Ιδιαίτερα σε παιδιά δημοτικού; Να κάνει το παιδί ή όχι;
«Μήπως πρέπει να ξεκινήσω ιδιαίτερα μαθήματα στο παιδί μου που πηγαίνει δημοτικό;»
Αρκετοί γονείς προβληματίζονται με την παραπάνω ερώτηση… πολύ περισσότερο αν εργάζονται και οι δύο και ο χρόνος που αφιερώνουν στο παιδί τους είναι λιγοστός... Έτσι, για να είναι ήσυχοι και σίγουροι πως θα προσφέρουν στο παιδί τους γερές βάσεις και θα είναι αντάξιο άλλων παιδιών, καταφεύγουν στο φροντιστή ιδιαίτερων μαθημάτων στο σπίτι.
Πότε όμως θα λέγαμε πως θα το βοηθήσουν περισσότερο τα ιδιαίτερα;
- Τα παιδιά με εργαζόμενους γονείς που δεν μπορούν να αφιερώσουν τον κατάλληλο χρόνο
- Παιδιά που δυσκολεύονται σε κάποιο μάθημα
- Παιδιά με περιορισμένες ικανότητες λειτουργούν καλύτερα στα ιδιαίτερα επίσης, καθώς ο δάσκαλος έχει την υπομονή, την επιμονή αλλά και τη γνώση, να εξηγήσει με πιο αργούς ρυθμούς
- Το παιδί που «ρουφάει» τις γνώσεις και ανταποκρίνεται σχετικά εύκολα στις απαιτήσεις του σχολείου, υπάρχει κίνδυνος να χάσει το ενδιαφέρον του εφόσον εκείνο έχει πιο γρήγορους ρυθμούς επίδοσης. Ο φροντιστής μπορεί να του διατηρήσει αυτό το ενδιαφέρον με την παροχή γνώσεων.
- Το παιδί που αποδίδει καλύτερα ατομικά από ότι ομαδικά, στην τάξη, βέβαια χρειάζεται να προσπαθήσει όμως να προσαρμοστεί και στις ανάγκες του σχολείου του καθώς τα άλλα παιδιά λειτουργούν περισσότερο ομαδικά.
- Τα ντροπαλά ή κλειστά παιδιά που αποφεύγουν να ρωτήσουν τις απορίες τους λόγω ντροπής, έχουν καλύτερες επιδόσεις στο ιδιαίτερο
ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν θα βάλετε το παιδί σας να κάνει ιδιαίτερα για να ικανοποιήσετε τις δικές σας ανασφάλειες με στόχο το «άριστα». Καλό είναι το παιδί σας να είναι καλός μαθητής και να έχει εφόδια για το μέλλον αλλά ιδιαίτερα θα κάνει επειδή τα χρειάζεται και όχι για να ικανοποιηθείτε εσείς ή επειδή είναι η εύκολη λύση για εσάς!
Μαρίνα Μόσχα
Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Αγωγής Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας