΐτη, τα εκπαιδευτήρια Δούκα και το Ελληνογαλλικό Ιδιωτικό Σχολειο Saint Joseph.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

© 2012-2024 Mothersblog.gr - All rights reserved