Τα κορίτσια χρησιμοποιούν καλλυντικά από μικρή ηλικία - Η ανησυχία των ειδικών
Οι ειδικοί ανησυχούν για την τάση που θέλει τα κορίτσια να αγοράζουν προϊόντα ομορφιάς από αρκετά μικρή ηλικία.
Όσες μαμάδες έχουν κόρες ξέρουν από πρώτο χέρι ότι τα καλλυντικά έρχονται πρώτα στις προτιμήσεις των κοριτσιών τους. Πάει ο καιρός που το βουτυροκακάο ήταν το μόνο που ήθελαν τα κορίτσια να έχουν στην τσάντα τους.
Πλέον από την ηλικία των 10 ετών, προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την ακμή ή καθιερώνουν μια ρουτίνα ομορφιάς χρησιμοποιόντας προϊόντα που κοστίζουν μια μικρή περιουσία. Όλο αυτό μάλιστα δεν διστάζουν και να το δημοσιεύσουν στο TikTok.
Beauty ρουτίνα από τα 10
Σύμφωνα με στοιχεία του 2023 από την Greenlight, τα παιδιά και οι έφηβοι ξοδεύουν περίπου 14,7 εκατομμύρια δολάρια σε γνωστή αλυσίδα καλλυντικών, ποσό σε δολάρια που έχει υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια. Τα δεδομένα δείχνουν επίσης, ότι η ίδια ομάδα καταναλωτών ξοδεύει 8 εκατομμύρια δολάρια σε γνωστό brand καλλυντικών.
Μία TikTokker, η @chloevanberkel, αναφέρει σε ανάρτησή της, για το πώς νιώθει κάθε φορά που πηγαίνει στο κατάστημα καλλυντικών και περιβάλλεται από «μικρά κορίτσια» που δείχνουν να ξέρουν περισσότερα για την ομορφιά, ακόμη και από την πιο εξειδικευμένη αισθητικό ή δερματολόγο.
«Μήπως η επόμενη γενιά μεγαλώνει πολύ γρήγορα;» - Αναρωτιέται και η ίδια η Tiktokker.
«Καθώς βρίσκεται σε έξαρση αυτή η νέα τάση, δίνεται η ευκαιρία στους γονείς να συζητήσουν με τα παιδιά τους ακόμη και για τη διαχείριση των χρημάτων», λέει η Jennifer Seitz, Διευθύντρια Εκπαίδευσης στο Greenlight στην Ατλάντα. «Οι γονείς μπορούν να διδάξουν στα παιδιά τους τι είναι ο προϋπολογισμός, να τα βοηθήσουν να κατανοήσουν την αξία των χρημάτων και να διασφαλίσουν ότι ξοδεύουν υπεύθυνα τα χρήματα που τους δίνονται προτού γίνουν κανόνας οι παρορμητικές αγορές ή υπερβολικές δαπάνες!»
Και δεν είναι μόνο ο οικονομικός αντίκτυπος που μπορεί να έχει μια βόλτα σε ένα οποιοδήποτε κατάστημα καλλυντικών για τα 12χρονα, 14χρονα και 16χρονα κορίτσια. Η πίεση να φαίνονται όμορφα ή να ακολουθούν τις τάσεις μπορεί να επηρεάσει την αυτοεκτίμησή τους.
«Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενισχύουν τα προβλήματα ψυχικής υγείας των νέων "βομβαρδίζοντάς" τους με μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς και τα φίλτρα που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη επιδεινώνουν το πρόβλημα αυτό, οδηγώντας τους σε μια λανθασμένη αίσθηση της ομορφιάς και της ωριμότητας», λέει η Nicholette Leanza, Αδειούχος Επαγγελματίας Κλινικός Σύμβουλος για το LifeStance Health. «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η βιομηχανία ομορφιάς συχνά δείχνουν εξιδανικευμένες εκδοχές γυναικών που επηρεάζουν τα νεαρά κορίτσια κάνοντάς τα να θέλουν να φαίνονται πιο ώριμα, πιο όμορφα και πιο εκλεπτυσμένα».
Τα ακριβά καλλυντικά
Ένα κορίτσι πια, δεν αρκείται στο να έχει ένα απλό κραγιόν ή ένα μη γνωστό lip oil. Αναζητεί το πιο ακριβό, για να το «φλεξάρει» αργότερα στους followers της στο instagram ή να ανεβάσει ένα βίντεο στο TikTok. Ακόμα και αν οι γονείς αρνηθούν να ξοδέψουν 50 και 70 ευρώ για ένα κραγιόν ή για μια πούδρα, οι έφηβες θα βρούνε τρόπο να τα αγοράσουν (Έστω και αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ξοδέψουν και το τελευταίο ευρώ από το χαρτζιλίκι τους).
Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς με κορίτσια που λατρεύουν να αγοράζουν καλλυντικά
Όσον αφορά την οικονομική πλευρά αυτής της τάσης, η Seitz έχει κάποιες συμβουλές για τους γονείς.
- Βοηθήστε τα παιδιά σας να ανακαλύψουν τα πραγματικά τους ενδιαφέροντα
- Βοηθήστε τα να αναγνωρίσουν τα θέλω τους έναντι των αναγκών τους.
- Καθορίστε κατευθυντήριες γραμμές για τον τρόπο με τον οποίο ξοδεύονται τα χρήματά τους.
- Μιλήστε τους για τις επιπτώσεις που θα έχουν τα καλλυντικά στο δέρμα τους
- Αναφέρετε όλες τις συνέπειες που μπορεί να έχουν οι πράξεις τους
με πληροφορίες από το mother.ly