Παιχνίδια που ενθαρρύνουν την ομιλία του παιδιού

Οι ιδέες παιχνιδιών για την ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων του παιδιού περιλαμβάνουν συνομιλία, τραγούδια, ανάγνωση και αφήγηση ιστοριών.

Παιχνίδια που ενθαρρύνουν την ομιλία του παιδιού

Αγόρι και κορίτσι ζωγραφίζουν παρέα.

Το παιχνίδι με το μικρό σας δημιουργεί πολλές ευκαιρίες για να αλληλεπιδράσετε. Όσο περισσότερο παίζετε και συζητάτε, τόσο περισσότερες λέξεις ακούει το παιδί σας. Αυτό του δίνει την ευκαιρία να μάθει πώς λειτουργούν οι ήχοι , οι λέξεις και οι ανθρώπινες συνομιλίες. Αυτό θα βελτιώσει τις γλωσσικές δεξιότητες του μικρού σας και βοηθά τον εγκέφαλό του να αναπτυχθεί.

Τι να περιμένετε: Ανάπτυξη γλώσσας του παιδιού

Τα νήπια αποκτούν νέες γλωσσικές δεξιότητες με την πάροδο του. Τι συμβαίνει στα περισσότερα νήπια μεταξύ 12 μηνών και 3 ετών.

Μεταξύ 12 και 18 μηνών το νήπιο παιδί σας πιθανώς να μπορεί να πει μερικές λέξεις, οι οποίες να ξέρει και τι σημαίνουν. Το λεξιλόγιό του όλο και θα αυξάνεται και θα ακολουθεί οδηγίες όπως «Κάθισε κάτω».

Μεταξύ 18 μηνών και 2 ετών θα συνδυάζει τουλάχιστον 2 λέξεις σε σύντομες «προτάσεις». Θα καταλαβαίνει πολλά από αυτά που λέτε ενώ τρίτοι θα καταλαβαίνουν περίπου τα μισά από αυτά που λέει το παιδί σας.

Μέχρι τα 3, το παιδί σας θα μπορεί να μιλάει με προτάσεις 3 ή περισσότερων λέξεων. Οι άγνωστοι μπορούν πιθανώς να καταλάβουν τουλάχιστον τα τρία τέταρτα των όσων λέει.

Η συζήτηση μπορεί να είναι απογοητευτική για τα νήπια , καθώς έχουν τόσα πολλά να σας πουν, αλλά δεν μπορούν να εκφραστούν κατάλληλα. Η προσπάθεια και τα λάθη είναι σημαντικά μέρη της μάθησης.

agglika-ksenes-glosses.jpg

Παιχνίδια που ενθαρρύνουν τις γλωσσικές δεξιότητες

Όταν παίζετε με το μικρό παιδί σας και το ενθαρρύνετε να εκφραστεί, εστιάστε στο να αφήνετε το παιδί σας να ηγηθεί.

Όσο περισσότερες λέξεις εκφράζετε, τόσο περισσότερες θα μάθει. Ακολουθούν μερικές ιδέες για να χρησιμοποιήσετε πολλές λέξεις στις καθημερινές δραστηριότητες και να παίξετε με το μικρό σας:

  • Μιλήστε για τα συνηθισμένα πράγματα που κάνετε κάθε μέρα – για παράδειγμα, «Κρεμάω τα ρούχα για να στεγνώσουν».
  • Απαντήστε και μιλήστε για τα ενδιαφέροντα του παιδιού σας. Για παράδειγμα, εάν το νήπιό σας προσποιείται ότι οδηγεί αυτοκίνητο , ρωτήστε το παιδί σας πού πηγαίνει, αν είναι μεγάλο ή μικρό αυτοκίνητο και ούτω καθεξής.
  • Διαβάστε μαζί και τραγουδήστε!
  • Παίξτε με παιχνίδια που του αρέσουν.
  • Επαναλάβετε και βασιστείτε στα λόγια του μικρού σας. Για παράδειγμα, όταν το παιδί σας λέει «τρένο», μπορείτε να πείτε «Ναι, είναι ένα μεγάλο κόκκινο τρένο». Όταν βασίζεστε σε αυτά που λέει το παιδί σας, το βοηθάτε να χτίσει το λεξιλόγιό του.
  • Όταν το νήπιό σας «μιλά», δείξτε ότι το ακούτε χαμογελώντας, κοιτάζοντας το και κατεβαίνοντας στο επίπεδο του.
  • Αφήστε χρόνο για να προλαβαίνει να απαντήσει. Μπορεί να μην έχει πάντα τα σωστά λόγια, αλλά θα προσπαθήσει να ανταποκριθεί.
  • Δείξτε και ονομάστε μέρη του σώματος και ρούχα ή κάντε το παιχνίδι – για παράδειγμα, «Πού είναι το στόμα του Τέντι;»

Χρόνος και χρήση οθονών

Οι τρέχουσες διεθνείς κατευθυντήριες γραμμές συνιστούν ότι τα παιδιά κάτω των 2 δεν πρέπει να περνούν χρόνο μπροστά σε οθόνες εκτός από βιντεοκλήση με άτομα που γνωρίζουν – π.χ. με την γιαγιά και τον παππού που μένουν μακριά.

Αυτό γιατί τα πολύ μικρά παιδιά μαθαίνουν και αναπτύσσονται καλύτερα μέσα από καθημερινές εμπειρίες όπως το σωματικό και δημιουργικό παιχνίδι, το διάβασμα και τον κοινωνικός χρόνος με την οικογένεια και τους φίλους.

Για παιδιά άνω των 2 ετών, μια «ισορροπημένη» προσέγγιση απέναντι στη χρήση ψηφιακών οθονών μπορεί να υποστηρίξει τη μάθηση και την ανάπτυξη της γλώσσας και της ομιλίας .

Πηγή: raisingchildren.net.au

© 2012-2024 Mothersblog.gr - All rights reserved