«Ψάχνοντας τον Νέμο» 3D
H αγαπημένη ταινία της Disney / Pixar σε εντυπωσιακό 3D. «Τα ψάρια είναι φίλοι. Όχι φαΐ».
Το «Ψάχνοντας τον Νέμο» είναι μια ταινία ορόσημο για τον χώρο του animation και όχι μόνο. Απέσπασε το 2003 το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων, θριαμβευτικές κριτικές αλλά και την αγάπη του κοινού. Το 2008 το Αμερικανικό Ινστιτούτο συμπεριέλαβε το φιλμ ανάμεσα στα κορυφαία δέκα καλύτερα φιλμ κινουμένων σχεδίων. Συνεχίζει μέχρι σήμερα, σχεδόν μια δεκαετία μετά, να θεωρείται μία από τις λαμπρότερες στιγμές κινουμένων σχεδίων στην ιστορία του σινεμά. Οι καλοδουλεμένοι χαρακτήρες, το υποδειγματικό σενάριο που ξετυλίγει μία αστεία όσο και συγκινητική σχέση πατέρα-γιού και η καταπληκτική απόδοση του ωκεανού συνθέτουν αυτή τη μοναδική κινηματογραφική εμπειρία. Η τεράστια καλλιτεχνική και εισπρακτική επιτυχία της Disney/Pixar επιστρέφει στις αίθουσες τρισδιάστατη και ακόμα πιο εντυπωσιακή.
Ο σκηνοθέτης Andrew Stanton που έχει βραβευτεί με Όσκαρ για το «Ψάχνοντας τον Νέμο» και το 2008 για το «WALL•E» λέει ότι η τρισδιάστατη έκδοση της ταινίας κόβει την ανάσα: «Το 3D δίνει την αίσθηση ότι είσαι κάτω από το νερό. Κάνει τις τρομαχτικές σκηνές ακόμα πιο τρομαχτικές. Κάνει τις όμορφες στιγμές ακόμα πιο όμορφες. Σε βάζει πιο βαθιά στην ιστορία. Κάνει τα πάντα πιο έντονα».
«Το «Ψάχνοντας τον Νέμο» είναι η τέλεια τρισδιάστατη ταινία», σχολιάζει ο John Lasseter, που επιβλέπει δημιουργικά όλες τις ταινίες Walt Disneyκαι Pixar Animation Studios. «Δεν το είχαμε συνειδητοποιήσει όταν κάναμε την ταινία. Όταν τη βλέπεις σε 3D, είναι απίστευτη. Έχει τόσο βάθος. Από τα επίπεδα του κοραλιογεννή υφάλου μέχρι τις σειρές της οδοντοιστοιχίας του καρχαρία Μπρους. Είναι απλά απίστευτη».
Trivia/Fun Facts
• Η έρευνα είναι το παν όταν πρόκειται για ταινία της Pixar Animation. Στην περίπτωση του «Ψάχνοντας τον Νέμο» η ομάδα επισκέφτηκε ενυδρεία, έκανε καταδύσεις στη Χαβάη και στο Μοντερέι, μελέτησε με τις ώρες την τεράστια δεξαμενή με τα ψάρια που φτιάχτηκε για την ταινία και τέλος παρακολούθησε διαλέξεις από ιχθυολόγο.
• Για τις ανάγκες της ταινίας συντάχθηκαν έξι διαφορετικές ομάδες τεχνικών που ειδικεύονται σε διαφορετικά συστατικά και περιβάλλοντα. Έτσι δημιουργήθηκαν τμήματα για τον ωκεανό, για τον κοραλιογενή ύφαλο, για τους καρχαρίες, για το ενυδρείο, για τη σκηνή με τις χελώνες και φυσικά ένα τμήμα για τους χαρακτήρες των πτηνών και των ανθρώπων.
• Η ομάδα που ασχολήθηκε με τον κοραλιογεννή ύφαλο αφιέρωσε ένα ολόκληρο χρόνο στην έρευνα των κοραλιών και των σφουγγαριών. Τελικά, έφτιαξαν ένα βασικό μοντέλο σφουγγαριού από το όποιο προέκυψαν 20 παραλλαγές.
• Στο ενυδρείο υπάρχουν 120,000 βοτσαλάκια, ενώ στη σεκάνς με τις χελώνες η ομάδα έφτιαξε 200 χελώνες.
• Το να φτιάξει κανείς το ηχητικό περιβάλλον του ωκεανού είναι μια πραγματική πρόκληση. Έτσι, για τον ήχο που κάνουν τα πτερύγια των ψαριών χρησιμοποιήθηκε μια χαρτοπετσέτα, ενώ για το περιβάλλοντα χώρο καταγράφηκαν ήχοι από τζακούζι.
• Οι χαρακτήρες των ταινιών της Pixarείναι αποτέλεσμα ετών σχεδιασμού. Ο Νέμο εμφανίζεται για πρώτη φορά ως λούτρινο στο δωμάτιο της Μπού από την ταινία «Μπαμπούλες Α.Ε.». Το ίδιο το «Ψάχνοντας τον Νέμο» φιλοξενεί χαρακτήρες από ταινίες που ακολούθησαν. Έτσι, στην αίθουσα αναμονής του οδοντίατρου ένα αγοράκι διαβάζει ένα κόμικ που τιτλοφορείται Mr. Incredible, προς τιμή της ταινίας «Οι Απίθανοι», ενώ έξω από το οδοντιατρείο περνάει κάποια στιγμή ο Λουίτζι το αυτοκίνητο που αργότερα εμφανίζεται στο «Αυτοκίνητα».
• Ο μεγάλος λευκός καρχαρίας που εμφανίζεται στην ταινία ονομάζεται Μπρους. Τοίδιοόνομαείχεδοθείκαιστονκαρχαρία που έπαιζε στα «Σαγόνια του Καρχαρία» του StevenSpielberg προς τιμή του δικηγόρου του BruceRamer.