«Teach Less, Learn More» - Τι κρύβεται πίσω από αυτή την εκπαιδευτική μέθοδο;

Τα σχολεία πρέπει να προετοιμάζουν παιδιά δημιουργικά και αυτόνομα. Είναι, άραγε, δυνατόν να διδάσκουν λιγότερο επενδύοντας στην ποιότητα, ώστε τα παιδιά να μαθαίνουν περισσότερα;

«Teach Less, Learn More» - Τι κρύβεται πίσω από αυτή την εκπαιδευτική μέθοδο;
Bigstock

Παραδοσιακά, το σχολείο είναι ένας χώρος μεταλαμπάδευσης γνώσης, η οποία είναι κυρίως θεωρητική. Πτυχές όπως οι αξίες, η ηθική, η έκφραση των συναισθημάτων παραπέμπονται στη σφαίρα της άτυπης εκπαίδευσης και δεν αντιμετωπίζονταν με τον ανάλογο ζήλο.

Ωστόσο, στη σύγχρονη κοινωνία, ένα θεωρητικό πρόγραμμα σπουδών δεν είναι από μόνο του αρκετό. Τα παιδιά πρέπει να προετοιμάζονται για τη ζωή. Με αυτόν τον στόχο αναπτύχθηκε και η φιλοσοφία γύρω «Teach Less, Learn More».

Αυτό ήταν το σύνθημα μιας εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που εφαρμόστηκε στη Σιγκαπούρη το 2006 με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας. Το να περνάμε περισσότερες ώρες στην τάξη και να αυξάνουμε το ακαδημαϊκό περιεχόμενο δεν είναι απαραίτητα η καλύτερη στρατηγική. Το κλειδί έγκειται στο να μάθουν τα παιδιά να αξιοποιούν σωστά τον χρόνο που περνούν στο σχολείο .

«Διδάσκουμε λιγότερο, μαθαίνουμε περισσότερο»-Σε τι συνίσταται αυτή η πρόταση;

Αν και μπορεί να ακούγεται παράδοξο, είναι πράγματι δυνατό να διδάσκουμε λιγότερο και να μαθαίνουμε περισσότερο. Αυτό έχει αποτυπωθεί σε αξιολογήσεις που διενεργήθηκαν για τη σύγκριση των εκπαιδευτικών συστημάτων διαφόρων χωρών, όπως η έκθεση PISA. Στην Ισπανία, μαθητές περνούν σημαντικά περισσότερο χρόνο στην τάξη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ωστόσο τα αποτελέσματά τους δεν είναι τα καλύτερα.

Αντίθετα, σε άλλες χώρες, όπως η Φινλανδία ή η Νότια Κορέα, οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν λιγότερες ώρες ετησίως και το εκπαιδευτικό τους σύστημα συγκαταλέγεται στις υψηλότερες βαθμολογίες. Εν ολίγοις, ο στόχος είναι να γίνει η διδασκαλία πιο αποτελεσματική.

Η φιλοσοφία του «Teach Less, Learn More» δεν επιδιώκει να επιβαρύνει τα παιδιά με εξωσχολικά καθήκοντα, αλλά να διασφαλίσει ότι η μάθηση λαμβάνει χώρα στο σχολείο βελτιώνοντας την ποιότητα του περιεχομένου.

Αποσχολειοποίηση (unschooling): Η νέα αμφιλεγόμενη εκπαιδευτική μέθοδος

neo-sxoleio-prosarmogi.jpg

1. Λιγότερος φόρτος εργασίας

Η μείωση του περιεχομένου της διδακτέας ύλης και του φόρτου εργασίας των μαθητών είναι μία από τις προϋποθέσεις. Ως εκ τούτου, η ιδέα είναι να μην υπερκορεστούν με πληροφορίες.

2. Ευελιξία

Τα σχολεία πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένα προς κοινούς στόχους, αλλά κάθε τάξη και κάθε εκπαιδευτικός έχει την ελευθερία και την ευελιξία να καινοτομεί όσον αφορά στο τι και πώς διδάσκει.

3. Ικανοί εκπαιδευτικοί

Είναι σημαντικό να γίνεται καλή επιλογή των εκπαιδευτικών και να αξιοποιείται το έργο τους. Η επιλογή των καλύτερων και η παροχή επαρκών πόρων για την εκτέλεση του έργου τους είναι θεμελιώδους σημασίας. Με αυτόν τον τρόπο, γνωρίζοντας ότι οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν τις απαραίτητες δεξιότητες , διασφαλίζεται ότι η μάθηση πραγματοποιείται κατ' εξοχήν στην τάξη, πράγμα που είναι το βέλτιστο.

4. Ιδιαίτερη προσοχή στα συναισθήματα

Τα συναισθήματα λαμβάνονται υπόψη ως κρίσιμο κλειδί στη διαδικασία μάθησης. Για το σκοπό αυτό, πρέπει να δημιουργείται θετικό περιβάλλον στη τάξη, το οποίο και θα ευνοεί τον ενθουσιασμό και το ενδιαφέρον επιτρέποντας στους μαθητές να απολαμβάνουν τη διαδικασία.

Η γονεϊκή εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία των εφήβων

epistrofoi-sto-sxoleio-lathi-gonion.jpg

5. Metalearning

Στο πλαίσιο αυτής της εκπαιδευτικής πρακτικής, δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη πτυχών όπως:

  • Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης , δεξιοτήτων και της ικανότητας επιχειρηματολογίας.
  • Ενθάρρυνση της δημιουργικότητας, της πρωτοτυπίας και της ικανότητας εξεύρεσης καινοτόμων λύσεων σε διάφορα προβλήματα.
  • Προτεραιότητα στα κίνητρα για μάθηση και στον προσανατολισμό στην επίτευξη, ώστε οι μαθητές να απολαμβάνουν τη μελέτη.
  • Οικοδόμηση αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης: Διαμόρφωση αυτόνομων ατόμων που γνωρίζουν πώς να τα καταφέρνουν μόνα τους και όχι μόνο να ακολουθούν εντολές και οδηγίες.

Ρομαντικό παιδαγωγικό μοντέλο: Tι είναι και γιατί υπερέχει του παραδοσιακού

Εν ολίγοις, αυτό το σύνθημα σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν λιγότερες ώρες και οι μαθητές αφιερώνουν λιγότερο χρόνο στο διάβασμα, αλλά τα αποτελέσματα είναι πολύ καλύτερα.

Πηγή: youaremom.com

© 2012-2024 Mothersblog.gr - All rights reserved