Τρίτη Δημοτικού: Η τάξη- πρόκληση!
Η Τρίτη τάξη Δημοτικού, αποτελεί ορόσημο στην πορεία του παιδιού στο Δημοτικό.
Αυτό γιατί είναι η πρώτη φορά που θα μπει στην διαδικασία να μάθει κάτι, να το αποθηκεύσει στο μυαλό του, να το απομνημονεύσει και τελικά να το αποστηθίσει.
Ευτυχώς η θεματολογία του Δημοτικού έχει εμπλουτιστεί αρκετά σε σχέση με το παρελθόν, οπότε είναι πιο ευχάριστο για τα παιδιά να ακούν για την αρχή του κόσμου και την μυθολογία. Είναι κατανοητά για αυτά και έτσι μπορούν πιο εύκολα να τα αποστηθίσουν.
Συνήθως η αποστήθιση περιορίζεται στη μία παράγραφο και με τον καιρό επεκτείνεται στη μία σελίδα.
Μπορεί στην αρχή να υπάρχουν ημέρες που δεν έχει κατανοήσει το παιδί σας αμέσως το νόημα, αυτό εξαρτάται από την άνεση που έχει στην ανάγνωση. Μπορείτε όμως να το βοηθήσετε, διαβάζοντας του εσείς το κείμενο που έχει να αποστηθίσει, με εκφραστικότητα. Ή μπορείτε να το εντάξετε σε μια ιστορία ώστε να το θυμάται καλύτερα.
Θα βοηθήσει να υπογραμμίσετε με ένα υπογραμμιστικό μαρκαδοράκι τα σημαντικά σημεία του κειμένου ή τα βασικά ρήματα ώστε να διευκολύνετε το παιδάκι σας να τα θυμάται.
Μην ανησυχείτε για τις ημερομηνίες, καθώς δεν απαιτείται από κανένα παιδί της τρίτης τάξης να θυμάται αριθμούς. Ακόμα η σχέση του με τον παρελθοντικό και μελλοντικό χρόνο είναι σε πολύ πρώιμα στάδια, οπότε δεν μπορούν να τον κατανοήσουν.
Ετοιμαστείτε όμως για πολλή εξάσκηση στην γραμματική, καθώς πέρα από τη βασική ύλη που περιέχει το ρήμα, το ουσιαστικό και το επίθετο, τα παιδιά της τρίτης δημοτικού αρχίζουν να μαθαίνουν και πως κλίνονται όλα τα παραπάνω.
Όσον αφορά τα μαθηματικά, τα πράγματα γίνονται λίγο πιο σύνθετα σε αυτή την τάξη. Σίγουρα ο πολλαπλασιασμός εξασκείται πολύ, καθώς πρέπει να εμπεδωθεί καλά, ώστε τελικά να έρθει και η σειρά της διαίρεσης. Η διαίρεση σε αυτή τη φάση θα περιορίζεται σε μονοψήφιο διαιρέτη. Είναι καλό να θυμίζετε στο παιδί σας συχνά την προπαίδεια και να του ζητάτε να σας την επαναλαμβάνει. Αν το παιδί σας δεν ξέρει καλά τον πολλαπλασιασμό δεν θα μπορέσει να μάθει την διαίρεση, οπότε είναι σημαντικό να μην μείνει πίσω.
Άλλωστε ξεκινούν να μαθαίνουν για τα πρώτα κλάσματα με τη βοήθεια αναπαραστάσεων και σχεδίων, κάτι που θα αρχίσουν να εμπεδώνουν με τον καιρό.
Ακόμα περισσότερη προσοχή θέλουν τα μαθηματικά προβλήματα. Εφόσον πλέον μάθουν όλες τις πράξεις, τα παιδιά αρχίζουν να τις εφαρμόζουν σε μορφή προβλημάτων. Έτσι η σκέψη τους λειτουργεί πιο συνδυαστικά.