Τι να κάνετε αν στο παιδί δεν αρέσει η εξ’ αποστάσεως διδασκαλία
Τα παιδιά έχουν ήδη την εμπειρία της εξ΄αποστάσεως διδασκαλίας όμως δεν ενθουσίασε όλους τους μαθητές.
Η λίστα με τα σχολεία που κλείνουν στη χώρα μας λόγω κορονοιού, καθημερινά αυξάνεται.
'Ετσι,ορισμένοι μαθητές όλων των βαθμίδων, συνεχίζουν τα μαθήματά τους μέσω διαδικτύου.
Η εξ αποστάσεως διδασκαλία είχε εφαρμοστεί την περασμένη άνοιξη όταν η πανδημία έκανε την εμφάνισή της και η χώρα μας προχώρησε σε καθολικό lockdown.Υπήρξαν αρκετά προβλήματα στον τρόπο επικοινωνίας μαθητών και εκπαιδευτικών, τα οποία στην πορεία άλλα αντιμετωπίστηκαν με επιτυχία και άλλα όχι.
Με ορατό το ενδεχόμενο να κλείσουν ξανά το επόμενο διάστημα όλα τα σχολεία στην Αττική προκειμένου να ανακοπεί η διασπορά του ιού, η διδασκαλία θα συνεχιστεί μέσω διαδικτύου.
Τι γίνεται όμως όταν το παιδί δυσανασχετεί ή δεν ενδιαφέρεται να συμμετάσχει;
Υπάρχουν ορισμένοι τρόποι με τους οποίους οι γονείς μπορούν και υποστηρίξουν την εκπαίδευση των παιδιών τους από το σπίτι. 'Οπως:
Κίνητρο
Οι γονείς μπορούν να αποτελέσουν σημαντική πηγή κινήτρου για τα παιδιά τους, αλλά όχι μόνο όσον αφορά τις ανταμοιβές. Η συμμετοχή των γονέων, η οποία παρακινεί ήπια τους μαθητές μέσω ενθάρρυνσης και υποστήριξης, έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική.
Οργάνωση
Μερικοί μαθητές μπορεί να δυσκολευτούν όταν τους ανατεθεί να ολοκληρώσουν τη σχολική τους εργασία στο διαδίκτυο. Ένας μικρός προγραμματισμός σχετικά με το χώρο, τον χρόνο και τον τρόπο μελέτης θα βοηθήσει το παιδί να αποκτήσει ξανά μια νέα ρουτίνα, αλλά στο σπίτι αυτή τη φορά. Ολόκληρη η οικογένεια μπορεί να προσπαθήσει να οργανώσει το περιβάλλον του σπιτιού ώστε να υποστηρίζει όσο το δυνατόν περισσότερο τις ανάγκες των διαδικτυακών μαθητών.
Αυτορρύθμιση
Όταν ασχολούνται με την ηλεκτρονική μάθηση, η αυτορύθμιση των μαθητών μπορεί να είναι μια πρόκληση.Για παράδειγμα, ορισμένοι μαθητές μπορεί να επωφεληθούν από την εκμάθηση στο σπίτι όπου θα εργάζεται παράλληλα ο ένας από τους δύο γονείς ζητώντας τη βοήθειά του σε κάτι που δεν το γνωρίζουν.
Για άλλους μαθητές, η αυτορρύθμισή τους μπορεί να αναπτυχθεί με ένα περιστασιακό φυσικό ή εικονικό γονικό check-in.
Ενθαρρύνοντας τους μαθητές, βοηθώντας τους να οργανώσουν το νέο τους μαθησιακό περιβάλλον στο σπίτι, διατηρώντας την επικοινωνία με το σχολείο και προσφέροντας εκπαιδευτική υποστήριξη, η συμμετοχή των γονέων έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει θετικά τα μαθησιακά αποτελέσματα και την επιτυχία των μαθητών αυτή τη δύσκολη για όλους περίοδο.
Πηγή: todaysparent.com