5 τρόποι για να δώσετε ερεθίσματα στο έμβρυο
Οι αισθήσεις του αγέννητου μωρού δέχονται ερεθίσματα τόσο απ΄ότι συμβαίνει στο εσωτερικό του σώματος όσο και από αισθήσεις που διεισδύουν από τον έξω κόσμο.
Μαθαίνοντας να αναγνωρίζει την όσφρηση ή τη γεύση των φαγητών που τρώτε, θα νοιώθει εξοικειωμένο και ασφαλές όταν γεννηθεί . Απ’όλους όμως τους ήχους που μπορεί να ακούσει ένα αγέννητο μωρό, εκείνος που ξεχωρίζει περισσότερο είναι η φωνή σας. Αυτό συμβαίνει γιατί το μωρό σας ακούει με δύο διαφορετικούς τρόπους: πρώτον μέσω των ηχητικών κυμάτων που εκπέμπονται από το στόμα σας και ταξιδεύουν με τον αέρα και δεύτερον από τους κραδασμούς που μεταδίδονται στο σώμα σας καθώς μιλάτε.
Εκτός όμως από τη φωνή σας μπορείτε ενώ είναι ακόμα στην κοιλιά σας το μωρό να ενισχύσετε τα ερεθίσματά του. Για παράδειγμα:
1. Σκουντήστε ελαφρώς το μωρό και δείτε αν θα κλοτσήσει ως απάντηση στο δικό σας ερέθισμα.
2. Τοποθετήστε ένα ζευγάρι ακουστικά στην κοιλιά σας και βάλτε μουσική. Νοιώστε πώς κινείται και «χορεύει» μέσα σας.
3. Μιλήστε και τραγουδάτε στο μωρό σας. Αγαπά τον ήχο της φωνής σας ,γι΄αυτό διαβάστε του μία ιστορία ή τραγουδήστε του ένα νανούρισμα. Βάλτε και το σύντροφό σας να κάνει το ίδιο. Δείτε αν αντιδράσει διαφορετικά στο άκουσμα της δικής του φωνής.
4. Ανοίξτε έναν εσωτερικό διάλογο με το μωρό σας. Ξαπλώστε σ’ ένα ήσυχο δωμάτιο και φέρτε στη φαντασία σας το μωρό σας. Μεταδώστε του νοερά την αγάπη σας.
5. Κολυμπήστε. Θα απολαύσετε και οι δυο σας την αίσθηση της έλλειψης βάρους που δίνει το μωρό.
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν επίσης ότι η φωνή της μητέρας ενεργοποιεί ένα ευρύ φάσμα των νευρώνων του εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένων της αμυγδαλής, η οποία ρυθμίζει το συναίσθημα. Αυτό το μοτίβο εγκεφαλικής δραστηριότητας μπορεί να παρομοιαστεί με ένα νευρωνικό αποτύπωμα, όπου η φωνή της μητέρας προκαλεί συγκεκριμένη δραστηριότητα στον εγκέφαλο του παιδιού της. Τα παιδιά, των οποίων οι εγκέφαλοι έδειξαν ισχυρότερο βαθμό σύνδεσης μεταξύ όλων αυτών των εγκεφαλικών περιοχών, όταν άκουγαν τη φωνή της μητέρας τους, επέδειξαν επίσης ισχυρότερη ικανότητα κοινωνικής επικοινωνίας, γεγονός που υποδηλώνει ότι η αύξηση της συνδεσιμότητας αυτών των περιοχών του εγκεφάλου είναι ένα νευρωνικό αποτύπωμα για αυξημένες ικανότητες κοινωνικής επικοινωνίας στα παιδιά.