Η συγκέντρωση προσοχής σε ένα δίχρονο
Η συγκέντρωση προσοχής αποτελεί βασική ικανότητα για να μπορεί ένα άτομο να αξιοποιεί τις υπόλοιπες ικανότητες της μάθησης που είναι η μνήμη και η αφαιρετική σκέψη.
Τα νήπια 2 χρόνων οφείλουν να συγκεντρώνονται
Τα νήπια 2 χρόνων οφείλουν να κάνουν μία εργασία στο τραπέζι διάρκειας 3-4 λεπτών χωρίς να χάσουν την προσοχή τους.
Είναι η περίοδος που αρχίζουν να αποκτούν πολλές γνωστικές δεξιότητες. Ο λόγος τους και η επικοινωνία τους πλέον τα βοηθά να μπορούν να κάθονται μαζί με τους ενήλικες και να μαθαίνουν μέσα από επιτραπέζια παιχνίδια και βιβλία όλες τις πληροφορίες που αφορούν το περιβάλλον που ζουν.
Τι μπορούν να μάθουν τα νήπια 2-3 χρόνων
Μαθαίνουν όλα τα ζώα του πλανήτη και να τα ταξινομούν σε κατηγορίες ζούγκλας, βόρειου πόλου κλπ. Μαθαίνουν έννοιες όπως είναι τα αντίθετα, γεμάτο-άδειο, κρύο- ζεστό, μαθαίνουν τα σχήματα, τα χρώματα, τα μεταφορικά μέσα, αρχίζουν να μαθαίνουν να μετρούν.
Η χρονιά αυτή είναι αφιερωμένη μαθησιακά στο περιβάλλον. Η συγκέντρωση και η καλή μνήμη είναι οι δύο απαραίτητες ικανότητες που αν δεν τις έχει ένα παιδί χάνει όλο αυτό το μαθησιακό υλικό.
Όταν δε συγκεντρώνεται ένα δίχρονο
Μιλώντας για την αξία της συγκέντρωσης προσοχής, σε αυτή την ηλικία εύκολα μπορεί κάποιος να καταλάβει τα προβλήματα που δημιουργεί σε ένα νήπιο η έλλειψή της. Οι γονείς οφείλουν να βοηθήσουν το παιδί τους να μάθει σιγά σιγά να συγκεντρώνεται και να ολοκληρώνει μια εργασία.
Τι εννοούμε με τον όρο συγκέντρωση προσοχής
Με τον όρο συγκέντρωση προσοχής εννοούμε ότι ένα παιδί έχει την ικανότητα να ξεκινήσει μια εργασία (παιχνίδι) και να τη συνεχίσει μέχρι να την ολοκληρώσει χωρίς να χάσει την προσοχή του σε αυτή. Αρχίζω-συνεχίζω-τελειώνω.
Ένας άλλος βασικός παράγοντας είναι ότι το παιδί πρέπει να είναι δεκτικό να κάνει αυτό που του ζητάς, εφόσον το γνωρίζει και έχει συμφωνήσει.
Συγκεντρώνομαι να κάνω μια εργασία στο τραπέζι, να γεμίσω με χρώμα μια ζωγραφιά είναι μια εργασία που το παιδί θα πρέπει να προσπαθήσει να την κάνει, ανεξάρτητα από το αν επιθυμεί ή δεν επιθυμεί. Σε αυτή την ηλικία το νήπιο μαθαίνει ότι δεν κάνουμε πάντα μόνο αυτά που μας αρέσουν, αλλά και ό,τι είναι υποχρέωση να κάνουμε.
Τι να κάνω αν το παιδί μου δε δέχεται να καθίσει και να συνεργαστεί
Ορισμένα νήπια εκτός από τη δυσκολία συγκέντρωσης έχουν και δυσκολία στην αυτορρύθμιση, μία ικανότητα που σχετίζεται με την αδυναμία του παιδιού να ρυθμίσει τη συμπεριφορά του σύμφωνα με τις περιστάσεις.Ο συνδυασμός δυσκολίας συγκέντρωσης προσοχής και αυτορρύθμισης αυξάνει το βαθμό δυσκολίας.
Παιδιά που έχουν δυσκολία και στις δύο αυτές ικανότητες συνήθως χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση με τη βοήθεια κάποιου ειδικού. Χρειάζεται να γίνει αναπτυξιακή εκτίμηση και στη συνέχεια να αποφασιστεί ποια θα είναι η ενδεδειγμένη θεραπευτική αντιμετώπιση. Σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει να επικοινωνήσετε με ένα αναπτυξιακό κέντρο.
Η γνώμη του ειδικού
Η συγκέντρωση προσοχής είναι μια ικανότητα θεμελιώδης για την ανάπτυξη του παιδιού. Χωρίς αυτή το παιδί αντιμετωπίζει προβλήματα ένταξης στο σχολείο, μαθησιακά προβλήματα και προβλήματα συμπεριφοράς. Για την αποφυγή όλων των παραπάνω χρειάζεται πρώιμη διάγνωση και πρώιμη παρέμβαση.